• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörien hinnat ulkomailla

CebariTonni

New member
Pyörien hinnat ulkomailla

Kyllä ihan pahaa tekee kun katselee ulkomaalaisia pyöräkauppojen hintoja.

Suomesta saa uuden 2013 VFR1200 hintaan 21490€ (listahinta). Surffailessa netissä eksyin Kanadan Honda sivustolle... uusi 2013 VFR1200 9518€

Yli tuplasti hintaeroa... eikös tuohon hintaan jo kannata lähteä uittamaan rajojen ulkopuolelta Suomeen vai tuleeko niin paljon kaikkia vero yms tulleja ettei kannata?
 
Tuonti tulee kalliiksi, mutta vielä suurempi ongelma on P- Amerikan/Kanukki version saaminen kilpiin täälä Trafin mielivallan alla.

Kuluthan menevät seuraavasti:
Ostohinta+rahti tänne=jotain. Tähän lisätään 10% tullia ja tuosta saatuun summaan kotimaamme maltillinen ALV 24%. Tuonnissa tulee kaikenmaailman käsittelykuluja rahtifirmalta vielä muutaman kympin-parin sadan Euron verran.

Tuon jälkeen voit aloittaa autoverotusrumban ja Trafin kanssa tappelun. Trafi kun tuumaa, että P-Amerikassa kaikki laitteet ovat tappavan vaarallisia ja täysin kelvottomia liikenteeseen. Jotkin pyörämallit livahtavat kilpiin suht´vähälläkin vaivalla, ja toiset mallit ovat käytännössä mahdottomia/erittäin hankalia saada kilpiin täälä.

Mikäli saat osia vaihtamalla, todistuksia hommaamalla, testejä teettämällä loppuviimein hinkkeen kilpiin, joudut totetaamaan että olisi ollut halvempaa ostaa koko laitos Suomesta. Kyllä Trafin byrokraatit tietää nää asiat...
 
Viimeksi muokattu:
EU:n ulkopuolelt tulee alv+tulli+autovero, EU:sta vain autovero. Käytetyn tuomalla toki säästää, niinkuin autoissakin, mutta uudesta en osaa sanoa.

Joku vanha sanonta meni, että on lottovoitto syntyä Suomeen. Nykyään osuvampi sanonta on, että tarvitset lottovoiton syntyäksesi Suomeen..:hanuria:
 
EU:n ulkopuolelt tulee alv+tulli+autovero, EU:sta vain autovero. Käytetyn tuomalla toki säästää, niinkuin autoissakin, mutta uudesta en osaa sanoa.

Joku vanha sanonta meni, että on lottovoitto syntyä Suomeen. Nykyään osuvampi sanonta on, että tarvitset lottovoiton syntyäksesi Suomeen..:hanuria:

+ toki hankinta ja kuljetuskulut. Jännästi mennyt tämä käytettyjen markkina että ainakin tietynikäiset ja merkkiset pelit ovat täällä siinä hinnoissa että ei kannata hakea. Juu en ole kauppias mutta viime kesänä meinasin hakea prätkää ulkomailta, säästöä ei olisi syntynyt yhtään (oikeastaan liki veron verran miinukselle) vrt käytetyn osto yksityiseltä täältä ja nyt meinasin hakea avoautoa (c70 lähinnä) niin sama tilanne, oikeastaan miinukselle menee jos todelliset kulut laskee. Pitäkööt tunkkinsa ja vanhoilla mennään
 
^Tuo on totta. Taloudellisesti haku EUsta tai Jenkeistä ei ole automaattisesti kannattavaa.

Itse toin jenkeistä auton itselleni joitain aikoja sitten. Suomesta olisi saanut samanlaisen halvemmalla, mutta päädyin kuitenkin itse tuontiin lähinnä siksi että saan juuri semmoisen mitä etsinkin ja riittävän hyväkuntoisena.
 
