• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörien hinnat hakusessako (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Zeni

New member
Tänä keväänä olisi vihdoin tarkoitus saada 2-pyöräinen alle kun auto on myyty. Vaihtoehtoja olen tiiraillut talvesta asti ja täälläkin kiusannut merkkiharrastajia asian tiimalta. Ulkonahan on jo täydellinen ajokeli (mitä nyt hiekkaa on) mutta itseltä vielä pyörä hankkimatta koska...

Noiden hinnat tuntuu olevan vielä hakusessa aika pahasti. Onko tämä tyypillistä näin keväisin ? Samat pyörät kuukaudesta toiseen myynnissä ja hintahaarukka on aivan älytön. Tuntuu että myyjillä on vuosimalli-kilometrit-hinta suhde melkoisen hakusessa. Samalla rahalla voi saada 4 vuotta uudempaa pärrää ja toisinaan vaihtoehtoina muuten samanlaisissa on aina 8tkm:stä 40tkilometriin ja hinta sama
omg.gif

Itse olen ollut "kuvioista" jonkun vuoden poissa niin ei osaa sanoa onko ralli joka kevät tälläistä vai onko verotusmuutokset saaneet pärräpuolenkin sekaisin ? Ja tämä ei tunnu koskevan mitään tietty merkkiä vaan lähinnä kaikkia pyöriä (ainakin noista merkeistä joita olen havitellut)

Kilometrit eivät näytä hintaan kauheasti vaikuttavan. Tähän aikaan pitää jaksaa vaan kytätä, kohtuuhintaiset pyörät myydään aika nopeasti pois.

Hinnat heittää.

Vanha viidakonsananlasku kertoo että lopullinen hinta selviää, kun olet pyörän vieressä rahat kädessä. Käytetyille riittää kysyntää, ja vaihdokkeja on laidasta laitaan. tosiostajat suoralla kaupalla ovat vaan kai välillä hakusessa.

Käytetyissä esim, 20tkm päästetyissäkin voi olla jo merkittäviä yksilöeroja. Toiseen joutuu laittamaan x eurolla kulutus-osia että pääsee tien päälle, toinen voi olla enemmän pakasta vedetyn näköinen. Huolimaton ja välinpitämätön käyttö jättää jälkensä nopeasti.

Netistä voi vähän tarkkuuttaa hintatasoa, soittamalla ja suoralla kontaktilla voi tunnustella myyjän myyntihalua. Jos myyjällä on rahapula tms, pakko päästä eroon meininki, voi saada vehkeet aika edullisestikin.

Useat heittävät vehkeet myyntiin tyyliin "laitoin sellaisen pyynnin ettei harmita vaikka meniskin" ja silloin kauppa on vähän ehkä hankalampi tehdä.

Käytetyn osto liikkeestä onkin jo toinen tarina. Siellä voi olla huolto, tai ajo-lisä yms, varustemahdollisuuksia tms, vastaantuloa.

monet nettimoton pyöristä on ollut myynnissä vuosikausia. taitavat olla aina myynnissä. hinnat vaan on korkeat.

tosimyyjienpyörät taas tulee ja menee. seuraa aktiivisesti ja kai sieltä jotain löytyy.

ja jos ei löydy,niin osta uus. voit ajella sillä pari vuotta ja sitten ruveta myymään sitä ylihintaan, kun et pysty myöntämään itselle kuinka paljon sen arvo on tippunut.
tounge.gif

sitten heittelet kommentteja, jos ei tällä mene, niin ajan tämän loppuun. yms. näitähän riittää. vaikka harvemmin löytyy sitä joka sen pyörän on loppuun ajanut.

Pari kevättä olen nyt seuraillut lähinnä noita '04 R1:n hintoja ja siinä yli 10k€ ne ovat pysyneet kokoajan, kilometrejä kyllä tulee lisää, mutta hinnat eivät tipu. Kummallista. Alkaa olemaan jo '06 mallit samoissa hinnoissa.

Kysyjä ei kertonut budjettiaan. Kannattaa vilkaista myös rinnakkaistuojien uusien mopojen tarjontaa. Hinnat voivat yllättää positiivisestikin?

