• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä rekisteriin ulkomaille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamicasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kamicasa

New member
Terve.

Onko havaintoo miten kannattais hoitaa seuraava tilanne. Puolisen vuotta ois tarkotus viettää epsanjassa, ja sinne ois kiva saada päristin. Idea ois, ettei tartteis vielä rekisteröidä suomeen ja maksaa autoveroja ainakaan ennen ensi kesää. Alustavasti oon suunnitellu hommaavani ~5 vuotta vanhan kawa zr-7s:n saksasta. Hintaluokkaa ajattelin siis 3-4ke. Miten tää nyt kandeis sitten puljata?

Vaihtoehto 1. Rekisteröidä päristin talveksi saksaan jollekulle puolitutulle, ja ajella ite.

Vaihtoehto 2. Yrittää rekisteröidä kapine espanjaan omissa nimissä.

Lähinnä nyt kummassa vaihtoehdossa pääsis vähemmällä paperisodalla ja köyhtymisellä. Ei varmaan monellakaan oo kokemusta moisesta, mutta kalastelenpahan kumminkin. Entä voinko kuinka kauan ajaa suomessa pyörällä, joka on rekisteröity jollekulle muulle saksassa?

Omien mieltymysten mukaisesti voi toki spekuloida myös pyörää tai mitä tahansa muutakin =)

Kiitoksia kaikille tietämystään tai mielipiteitään jakaville!

~Timo

Itse laittaisin sen suomeen suoraan jos vain on mahdollista kun se hinnallisesti tuollaisissa ei tuo juurikaan mitäöän etua veojen suhteen kun verot muutenkin on aika pienet. Lähinne se asia mikä minua mietityttää on tuo vakuutusyhtiökäytännöt kyseisissä maissa jos jotain sattuu....

Ja jos se on jonkun toisen nimissä ja ei ole suomikilvissä niin käytännössä et voi ajaa sillä metriäkään suomessa silloin.

Rahoituksellisesti olisi edullisempaa maksaa verot vasta myöhemmin.

Oisko linkkiä tai lisäselvennystä tohon kansainväliseen rekisteriin?

~Timo

Yksi vaihtoehto on rekisteröidä Saksaan esim 6kk:n väliaikaisilla kilvillä,jossa myös tulee liikennevakuutus mukana.Tosin hinnasta ei ole varmuutta,mutta autossa ovat n.100e/kk (sis.ajoneuvoveron).

Espanjassa jos rekisteröit, niin siihen tulee varmaan autovero päälle (mutua). Autoissa se on ainakin 12%, mikä katsotaan valmiista taulukosta, ei mistään ostohinnasta. Olisikohan se mopoissa sitten sama, mutta vähän kalliimmilta mopot tuntuu kuin saksassa. Joten Espanjaan ei ainakaan kannata rekisteröidä puolta vuotta varten.

Back