• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä saksasta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juuuso14
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juuuso14

New member
Nyt kun ois löytynyt Saksanmaalta sopiva pyörä,niin miten saisin sen tänne suomeen ja varmistuksen että asiallinen ostos vielä pitäisi löytää luotettava välittäjä/tai edes saksankielentaitoinen kaveri kysymään oikeat kysymykset ja paperihommissa auttaan.Suomen ja ruotsin tarjonta liian rajallinen.
Pyörä jota hakisin olisi Hondan -05 vfr.
Ajattelin et vois vaikka tuossa lomalla toukokuussa hakaista ajamalla pyörän suomeen ja nyt ostais sinne sen.Toki sen rekkaankin voin laittaa,jos rahtitaksat ok.

Ensiksi jos hinta laatu on kohdallaaan on pyörä jo mahdollisesti mennyt. Asun itse Saksassa mutta jos käyn katsomassa pyörän ja sopimassa kaupat tulee hommaan kulumaan tunteja ja kilometrejä, peräkärryn haku, vuokra ja säilytyskustannukset, löytyykö maksajaa?
Tarkoitan tällä sitä että jos mopo ei ole ihan naapurissa puhutaan hyvin äkkiä päivän keikasta. Ostan mopon varastoon ja poka tulee katsomaan ja toteaakin ettei pyörää halua? Harrastuspohjalta kun ei oikein vieraalle kannata tehdä. Toimeentulon saan ihan muista jutuista, en ole "agentti".
Tämän takia apua ei ole aina niin helposti tarjolla. Varmin tapa on lentää itse paikalle ja hoitaa hommat itse.

Juu luin ja hyviä vinkkejä sain.
Mutta hain lähinnä noutajaa/kaveria saksasta joka auttaa asiassa.
Ei aivan talkoilla kuitenkaan tarvitse auttaa.

Jos "löytöpyörä" sattuu olemaan Frankfurtin lähettyvillä, kannattaa kysäistä apua osoitteesta www.finnservice.de

Suomen kielellä ja kohtuukorvausta vastaan saa ammattitaitoista apua, luotettavaksikin väittäisin omien kokemusten perusteella.

Nyt ois Berliinin tuntumassa mahdollisesti sopiva pyörä.
Löytyykö ketään sieltäpäin vilkaiseen pyörää?
062802jumpie_prv.gif

http://www.graulin.com/

Suosittelen. Ainakin viimeksi asusteli Hampurin lähettyvillä, joten mun tapauksessa matkakuluja ei tullut hirveästi. Pyörä toimitetaan laivalla, josta sen voi sitten hakea ja tehdä satamassa paperihommat yms. samalla. Ei paha rasti.

Back