• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörä ulkona, miten suojaatte?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kikka6
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kikka6

New member
Nonnih, uusi mopotin on tilattu!
inlove.gif

Jos en onnistu löytämään lähettyviltä tallipaikkaa, joudun jättämään uutukaiseni pihalle kunhan ajokausi alkaa.

Mitä keinoja käytätte varmuuden maksimointiin ettei vorot pääse vähällä? Ranteen paksuisella kettingillä kiinni aitaan? Käytättekö hälyttäviä levyjarrulukkoja (esim. Xena tms.)? Mitä muita varkaudenestolaitteita on markkinoilla? Aion suojata mopon pressulla turhilta katseilta mutta jatkuva vahtiminen ikkunassa ei pidemmän päälle onnistu.
wink.gif

Mulla seisoo vieläkin ulkona, siis mopo. Ei muuta suojana kuin levylukko ja "rattilukko". Poikittain seisoo ruudussa ja auto siihen eteen niin ei lähe ainakaan kävelemään.
e. pressu jonka varastin varkaalta oli päällä paripäivää kunnes varas päätti ottaa sen takaisin.
tounge.gif

Xena on paska(lukkona ehkä ok, mut hälytin vittumaisen ärsyttävä...). Jos haluat hyvän jarrulevylukon osta joku muu, mis ei oo hälytintä. Itelläni nyt(varkaudesta viisastuneena...
mad.gif
) Kryptonite New York jarrulevylukko+saman valmistajan perkeleen järee kettinki.

Edit. Muutin vielä pois rauhattomalta alueelta pikkukaupunkiin, joka on tietysti aika kallista turvallisuuden maximointia...Mut nyt voi nukkua rauhassa ilman pelkoa pyörän pöllimisestä.
062802jumpie_prv.gif

Näin talvisin puran pyörän osiksi ja olen melko varma, ettei pyörän varastamista aikovalla henkilöllä riitä hermot kaikkien osien etsimiseen.

Kesällä en ole käyttänyt mitään hälytintä (asun maalla ja eihän täällä varkaita pyöri, eihän..?), pelkkään rattilukkoon olen turvautunut.

Omistan tuommoisen Xenan levyjarrulukon, mutta ensimmäisen kesän jälkeen sen toiminta lakkasi. Tai siis toimiihan se, mutta piippaus loppuu vasta pattereiden poistamisella, tod.näk. vika korjaantuisi paristoja vaihtamalla, mutta en viitsi olla joka toinen kuukausi ostamassa uusia paristoja niiden korkeasta hinnasta johtuen...

Jos saan ehdottaa (ehdottelen naisille muutenkin kaikenlaisia, huonolla menestyksellä), niin asennuta/asenna ennemmin ihan perinteinen varashälytin pyörääsi ja osta sitä kettinkiä millä sitoa pyörä kiinni aitaan.

Kertokaa kokemattomalle, että miten hyvin mopo säilyy talvella ulkosalla. Ekaa omaa mopoa odottelen, ja tallipaikka on sille tiedossa, mutta jos tallipaikka menee puihin, niin pihalle mopo on sitten laitettava.

Onko jotain erityistä mitä pitää ottaa huomioon ennen kuin lykkää kaunottaren pihalle pakkasen raiskaamaksi? Suojapeite ja jarrulevylukko jo on. Mitä muuta? Syyläriin jäänestoa ja that's it?

Niminmerkillä "noviisi"

Kryptonite New York jarrulevylukko+saman valmistajan perkeleen järee kettinki.
Että näin.  
smile_org.gif
Liekö totta...
No joo. Kokeilin tuota omaan lukkooni, mutten auki saanu. Harjotuksen puutetta ehkä. Tai sitten olin liian varovainen. Mutta jos nyt ostaisin lukon en ehkä kuitenkaan hommaisi Kryptonitea, vaikka suhtaudunkin tuohon aukaisu menetelmään pienellä varauksella...

Oon saanu karvaasti kokea, että jos voro haluaa jonkun pyörän viedä, niin kyllä se perkele siihen konstit löytää!
veryangry.gif
Hälyttimet ja lukot kyllä vaikeuttavat hommaa.

Kyllä, kyllähän se sieltä pihasta lähtee jos on lähteäkseen mutta noi vehkeet edes vähän tekee homman vittumaisemmaksi.

Iso M:lle, Kumi osat ei oikein näytä tykkäävän pakkasesta. Mun maskin kumiset kiinnikkeet on jo aika huonossa kunnossa. Rakoilevat perkeleet.

No joo. Kokeilin tuota omaan lukkooni, mutten auki saanu. Harjotuksen puutetta ehkä...
Kyllähän tämä on ihan faktaa ja asiasta oli juttua täälläkin jo aiemmin.

Jos esimerkiksi vakuutusyhtiöiden keskusliitto kertoo tiedotteessaan asiasta ja Maahantuoja vaihtaa kaikki mainitun tyyppiset lukot uusiin, ei tuota enään voi pilana pitää.

