• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyöräretki Nordschleifelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja honda RR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuollaista vain moottoripyörille varattua ratapäivää suosittelen jos tuonne koskaan menee. Normaali Touristenfahrten on kyllä helposti hankala kaksipyöräiselle koska:
-ruuhkaa, ohituksia, kalustoa laidasta laitaan
-nesteitä radalla jostain autosta
-autot aiheuttaa radan sulkeutumisia ulosajoillaan ja kolareillaan ja se taas vähentää ajoaikaa tai pilaa kierroksen

Ja ratahan on kyllä hieno ja ajettava, kannattaa opetella etukäteen vaikka GranTurismolla tms videopelillä ja youtube-videoilla. Joillekin video-opettelu on huono, joillekin hyvä. Mulle se sopi tosi hyvin mutta siltikään ei kannata siihen täysin luottaa koska pomput, varjot tms nyanssit on usein eri tavalla ja limiitillä voi johtaa kaatoon. Mutta edes pienikin ratatuntemus auttaa nauttimaan radasta vaikkei lähellekään limiittiä ajaisi.

Sateella jumalattoman liukas asfaltti ja muutenkin yllätyksiä voi olla. Jos vaikka yöllä satanut niin varjopaikat voi olla kosteana pitkälle päivään vaikka muuten olisi kuivaa. Samoin nurmikot on liukkaita kuivallakin kelillä jos sinne lipeää, esim tällä videolla muutamia esimerkkejä: https://www.youtube.com/watch?v=Pk9jRCaApCQ

Ko. ratapäivän hinta on melko napakka, mutta varmasti kerran tehtynä siisti juttu. Samalla rahalla saisi muutaman päivän vaikka Spassa, Mugellossa tms huippuradalla ja niissä on samat palvelut (rengas, alustasäädöt, ajovarusteet, ruokailu jne) aina paikalla.

Itse kävin toukokuussa ajamassa nordschleifen. Vaikea rata kyllä, vaikka itse peleistä muistankin radan ulkoa peleistä. Korkeuserot kyllä oli niin jäätävät, että enemmän tai vähemmän joka mutka on pimeästi jonkun mäen takana.

Ja touristenfahrten oli kyllä melkoinen villi länsi. Itse kiersin radan hiukan alle 10min, kun ei viitsinyt ihan limitillä vetää. Keskellä mutkaa saattaa GT3 porsche tulla ulkokautta ohi ym:)-

Back