Pyörän vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hamst3ri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hamst3ri

New member
Onko kukaan saanut sähköpostiin tarjousta jos on ollut vaihtamassa pyörää tai tilaamassa osia vanhaan?

Edelliseen pyörään olin ostamassa Givin sivulaukut ja lähetin useita tarjouspyyntöjä. Ainoastaan Motomarket Turusta vastasi kyselyyni. Sieltähän ne tuli sitten tarjouksen mukaisena ostettua, mutta jäi ihmetyttämään haluttomuus laukkujen myymiseen.

Nyt olen suunnitellut pyörän vaihtoa ja sama ilmiö tuntuu jatkuvan. Ei soittoa, ei sähköpostia. Taitaa ainoa keino olla lähteä ruikuttamaan paikanpäälle. Tuusmotor on sentään reilu eikä laita sivuilleen edes osoitetta mihin kyselyn uudesta pyörästä voisi laittaa.

Ehkä ne laskee, että jos ostajaa oikeesti kiinnostaa, niin kyllä se soittaa ja/tai tulee paikanpäälle.

Tosimies soittaa. Nykyään tukeudutaan ihan liikaa sähköpostiin ja luotetaan, että ihmiset lukee sitä joka kymmenes minuutti. Paras esimerrki oli joskus nettimotossa ollut myyntiesimerkki, jossa myyjä pyysi yhteydenottoja vain puhelimella. Ostajaehdokkaan kuitenkin spämmäsivät mailia sen minkä ehtivät vaikka myyjä lupasi vielä 500 alennusta sille joka uskaltaa soittaa
bowdown.gif

Minusta olisi kaikille helpompaa hoitaa asiat sähköpostilla... Mutta en olekaan tosimies.
smile_org.gif

Ehkä ne laskee, että jos ostajaa oikeesti kiinnostaa, niin kyllä se soittaa ja/tai tulee paikanpäälle.
Näinhän se yleensä on. Itsekin yleensä jos joku on itseäni oikeasti kiinnostanut, olen laittanut email tjsp "ensikontaktina" ja kohta (max. tunnin, parin päästä) soittanut perään, jos ei muuta niin ihan vain varmistaakseni että tuo viestini tulee huomatuksi ja asiani käsitellyksi
wink.gif
Tosin samalla tavalla jos olen esim. mopoa katsellessa sanonut myyjälle koeajon jälkeen että palaan asiaan esim. huomenna, olen myös palannut asiaan lupaukseni mukaisesti - vaikka se viesti sitten olisikin ollut ettei ko. yksilö kiinnostanutkaan. Näin ei myyjäkään jää arpomaan kanssani ja hommasta jää reilun meiningin maku molemmille
smile_org.gif

Viimeisinkin mopon vaihto meni niin että netistä katselin ajomatkan päässä olevat liikkeet ja valkkasin kiinnostavat yksilöt valmiiksi. Niitä oli sitten helppo paikanpäällä osata hakea juuri oikeaa yksilöä - yhdessäkin liikkeessä ko. yksilö oli siirretty myymälästä takatiloihin kun myyjä itse oli edellisenä iltana ajanut työmatkansa sillä
biggrin.gif
No kysyttäessä fillari tietty haettiin takaisin näytille, no probs. Ja sitten kun se omasta mielestä paras tuli valikoitua, hoidettiin kaupat loppuun nopealla aikataululla. Helppoahan se oli kun oli myyjältä ed. päivänä saanut kirjallisen tarjouksen jo välirahastakin - joka lienee aika hankalaa sähköpostin välityksellä, vaihdokkia näkemättä, korkeintaan jotain about-hintaa, satojen eurojen haarukalla
lookaround_orig.gif

En tiedä onko merkkikohtaista, mutta kyllä ainakin puimurikauppiailta saa sähköpostia ja pyöriäkin. Itse kyselin keväällä parin messuilta pyydetyn tarjouksen lisäksi vielä yhdeltä myyjältä sähköpostilla ja vastaus tuli melkein tunnissa. Kun se oli vielä tasoltaankin aivan eri maata kuin muut, niin eipä siinä montaa postia tarvinnut vaihtaa, kun kaupat tuli tehtyä ja uusi pyörä tilattua. Vanhasta laitoin pari kuvaa ja selvitystä historiasta tarjouspyynnön liitteenä. Koko homma hoitui aivan sähköisesti. Paikan päällä kävin sitten vain kuukausien päästä noutamassa pyörän. Puhelimella piti keväällä vähän kysellä milloin tulee yms. Olin oikein yllättynyt miten kätevästi tuo kävi.