Tämähän koskee nimenomaan niitä sylinterimallisella lukkopesällä varustettuja malleja.
En tosin ymmärrä miksi tämä koskisi vain Kryptoniten lukkoja, eikä kaikkia sylinterimallisia. Tuskinhan se itse lukkopesä on edes krypton omaa tuotantoa.
Ainakin itse vältän noita merkistä riipppumatta.

EDIT: linkit kuntoon

Niin talvethan mopo tallissa.mutta kesäisin pelkästään mopon oma "rattilukko",epäilen sitä että jos Mr.Varas ny sattuu ottamaan mun fzr:n niin eiköhän fzr ilmaannu takaisin seuraavana yönä penkkiin kiinitettynä lappu jossa osanotto jne ja lista prätkäliikkeiden osoitteita ja rahoitus vaihtoehtoja....ja ja jos ei palauteta??? se on mennyt tosi tarpeeseen...

yrittivät rosvot jo toisenkerran pkle murtautua, tällä kertaa eivät päässeet sisälle prätkätalliini.

vahvempi suojaus hidasti niitä liiaksi.

vielä lisäsuojausta tarpeen laitella näemmä.

062802moto_prv.gif
ovendessä mopotin seisoo... Levyjarrulukko (ei hälytyttävä) ja rattilukko ja koira hoitaa loput.....
tounge.gif

Yritän muistaa ottaa virta-avaimen pois ajon loputtua.
biggrin.gif
OFFTOPIC: Kesällä onnistuin seisottamaan mopoa Kauppatorin grillin vieressä useita tunteja. Avaimet näkyvästi virtalukossa ja paras viikonloppuruuhka, eikä mitään kummempaa ollut tapahtunut.

Pikkaisen kyllä askelluksen tahti ja pulssi paluumatkalla parkkia kohden ripeytyi, kun taskua kaivellessani älysin mihin avaimet ovat jääneet.

Viime kesä meni Xenan lukolla ja peitteellä. Ensi kesäksi pistetään hälytin...tuo xena nyt vaan hidastaa jos sitäkään (kuten suurin osa lukoista). Summerin voi peittää kämmenellä/teipillä/millälie ja jossain urbaanissa huhussa mainittiin, että tuo olisi suht. helposti kolautettavissa irti ja sitten pyörän onkin jo Armando Nussin omaisuutta
mad.gif
Puhumattakaan xenan "ominaisuuksista" kuten huutaminen sateella (kerran tosin vaan), huutaminen aina (xena meni vaihtoon), täydellinen huutamattomuus (ratkeaa yleensä paikalleen/pois/paikalleen/pois-rulianssilla)...
smile_org.gif

Autotallin hommaisin, mutta taloyhtiöllä ei ole vapaita. Kesällä sitä prklettä joutuu pitämään tuossa tien viereisellä parkkipaikalla, penikat käy lääppimässä, naapurin karvanoppahajukuusipojat istumassa ja edellä mainittu Armando Nussbaum n***imassa.

Mutta minkäs teet. Harrastus on kallis, aiheuttaa stressiä ja vainoharhaisuutta, mutta joka kerta kahvanvääntö kompensoi tuon kaiken
062802moto_prv.gif

Hieman aiheen ulkopuolelta:
Käppä ensimmäisessä kerroksessa ja oma parveke (lasitettu), jolla mittaa 11m. Voiko taloyhtiö kieltää pyörän säilyytämisen parvekkeella? Esim paloturvallisuuteen vedoten.. Olisi pörä suojassa säältä ja maailman pahuudelta. Lisäksi voisi keskellä talvea, silloin kun pahimmat vieroitusoireet iskee, ajaa parvekkeen kerran päästä päähän :-)

Hieman aiheen ulkopuolelta:
Käppä ensimmäisessä kerroksessa ja oma parveke (lasitettu), jolla mittaa 11m. Voiko taloyhtiö kieltää pyörän säilyytämisen parvekkeella? Esim paloturvallisuuteen vedoten.. Olisi pörä suojassa säältä ja maailman pahuudelta. Lisäksi voisi keskellä talvea, silloin kun pahimmat vieroitusoireet iskee, ajaa parvekkeen kerran päästä päähän :-)
Tuskinpa voi kieltää. Tankin kun vielä tyhjennät niin on hyvä omatuntokin
wink.gif
Kai sitä kotonaan saa säilyttää vaikka vihreitä menninkäisiä jos niistä ei aiheudu huomattavaa (näkö/tunto/kuulo/haju)haittaa muille asukkaille.

Toisaalta taas esmes. grillaaminen parvekkeella on defaulttina kielletty, tosin yhtiökokouksessa kun on oikeanlainen sakki ja vähän ajaa asiaansa, niin saattaapi sekin onnistua (olen todistanut tapahtuvan=)

Valitettavasti taidat kuitenkin joutua olemaan starttailematta siellä opiskelija-asunnon kokoisella parvekkeellasi, voipi yläkerran mummon kateellisuus(!)puuska iskeä pahasti siihen saumaan
033102bebe_1_prv.gif

Back