• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pyörän vaihto...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Goofy82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Goofy82

New member
No niin mieli muuttuu melkeen joka vuosi...=) eli nyt tarvis saada kevyt enska/moto alle mutta ei paljon kokemuksia noista. Tällä hetkellä alla superduke eli siihen rahaan pitäs saada pyörä millä saan myytyä tuon pois jos en enää järkiini tule:D eli budjetti noin 5k. Ajot olis lähi ympäristön sora/asfaltti ajelua ja ehkä joskus pienempää polkua mutta harvoin... vähän asettaa rajoituksia tää oma koko eli raamit kokonaista 170cm...
Mutta itelle riittää kyllä kuhan toisen jalan varpaat yltää maaha...=)

Jos nyt jollaan olis jotain kokemuksia niin laittakaa vaan tänne..=) ei oo kyllä kaukana että laittais ton oman mopottimen tonne nettimotoon mutta ekaks pitäs ottaa kyllä selvää enemmän tarjonnasta.

kokemuksia on ainostaan vähän möhkömmistä tavaroista eli olen omistanut kyllä yhden transalpin sekä
kawan kle...

plussaa olis tietenkin jos talvellakin pääsis vähän ajelee...=)
 
Toi 450 wr on suht kireä vehje, eli kaipaa huoltoa ja hellyyttä runsaasti.
Menee samaan kastiin kun 450 kotarit, husset ym. kilpavehkeet. Öljynvaihtoväli 10h, suodatin joka toisella kerralla ja ilmanputsarin pesu ja öljyäminen muutaman ajokerran välein. Päälle vielä venttiilin säädöt, männän ja ketjun vaihdot ym.
Onhan ne ketteria ja kevyitä, mutta myös reilusti sitä huoltoa kaipaavia.

Ktm smc/enduro 690 ja drz 400 taas kaipaavat huomattavasti vähemmän huoltoa. Jonkin verran kilpavehkeitä painavampia (kuivapainot 140kg luokkaa), mutta myös helpompia. Sellaisen hommaisin itse, jos tommosta pyörää olisin vailla.
 
Toi 450 wr on suht kireä vehje, eli kaipaa huoltoa ja hellyyttä runsaasti.
Menee samaan kastiin kun 450 kotarit, husset ym. kilpavehkeet. Öljynvaihtoväli 10h, suodatin joka toisella kerralla ja ilmanputsarin pesu ja öljyäminen muutaman ajokerran välein. Päälle vielä venttiilin säädöt, männän ja ketjun vaihdot ym.
Onhan ne ketteria ja kevyitä, mutta myös reilusti sitä huoltoa kaipaavia.

Ktm smc/enduro 690 ja drz 400 taas kaipaavat huomattavasti vähemmän huoltoa. Jonkin verran kilpavehkeitä painavampia (kuivapainot 140kg luokkaa), mutta myös helpompia. Sellaisen hommaisin itse, jos tommosta pyörää olisin vailla.

Ja vielä hieman isomman jos kestää niin on melko huoltovapaa, esim. Yamaha XT jat XTV 660
 
Toi 450 wr on suht kireä vehje, eli kaipaa huoltoa ja hellyyttä runsaasti.
Menee samaan kastiin kun 450 kotarit, husset ym. kilpavehkeet. Öljynvaihtoväli 10h, suodatin joka toisella kerralla ja ilmanputsarin pesu ja öljyäminen muutaman ajokerran välein. Päälle vielä venttiilin säädöt, männän ja ketjun vaihdot ym.
Onhan ne ketteria ja kevyitä, mutta myös reilusti sitä huoltoa kaipaavia.

Ktm smc/enduro 690 ja drz 400 taas kaipaavat huomattavasti vähemmän huoltoa. Jonkin verran kilpavehkeitä painavampia (kuivapainot 140kg luokkaa), mutta myös helpompia. Sellaisen hommaisin itse, jos tommosta pyörää olisin vailla.

Ite taas oon kallistumassa juurikin noihin 450 laitteisiin niiden keveyden ja voiman takia. Jos taas ajot olisi pelkästään kadulla/sorateillä niin tuommonen 690 kottarainen jonnin verran piristettynä olis ihan ykköspeli.
 
500EXC + 690 SMC R + GSA:lla on ihan toimiva kombinaatio.

Perjantaina tuli hikoiltua enskapolulla 500EXC:llä, viikolla mutkaa 690:llä ja jokunen viikko sitten Pohjoisen Pystymettän keikka GSA:lla.

Ei sitä yhdellä pyörällä pärjää...
 
500EXC + 690 SMC R + GSA:lla on ihan toimiva kombinaatio.

Perjantaina tuli hikoiltua enskapolulla 500EXC:llä, viikolla mutkaa 690:llä ja jokunen viikko sitten Pohjoisen Pystymettän keikka GSA:lla.

Ei sitä yhdellä pyörällä pärjää...


Toihan on se optimi tilanne, sittä jos ei raaski/vara riitä niin on ajettava noi kaikki Yamahan XT660r:llä :D
 
Jos kiinnostaa, niin iteltä löytyisi siistissä kunnossa oleva räpeltämätön 650 bergi. -07 vm, ajettu vain 125 tuntia. Woima ei kesken lopu ja todella kevyt pyörä :rakastunut: Katuajo kävi tylsäksi, niin siirryn kokonaan metsähallituksen puolelle:cruising:
 
http://www.nettimoto.com/husaberg/fs/1910488

Tollasesta tuli kyseltyä vaihtoa, vähän kyllä mietityttää kun päiksee olis vaihtamassa loppuun ajetuilla renkailla.
Sekä tullut vaihdossa tälle kyseiselle kaverille niin ei oikee hirveesti osannu kertoo moposta mitään...kone remppakin tehty joskus 4-5 vuotta sitten...

Vähän tuntuu itestä arpapeliltä, mitäs arvon raati on mieltä?

Ja siis noi katteet ei oo päällä vaan jotkut mustat jotka jonkun verran "kuluneet"

no tulikin kuva mustilla katteilla ei se nyt ihan niin pahan näkönen ollut...
 
http://www.nettimoto.com/husaberg/fs/1910488

Tollasesta tuli kyseltyä vaihtoa, vähän kyllä mietityttää kun päiksee olis vaihtamassa loppuun ajetuilla renkailla.
Sekä tullut vaihdossa tälle kyseiselle kaverille niin ei oikee hirveesti osannu kertoo moposta mitään...kone remppakin tehty joskus 4-5 vuotta sitten...

Vähän tuntuu itestä arpapeliltä, mitäs arvon raati on mieltä?

Ja siis noi katteet ei oo päällä vaan jotkut mustat jotka jonkun verran "kuluneet"

no tulikin kuva mustilla katteilla ei se nyt ihan niin pahan näkönen ollut...

Konerempan osalta ei noilla vuosilla oo niin väliä vaan niillä kilometreillä. Jos rempan jälkeen on ajettu yhtä paljon kuin ennen remppaa, pitää se tehdä uudestaan joka tapauksessa. Jos taas ollut vähällä ajolla niin on varmaan ihan soiva peli. Renkaathan motoon ei nyt mahottomia maksa ja vielä halvemmalla pääsee jos kyselee supermotoukoilta käytettyjä kisakumeja.
 
Back
Ylös