No kohta kuolee paskimmat kauppiaat ja alkaa taas s-posteihinkin vastaaminen kiinnostaa.

Kyllähän se ihmetyttää, että mahdollisuutta s-postille tarjotaan, mutta kukaan ei viitsi vastata.

Onko kukaan saanut sähköpostiin tarjousta jos on ollut vaihtamassa pyörää tai tilaamassa osia vanhaan?

Edelliseen pyörään olin ostamassa Givin sivulaukut ja lähetin useita tarjouspyyntöjä. Ainoastaan Motomarket Turusta vastasi kyselyyni. Sieltähän ne tuli sitten tarjouksen mukaisena ostettua, mutta jäi ihmetyttämään haluttomuus laukkujen myymiseen.
Ihmisiä on kovin erilaisia, niin asiakkaita kuin kauppiaitakin.

Toisille kirjallinen ilmaisu on vaikeaa, tai keskittyminen tietokoneen äärellä - silloin puhelimessa puhuminen on mieluisampaa. Tiedä sitten, olisiko esim moottoripyöräkauppaan hakeutunut enemmän semmoisia ihmisiä, kuin vaikkapa tietotekniikkakauppaan?

Mutta kun asiakkaana voi olla ihminen joka mieluummin lähettää sähköpostia kuin soittaa...

Itse olen sitä mieltä, että sähköposti on nykypäivää ja jokaisen kauppiaan pitäisi ymmärtää, että hyvä palvelu, siis pikainen (= samana päivänä) ja asiallinen vastaus kaikkiin asiakaskyselyihin kerryttää hyvän maineen muodossa aina vaan lisää kauppaa.

Mutta niin - meitähän on niin moneksi.

Mä oon ihmetelly samaa- maileihin (suorat tarjous pyynnöt ja tilaukset jopa) ei vastata vaikka sivuilta annetaan maili osoite, tai jopa yhteyden ottolomake.
Ottasivat pois jos ei ehi hoitaa niitä.

Lisäksi sitä et on lähes mahdotonta päästä puhelimella yhteyteen, ei vaan kukaan vastaa.

Ilmeisesti on niin paljon asiakkaite ettei ehdi - mut eikö tän pitäis tarkoittaa et vois palkata lisää väkeä kun myyntiä olis enemmän kuin nykyinen henkilöstö pystyy kasittelmään?

voin tietty olla väärässäkin.

Kyllä ainakin Tampereelta tuli Riikalta vastaus heti seuraavana päivänä ja samoin Vantaan Yamaha Centeristä.

Keväällä uutta hankkiessani lähestyin jokaista liikettä aluksi s-postin välityksellä ja taisipa melkein jokaisesta tulla vastauskio. Vaihdokista olin ottanut kuvat ja ne pistin s-postin liitteenä. Helppoahan se onkin jos ihkauutta on ostamassa ja pelkää välirahaa tiedustelee. Sieltä sen loppupelissä ostin mistä halvimmalla sain. Semmonen metka sattuma kävi erään kauppiaan kanssa, että puhelimessa kaupoista sovittiin ja hän lupasi saada mulle busan alle huhtikuun alkuun mennessä. Lupasi hyvissä ajoin ilmoittaa tarkemman toimitusajan mutta eipä ole tähän päivään mennessä kuulunut mitään. Busa on kyllä jo alla, mutta toista odotellessa
biggrin.gif

Joo .. Empä muista saaneeni vastausta jos olen netin kautta tehnyt yhteydenottopyynnön jostakin pyörästä taikka jos olen yrittänyt kysyä jotain mahdollisuutta vaihtaa johonkin pärrään. Mopoliikkeillä tuntuu olevan asiakkaita liikaa kun pystyvät toimimaan kyseisellä tavalla
bowdown.gif

