• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän pesu ja vahaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Smigel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Smigel

New member
Mitä aineita/vahoja/välineitä käytät pyöräsi pesussa ja vahauksessa?

Löytyykö itseni lisäksi "vahahifistelijöitä"?

Itse pesin pyöräni tänään Pinelinellä, jotta sain kaikki vanhat vahat ja muut liat pois. Vanteet lähtivät puhtaaksi Wurthin puhdistus-sprayllä.

Pesun jälkeen vahasin pyörän kolmella eri vahalla. PoorBoys White Diamond, Collinite 476S ja viimeiseksi Chemical Guysin Butter Wet Wax.

Myös kypärä tuli vahattua noilla kolmella vahalla.

autoglymin punaista ja kultaa. Puhdistava ensin ja kultaa päälle..

Jos ens kerralla kokeilis korrekin kliineriä ja teflonia..

Jos ens kerralla kokeilis korrekin kliineriä ja teflonia..
Näillä mennään.

Ja tätäkin on tullu käytettyä.
simoniz_original_wax.jpg

Onko vahatestejä missä olisi vahan kestävyyttä testattu ja siinä olisi collinite 476s ollut mukana, kun huhupuheiden mukaan kestävin vaha?
Tuosta simonizista olen myös kuullut että pysyisi pitkään pinnassa.

Kaikki vahat kun tuntuisi kiiltävän ihan riittävästi, tärkeimpänä pitäisi sitä miten hyvin vaha pysyy pinnassa.. Kiillotuksen työläyskään ei ole haitta, jos vaha pysyy pidempään niin ei tarttee niin usein hikoilla.

Juu kyllä nuo Collinitet tuppaavat olemaan ihan kärkikastissa kestävyyden suhteen. Toisaalta pyörässä kun ei tuota pinta-alaa niin paljon ole, niin itse ainakin tulee vähän liiankin usein vahattua. Resepti saman kaltainen kuin aiheen aloittajalla eli Pinelinellä vanhat pois (ja kyllä varmasti lähtee vanhat pois oikealla liuoksella) ja perään Dodo Juicen Lime prime. Sitten vahaksi useimmiten myös Dodon mallistosta jokin kovavaha.

E. Ja Smigel, kokeile ihmeessä Valet Pron Bilberryä vanteisiin, hyvää tavaraa.

No joku tykkää sitte vahata.Itte laittelen simonitsii ja sitte iceä päälle ja mulle se riittävä setti. Painepesurilla aina pesen ja raskaalle kalustolle tehdyllä aineella ja vieläpä kuumal vedel eli joka pesussa vaha sanoo heippa..no uutta sit vaan päälle...Nyt ei sitte tartte kenenkää viisastella koska tetty katon minne ruikkaan painetta ja minne en..krusaalit paikat liotellaan ja pestään sen mukaan..

/Wille/: Jooh, on tossa ostoslistaa mietittynä Shineramaan jo. =) Kaikenlaisia vahoja sun muuta tars taas tilata, vaikka vanhatkaan ei ole viel loppu.

Back