• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pyörän katsastus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle-86
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kalle-86

New member
Eli ajelen tässä pyöräkorttia, ja tällä paikkakunnalla (turku) ei järjestetä inssejä, niin ajattelin kouluttajan kanssa, että ajaisin inssin muualla. Se kuulemma käy mutta täytyy ajaa omalla pyörällä.
Niinpä kyselen et mitenköhän tarkkaa tuollainen katsastus mahtaa olla. Pyörässäni on slipari ja kilven teline on vaihdettu. Siinä ei tietenkään oo valoa kilvelle, niin mahtavatkohan hylätä mut sen takia? olis mulla noi vakio-osatkin tossa varastossa, mutten viittis turhaan niitä laittaa ja muutokset tehnyt omistaja on katkonut johdot niin et on varsin vi**umaista yhdistää niitä. Mahtaakohan kenelläkään olla kokemusta noista katsastuksista?
Pyörä on tollanen CBR 1000RR. Tuskinpa on moni ajanu inssiä tollasella javascript:emoticon('
biggrin.gif
')
 
Kumpikohan on loppupeleissä halvempaa/helpompaa omalla pyörällä toisella paikkakunnalla inssin ajo vai paikalliselta autokoululta pyörän vuokraaminen inssin ajaksi?
 
Eli ajelen tässä pyöräkorttia, ja tällä paikkakunnalla (turku) ei järjestetä inssejä, niin ajattelin kouluttajan kanssa, että ajaisin inssin muualla. Se kuulemma käy mutta täytyy ajaa omalla pyörällä.
Niinpä kyselen et mitenköhän tarkkaa tuollainen katsastus mahtaa olla. Pyörässäni on slipari ja kilven teline on vaihdettu. Siinä ei tietenkään oo valoa kilvelle, niin mahtavatkohan hylätä mut sen takia? olis mulla noi vakio-osatkin tossa varastossa, mutten viittis turhaan niitä laittaa ja muutokset tehnyt omistaja on katkonut johdot niin et on varsin vi**umaista yhdistää niitä. Mahtaakohan kenelläkään olla kokemusta noista katsastuksista?
Pyörä on tollanen CBR 1000RR. Tuskinpa on moni ajanu inssiä tollasella javascript:emoticon('
biggrin.gif
')
"viittis turhaan"
wink.gif
laittaa pyörää tieliikenne kuntoon. Eikö siellä autokoulussa opetettu että ajoneuvo pitää aina olla kunnossa. Laita nyt edes ne rekisterivalot siihen tai jos et itse kykene niin vie johonkin huoltoon joka hoitaa homman.
 
Juu, siis kyselin vaan et onko jollain kokemuksia noista katsastuksista, et kuinka tarkkoja ovat. Ei mulle tuota ongelmia noiden osien laittaminen. Toi kilven teline tossa vaan on sellainen, etten saa putken alle suoraan laitettuu tota kilpivaloa. Täytynee töissä työstää joku palikka jolla saan kilpee vähän alemmas
smile_org.gif
tossa vakiotelineessä on myös heijastin. Käsittääkseni pakollinen?
Kuinka monella mahtaa olla toi kilpivalo, ketkä ovat telineen vaihtanu? Erityisesti niillä kenellä tulee putki penkin alta. Voisin veikata ettei kovinkaan monella.
 
ja voipi olla et tulee halvemmaks vuokrata pyörä joltain koululta. Pitänee tehdä soittelukierros.
 
Pitääkö inssin takia tosiaan katsastaa pyörä? LEDipultit on helppo ratkaisu kilpivaloksi.
 
jep, se tarttee katsastaa opetusajoneuvoksi sopivaksi.. (kuulostaa rahastukselta)
noi led-pultit kuulostaa hyvältä idealta. vois ne tohon ruuvata, niin ei pääse poliisisetä vittuilemaan ku ei näe kilpeä. mistä noita mahtaa saada?
 
Muutoskatsastuksena 50€ maksaa kuulemma.Sitten jonkun pitäs ajaa pyörä sin toiselle paikkkunnalle tai muu kuljetus.Itsekin meinasin ekana Hornetin katsastaa ja olisin saanut koulun pyöränkin lainaksi,mutta päädyttiin vuokraamaan pyörä+opettajan Porista.
50min ajoa Poris ja sitten inssi.Ei tullut liian kalliksi tilanteeseen nähden.
Huomenna neuvottelevat 16.30 saas nähdä
lookaround_orig.gif
 
kyl mä kans olen alkanut taipumaan sen suuntaan että pyörän vuokraisin paikalliselta autokoululta, siis jos tarvii kauemmas lähteä..
katoin just et tänään olis neuvottelut jatkunu. toivottavasti nyt jotenkin saisivat ratkaistua riidan.
smile_org.gif

jos olisin pitäny sen suunnitelman et ajan vain kortin tänä kesänä, ei olis ollu mitään hätää, mut kuume iski uskottua kovemmin, niin pitihän se pyöräkin ostaa samantien
biggrin.gif
ja aloitin samantien noista isoista pyöristä, niin ei tarvii sit heti vaihtaa seuraavaks kaudeks. nyt kun koitin omaani, ja sen jälkeen oli autokoulun ajotunti, voin sanoo et omast mielest toi valinta osoittautui oikeaks. isol pyöräl ei tarvii niitä vaihteita polkee koko ajan, kun taas tolla koulun er-6:lla saa jatkuvasti vaihdella. ei sekään huono oo mut tämäkin on taas näitä makuasioita.
 
Led-pultteja sai joskus ainakin Allrightista. Voi löytyä muistakin tarvikeliikkeistä.
 
kiitos. taidanpa käväistä tossa stormilla kyselemässä heti kun ehdin. jos samalla vaihtais kaikki vilkut hyväsyttyihin ledivilkkuihin. saadaan tosta pyörästä varmasti tieliikennekelpoinen. onhan se kiva rakennella pyörää mut sitä en ymmärrä et miks ihmiset ei osta niitä hyväksyttyjä malleja? ei tarttis sit seuraavan omistajan vaihtaa kaikkia osia. poliiseja tuskin kiinnostaa kauheesti noi sliparit? ja toi leo vince ei oo ees mikään äänekkäin putki.

kunhan nyt vaan sais sen pirun kortin niin pääsis ottaa vähän tuntumaa tohon laitteeseen.
 
Harmi vaan kun ne pultin tilalle tulevat led-valot ei ole laillisia. Kilpeä ei saa peittää millään, ei edes vähän pultinkantaa suuremmalla valolla. Toisekseen ne ledivalotkaan ei ole rekisterikilven valoiksi hyväksyttyjä. Allrightista ei ole paljon muutakaan laillista saanut, ainakaan valoihin liittyvää.
 
Back
Ylös