Itse kyselin muutamasta liikkeestä sähköpostilla vaihtoo  
smile_org.gif

Jokainen vastas ja varsinkin R.M.Heinolle pitää antaa tunnustusta että jokaiseen kysymykseen vastasivat mitä kysyin  
bowdown.gif
kun kaikkia ei hoksaa heti kysyy .Puhelimellakin olen kysynyt mutta kerran kävi erään kauppiaan kanssa että rupes soitteleen perään, niin sillä en ainakaan tommosiin toiminimellä toimiviin soittele !
Mutta yleensä käyn paikan päällä jos mahdollista  
sport05.gif

En tiedä onko merkkikohtaista, mutta kyllä ainakin puimurikauppiailta saa sähköpostia ja pyöriäkin. Itse kyselin keväällä parin messuilta pyydetyn tarjouksen lisäksi vielä yhdeltä myyjältä sähköpostilla ja vastaus tuli melkein tunnissa. Kun se oli vielä tasoltaankin aivan eri maata kuin muut, niin eipä siinä montaa postia tarvinnut vaihtaa, kun kaupat tuli tehtyä ja uusi pyörä tilattua. Vanhasta laitoin pari kuvaa ja selvitystä historiasta tarjouspyynnön liitteenä. Koko homma hoitui aivan sähköisesti. Paikan päällä kävin sitten vain kuukausien päästä noutamassa pyörän. Puhelimella piti keväällä vähän kysellä milloin tulee yms. Olin oikein yllättynyt miten kätevästi tuo kävi.
Sinä sentään kävit paikan päällä! Minä en ole "kahteen pyörään" edes nähnyt myyjää livenä saatikka käynyt mopot myyneissä liikkeissä.
tounge.gif
Hyvässä liikkeessä homma toimii noin eli kiitokset Moto-Raumalle ja Motomarketille!
smile_org.gif

Sinä sentään kävit paikan päällä! Minä en ole "kahteen pyörään" edes nähnyt myyjää livenä saatikka käynyt mopot myyneissä liikkeissä.  
tounge.gif
No joo, vielä jäi vähän parannettavaa seuraavalle kerralle..
wink.gif
Mutta ei ne pyöräntuojat kuitenkaan tainneet tuoda kahveja tykötarpeineen mukanaan? (kannatti ajaa niiden takia muutama sata km  
biggrin.gif
)

EE-Speedistä sain vastauksen alkukesästä.
Vastasivat viel seuraavana päivänä yhteydenotostani.
Tosin mopokauppoihin asti ei päästy, mutta vaihtotarjouksen antoivat...
smile_org.gif

Meitsi ostaa ja myy ja järkkäilee asioita päivittäin ja kyllä se vaan, niin on et sposti ja jopa eri pikaviestimet ovat paljon parempia näiden asioiden hoitoon. Jää joka puheista mustaa valkoselle ja pelkästään terve olen se ja se ja olen sieltä ja täältä sanomiseen menee sen verran aikaa, et siinä ajassa heittää tarjouspyynnön jo viiteen eri paikkaan.

Sama sit myös omaan suuntaan, ni homma helpottuu kummasti, kun duunit pystyy jaksottamaan ja ei tartte kokoajan olla kynä kädessä kirjaamassa ylös tarjouspyynnön yksityiskohtia, joita joutaa vasta muutaman tunnin päästä ajattelemaan.

Toki puhelimellakin on kiva soitella ja puhella niitä näitä, mut spostiin lähtee sit kuitenskin faktat tarkistettavaks.

Viikonloppuna laitoin kyselyn neljään liikkeeseen pyörän vaihdosta. Tänään yksi vastaus spostiin ja yksi soitto, kahdesta liikkeestä ei ole tullut mitään tietoa. Pitää odotella vielä muutama päivä jospa niistäkin tulisi vastaus, niin pääsi tekemään kunnon tinkikierroksen. Niin siis olen vaihtoja kysellyt uuteen pyörään.

Back