Pyörä pitkälle (190+ cm)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Roark
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Roark

Laissez-faire
Pyörä pitkälle (190+ cm)

Täällä on taas viime aikoina etsitty pyörää jos jonkin kokoiselle ja näköiselle kuskille, mutta en pikaisella katsauksella löytänyt suosituksia pitkälle (yli 190 cm) miehelle.

Hakusessa olisi siis monessa merkityksessä pieneksi jääneelle pikkufasulleni seuraaja, tyyppiä katettu/puolikatettu kiloinen tai yli, joka yksin ajellessa vetää suupielet korviin mutkapätkällä, muttei kavahda satunnaista pidempää reissua matkustajan kanssa.
Voimaa ja vääntöä saa olla sen verran reilusti, ettei tarvitse joka ohituksessa tiputtaa kakkoselle tai kolmoselle ja etten ole taas täällä ensi keväänä huutelemassa samasta asiasta. Niin, ja pyörän pitää olla sen kokoinen, etten näytä samalta kuin se kotikylän nuorena 185-senttiseksi venähtänyt tyyppi PV:nsä selässä :D

Hintaa laitteella saisi olla 5-8, max 10 ke, ikää alle kouluiän ja kilometrejä alle 30-40 tonnia. Öljynvaihtoja isompiin huoltohommiin ei ole taitoa tai tahtoa, joten jokseenkin nipussa pysyvä peli saisi olla.

Luonnollisesti eka päivitysidea oli FZ1, mutta yhden yksilön koeajon perusteella en sille erityisesti lämmennyt, eikä pikagalluppi keväisen .ORG-letkan tauolla varsinaisesti hellinyt mallia.

Trumpan Sprint ST näyttää jumalaiselta ja kaverin Street Triplellä (polvet kaatumatapeissa kolisten) heitetyn lenkin perusteella kolmipyttyiset ovat varsin muikeita laitteita. Fiilispohjalta ennakkosuosikki, joka pitää päästä ensi tilassa koeajamaan.

Viffereistä hintahaarukkaan mahtuu kasisatanen, mutta voimapuolella se jää vajaaksi ja muutenkaan tuo VTECin luonne ei ole saanut liiemmin rakkautta täällä .ORGissa.

Bläkkäri. Malli on alunperin ysärin lopulta, mutta ovatko nuoremmat yksilöt kuitenkin vertailukelpoisia 2000-luvulla suunniteltujen kilpailevien mallien kanssa? Näiden maineella uskaltaa ostaa enemmänkin ajetun yksilön.

Pakollisia turbobusa-kommentteja ennakoiden tein busahaun, ja yllätyksekseni ovat ihan hintahaarukassa. Jostain syystä raskas rynnäkködildo ei kuitenkaan sytytä.

Olenko täysin hakoteillä näiden mallien kanssa, ja mitä spekseihin sopivia pyöriä olen missannut?
Millaisilla pyörillä .ORGin muut kahta metriä hipovat ajavat?

198 cm ja nyt alla KTM SDR. Aiemmin ollut mm B-King ja FJR 1300. Kaikilla näillä mahtunut oivallisesti ajamaan eikä yksikään em. Mopoista ollut millään tapaa huono.

Vähän sama homma minullakin. FZ6 olen ajellut jo useamman kauden. Kyllä nykyinen pyörä sinänsä menettelee vaikka pituutta kuskilla on 189 ja painoa kolminumeroinen luku. Mielessä kummittelee vuoroitellen busa tai FZ1 ja joku muu malli sitten satunnaisesti. En ole mikään merkkifanaatikko, mutta ylläpitö pitäisi olla yhtä helppoa kuin FZ6:lla, eli uuden pyörän pitäisi olla aika "korjausvapaa". Eli FZ6:lla mennään edelleenkin ja sillä toki hoituu hupi- ja työajot ja maastoajo-ominaisuudetkin on testattu :)

Minä olen 201cm pitkä ja painoa on 120 kg. Pikät jalat löytävät paikkansa Suzuki GSX 1400:ssa vm 2003.
Pyörähän on naku ja ajoasento pysty ja tilava.
Kone on todella hyvin vääntävä, mutta ei mikään tehotykki 106 hp:n avuilla.
Itse en löytänyt toista yhtä mukavaa yleispyörää omaan tarpeeseen.

Germaanit ovat perinteisesti olleet ihan kivan kokoisia. Mä olen 186cm ja ajelen BMW R1100R:llä. Joten miten olis BMW K1200RS.

12R Kawa? Kuulemma tilava, ja näemmä halpa.

On tilava, kuten myös Sprint ST ja SuperDuke. Blackbirdissä itselläni osuu ikävästi polvet katteisiin. Mahdollisimman pitkä koeajo, niin sillä se parhaiten selviää.

t. 194cm

Just MP-maailmasta luin, että Ducati Hypermotard on pitkien pyörä. Uusi malli on ainakin budjettisi ulkopuolella, mutta vanhempaa voisi jo saada sopivasti.:thumbup:

Zetoria (zzr 1400) suosittelen minä. Myös täysmittaselle sopiva peli :thumbup:

12R Kawa? Kuulemma tilava, ja näemmä halpa.

ääni tälle, sattuneesta syystä vaikka lyhyt läski olenkin. Kaiffarini on kuitenkin liki 200cm ja tuumi jotta kylläpä kivasti mahtuu.

Laitteet aika edullisia ja saksanmaalla on sillointällöin ihan sikavähän ajettuja 2004-2006 malleja tarjolla kohtuuhintaan. Huonoja puolia on reiluhko kulutus ja ainakin itsellä heikosti kestävät etupään stefat. Tämä siis omasta kokemuksesta.

Back