Noista kuukausia ylihintaan myynnissä olleista pyöristä ei kannata paljoa välittää. Olen havainnut, että niiden myyjät eivät ole hinnoista paljoa valmiita tinkimään, minkä takia pyörät edelleen myynnissä ovatkin. Turhaa hommaa soitella niille.

Oman tuntuman mukaan useissa, ei toki kaikissa, Nettimoton pyörissä on melkoisesti ilmaa. Oma teoriani tähän on se, että jengi pitää hintoja korkeampina, koska joku on aina ehdottamassa vaihtokauppaa milloin mihinkin moottorisahaan tms.

Oma esimerkkini ainakin tukee tätä. Viime keväänä katsoin myynnissä olevan pyörän hinnaksi reilu 8000 EUR. Soitin ja kysyin, niin puhelimessa lähti jo 800 EUR pois hinnasta. Loput parisataa lähti sitten paikan päällä tinkimällä.

Kyllä noi hinnat tuntui tosiaankin olenvan pahasti hakusessa.
Huomasin sen, kun etsin itselleni 600 kyykkypyörää.

Oli muutamia tapauksia jotka pyysivät 2 vuotta vanhasta, toki vähän ajetusta pelistä aivan oikeasti vain noin tuhannen euroa vähemmän, kuin olisi saanut liikkestä haettua ajamattoman ylivuotisen mallin täydellä takuulla. Onko se sitten ihme, jos samaa pyörää myydään kuukaudesta, ja vuodesta toiseen.

Hymyilyttää myös myyjien heitot kun kyselee pyörästä, ja sovittelee sen katselua esim seuraavalle vkl.

Tätä on jo kyselty paljon jne.

Samainen kaveri viestitti mulle kuukautta sen jälkeen, että onko vielä kiinnostusta, pyörä löytyisi vielä. Valitettavasti ei ollut, koska olin mielestäni löytänyt ainakin sillä hetkellä hintalaatuvuosimallisihteeltaan hyvän vaihtoehdon.
smile_org.gif

Sanoisin että näissäkin on ostajan markkinat.
Mulla oli hakusessa 600 kyykky. Vaihtoehtoja voisi sanoa olleen erittäin runsaasti. En usko että paljoa valehtelen jos sanon että satoja, taikka sata.

Tu

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Hymyilyttää myös myyjien heitot kun kyselee pyörästä, ja sovittelee sen katselua esim seuraavalle vkl.

Tu
Jotainhan sinne puhelimeen on pakko puhua,,

Kannattaa miettiä myös sitä myyjän puolta, jos ostaja on jahkailija ja ei osaa tehdä päätöstä kaupasta. Ja on sielläkin ostopuoleellakin vaikka mitä tarinaa, esim, autoni oli taannoin myynnissä.

Yksi Kaveri kiinnoistui siitä, oli vaan etelä-amerikassa komennnuksella ja hänen "agentti" kävi ajamassa autoa. No koeajo videoitiin ja video lähetttiin maililla ostajalle.

Kauppaa ei tullut koska ostajan mukaan "auto näytti auringonvalossa likaiselta"

kyllä vitutti, yksityiskohtiaisia maileja oli vissiin kymmeniä, koeajot päälle jne, uskomatonta spedeilyä ja ajanhukkaa, kun pidin vielä vähän autoa tälle sankarille varattuna.

Toinen auto oli 3kk myynnissä, ei löytynyt ostajaa paitsi viimeisenä kaveri soitti, "onko sulla vielä?" ja tuli seuraavana päivänä rahojen kanssa hakemaan pois. Välimatkaa 500km.
talktohand.gif

Uus ylivuotinen on paras ostos. Käytettyjen pyynnöt on Suomessa huvittavan ja huiman väliltä.

Uus ylivuotinen on paras ostos. Käytettyjen pyynnöt on Suomessa huvittavan ja huiman väliltä.
Olen samaa mieltä. Etsiskelin FZ1-N:ää käytettynä ja "Halvat keväthinnat" oli 2006 mallisilla luokkaa 11700€. Noissahan takuukin menee umpeen ihan juuri. Ylivuotisen "harmaatuodun" 2v takuulla olisi saanut 11900 + toimituskulut. Sitten kun esitin tarjouksia pyöristä (10000€ pintaan) mikä on mielestäni lähempänä oikeaa hintaa pyörälle, eivät jotkut viitsineet edes vastailla.

