• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän vuokraaminen / lainaaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ouska

New member
Hoi kumppanit!

Olen ite passaamassa ensi ajokauden, mikä kyllä sylettää ihan suunnattomasti. Toisaalta ajokauden passaamiseen johtava syy on ihana, perheenlisäys just sopivasti elokuussa.

Olen miettinyt pelastavia keinoja, jotta ei tarvisi mopoa myydä, mitä isäntä kovasti toivoisi " rahan kiilto" silmissä...

Onko kokemusta kenelläkään, että olisi lainannut tai vuokrannut pyöräänsä esim. kaverille koko ajokaudeksi?? Miten vakuutuksien kanssa tulisi toimia, jos kaveri pöristelee pyörän kanssa koko kauden? Tulisiko pyörä siirtää toisen nimiin?

Jeesatkaas vähän. Ihan käytännön vinkkejä. Kaveri on sukulaiseni, ja hän himoitsisi ja haluaisi herätellä nuoruusmuistoja mopoillen. Jos ei muuta tule, niin sit ainakin sukuriita!  
eek.gif

Totuushan on se ettei pelit lainassa ainakaan parane..Yleensä päinvastoin.Älä missään nimessä muuta omistussuhdetta niin ettet ole omistaja vaikka kuinka sukulaisesta olisikin kysymys.Suku on pahin
tounge.gif
Tee niin että merkitset sukulaisesi haltijaksi jolloin sukulaisesi voi hankkia itselleen henkilökohtaisen vakuutuksen,muttet menetä pyöräsi omistussuhdetta.Muut lisätköön mitä puutteita kirjoituksessani oli.

jos ei ihan kamala tarvis ole niin unoha koko homma.

mutta jos ihan välttämäti haluaa pilata välit, ni vuokralle vain.

Omat ehdot olisi tälläiset...

1) Omavastuu 500 eur joka maksetaan etukäteen.

2) Kohtuullinen kuukausivuokra. Noita voi kattoa mitä tollasisista peritään. 600 eur on hyvin normaali viikkohinta liikkeissä sisältäen 2000 km ajoa.

3)Pyörä palautetaan alkuperäisessä kunnossa pl.normaali kuluminen. Jos ei niin tämä 500 eur omavastuu jää vuokraajalle.Siis pyörän omistajalle.

Usko huviksesi. Olen 95 % varma jos ihan suusanallisilla sopimuksilla mopos lainaat vuokraat ni ongelmia tulee.

Mutta kukin taaplaa tyylillään. Mutta kandeis miettiä saako edes hyvää mieltä palkaksi.

Mitään omistajan muutoksia ei pidä mennä tekemään.Eri asia jos myy pyörän..sitäkään en tekisi millään osamaksukaupalla.

ps..Kasko tietysti ehdottomasti!

Vuosien varrella olen pyöriä lainannut ja kerran Yamaha jäi koko kesäksi kaverille käyttöön. Hän maksoi vakuutukset ja palutti pyörän huollettuna, uusilla renkailla ja ketjuilla, lisäksi säädättämällä oli kaivettu pari ekstra hepoa.
062802moto_prv.gif
Ei kai kukaan tahallaan toisen pyörää riko ja eniten tuhoa olen itse tehnyt.
cool.gif

Onko kokemusta kenelläkään, että olisi lainannut tai vuokrannut pyöräänsä esim. kaverille koko ajokaudeksi?? Miten vakuutuksien kanssa tulisi toimia, jos kaveri pöristelee pyörän kanssa koko kauden? Tulisiko pyörä siirtää toisen nimiin?

Jeesatkaas vähän. Ihan käytännön vinkkejä. Kaveri on sukulaiseni, ja hän himoitsisi ja haluaisi herätellä nuoruusmuistoja mopoillen. Jos ei muuta tule, niin sit ainakin sukuriita!  
eek.gif
Riippuu tod näk eniten siitä millasii tyyppejä te ootte, ja millanen tyyppi sit taas se lainaaja on.
Viittaan tällä siihen että jotku vetää herneen nenuun siitä jos tankkiin tulee suurennuslasilla juuri ja juuri nähtävissä oleva pintanaarmu, ja joillakin sit taas normaalit käytön jäljet ei haittaa yhtään. Ja vastaavasti joku pitää lainamopoo kuin kukaa kämmenellä, ja joku käyttää sitä normaalisti.
Ja se normaali käyttö/ käytön jäljet on sitten taas täysin suhteellinen käsite joka taas riippuu siitä keneltä sitä kysytään.

Eli jos pystyt elämään senkin mahdollisuuden jälkeen että homma on sun mielestä mennyt täysin vituiksi, niin sitten ei tod näk ole mitään estettä vuokrata mopoo eteenpäin.

Back