Löysin sitten hyvän yksilön (ainakin päällisin puolin kuin uusi) jonkin verran alle 10000€ hintaan ja ostin pois. Toinenkin hyvä vaihtoehto olisi ollut sopivaan hintaan mutta varmaankin värin takia päädyin tähän.

sanoi:
kyllä vitutti, yksityiskohtiaisia maileja oli vissiin kymmeniä, koeajot päälle jne, uskomatonta spedeilyä ja ajanhukkaa, kun pidin vielä vähän autoa tälle sankarille varattuna.

Lähes aina kun olen ollut myymässä kulkupeliä tulee joltain "Masilta" soitto, että "varaa peli mulle, oon tulossa ihan pian kattoon sitä", "ostan lähes varmasti", "haluun just ton" jne.

Oon melko monta kulkupeliä myynyt ja aina "fist come first served" periaatteella. Jokainen ostaja, joka on joskus itse myynyt jotain ymmärtää tämän periaatteen kyllä.

Eri asia on jos kaveri soittaa että lähden ajamaan sinne suuntaan nyt ja olen 3 tunnin päästä siellä. Mutta ei sitten, että keskiviikkona soitetaan "tulen lauantaina sinne, varaa se mulle".

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Tu
Jotainhan sinne puhelimeen on pakko puhua,,

Kannattaa miettiä myös sitä myyjän puolta, jos ostaja on jahkailija ja ei osaa tehdä päätöstä kaupasta. Ja on sielläkin ostopuoleellakin vaikka mitä tarinaa, esim, autoni oli taannoin myynnissä.

Yksi Kaveri kiinnoistui siitä, oli vaan etelä-amerikassa komennnuksella ja hänen "agentti" kävi ajamassa autoa. No koeajo videoitiin ja video lähetttiin maililla ostajalle.

Kauppaa ei tullut koska ostajan mukaan "auto näytti auringonvalossa likaiselta"

Toinen auto oli 3kk myynnissä, ei löytynyt ostajaa paitsi viimeisenä kaveri soitti, "onko sulla vielä?" ja tuli seuraavana päivänä rahojen kanssa hakemaan pois. Välimatkaa 500km.
talktohand.gif
Tottakai on pakko puhua jotain, mutta kannattaisi vähän miettiä että mitä sinne puhuu. Tää letkautus sai mut jättämään väliin koko pyörän.
Olin kuitenkin aivan tosimielellä ostamassa, niinkuin tuo pyörä tuolla varastossa osoittaa. Syy miksi jätin väliin oli se, että ei ollut oikeastaan kiirettä, ja halusin rauhassa valita, ja katsoa oman makuni mukaista parasta.
Ei tuossa valituksi tulleessakaan pyörän ostossa kauaa nokka tuhissut:

Myyjä tarjosi pyörää. Kävin katsomassa parin päivän kuluttua. Hinta, vuosimalli, kilsat oli ok.
Juteltiin, potkin rengasta, ei minkäänlaista painostusta myyjän suunnalta. Kysymyksiin vastattiin, välillä oltiin hiljaa, kun ei tullu hetkeen kysymyksiä mieleen.
smile_org.gif

10-15 min ja sanoin että otan sen, ja tulen hakemaan parin päivän kuluttua, ja hoidan maksun samalla.

Thats it.

omani on ajamaton v07 z750 8990e
ja uus ois sitten ollu varmaan sen 10500 tai jotain mut fillari on sama väri valinnat oli vanhassa vähissä
smile_org.gif

Uuden ajourani ensimmäisen "ison" pyörän ostin käytännössä
soiton perusteella netistä. Kuvat hyviä,tiedot asiallisia. Hieno vanha ja paljonajettu tuontipyörä. Kysyin ajo-ohjeita ja sanoin olevani tunnin päästä paikalla ja katsotaan hinta sitten. Näin sovittiin ja kaverioli ihmeissään kun todella tulin sadan kilometrin päästä. Vehje oli juuri sellainen kuin kuvattu ja siitä heti kaupat. Myyjä ajoi vielä
parin päivän päästä sen kotiin töihin mennessään. Opetus: vikke-
lästi kaupoille avoimin mielin, päältä näkee jo paljon ja paljonajetut
ovat yleensä olleet hyvässä kodissa. Poikkeuksiakin toki on.

Back