+ toki hankinta ja kuljetuskulut. Jännästi mennyt tämä käytettyjen markkina että ainakin tietynikäiset ja merkkiset pelit ovat täällä siinä hinnoissa että ei kannata hakea. Juu en ole kauppias mutta viime kesänä meinasin hakea prätkää ulkomailta, säästöä ei olisi syntynyt yhtään (oikeastaan liki veron verran miinukselle) vrt käytetyn osto yksityiseltä täältä ja nyt meinasin hakea avoautoa (c70 lähinnä) niin sama tilanne, oikeastaan miinukselle menee jos todelliset kulut laskee. Pitäkööt tunkkinsa ja vanhoilla mennään

Itse hain Virosta tuon nykyisen R1 Bikepoint liikkeestä ja säästin kaikkine kuluineen noin 1000e vrt. Nettimoton about samankuntoiset.

Tapauskohtaista toki, mutta kyllähän noissa pääasiallisesti säästää. Tai sitten olen tarkkaillut juurikin malleja, joissa säästää:p
 
Pikaisella laskutoimituksella tulli + ALV + vero n. 17500€ (tässä vaiheessa hyöty vielä n.4000€ kanadan eduksi) ja sitten siitä 4k€:stä pois kulut (rahdit yms yms). Ehkä vähäsen jäisi vielä "voitolle" hermot menettäneenä? :p

Ehkä ei sittenkään hyöty ole niin suuri siihen vaivannäköön joka tuonnista syntyisi. :sad:
 
Kaikista pahimpia hintavertailuun on jotkut (yleensä jenkkien) alennusmyynnit. Esim. 2009 vai 2010 olisi saanut ylivuotista 2008 mallin Firebladea johonkin 6800€:oon (silloisella valuuttakurssilla). Suomessa parinkympin peli :sad:
 
Pikaisella laskutoimituksella tulli + ALV + vero n. 17500€ (tässä vaiheessa hyöty vielä n.4000€ kanadan eduksi) ja sitten siitä 4k€:stä pois kulut (rahdit yms yms).

Huom. maksat myös rahdista tullin ja 24% alvin, joten ero kapenee tuostakin jonkinverran. Osta uusi ylivuotinen Suomesta, tai vähän käytetty Saksasta, pääset halvemmalla.
 
Huom. maksat myös rahdista tullin ja 24% alvin, joten ero kapenee tuostakin jonkinverran. Osta uusi ylivuotinen Suomesta, tai vähän käytetty Saksasta, pääset halvemmalla.

..juu niinhän se menee että ensin lätkästään kulut ja sit vasta ALV ... btw tuo tullimaksu ei kuitenkaan näytä olevan mikään hirmuinen yli 250cm3 pyörissä... ainoastaan 6% ... ja toisaalta jostain rahdistakaan tuo 24% ALV ei nyt järin hirveä ole .. mutta eniwei.... kuitenkin varsinainen hyöty jäisi suht pieneksi vaikka tonneista puhutaankin.... näin olettaisin.

Ai niin ... toi Suomen hinta joka tuossa alkupostauksessa oli, oli uuden ylivuotisen hinta VFR:n hinta... 2014 mallia ei näemmä Suomen hinnastosta löydykkään samalla tavalla kuin lätäkön takana olevissa hinnastoissa jopa ruottissa.

vma: Luin tuolta jostain foorumeilta että USA, Kanada ja Japani olisivat sellaisia maita joista on helppo tuoda ajoneuvoja ja ettei hirveesti joutuis kahinoimaan Suomen virkamiesten kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
amurican hintoja kuolatessa kandee olla tarkkana onko mainostetussa hinnassa jo kaikki mukana eli että todellakin saat kantaa tuotteen pois ko hinnalla vai puuttuuko siitä esim. arvonlisävero. no eipä silti halpaa siellä on joka tapauksessa meihin verrattuna
 
Huom. maksat myös rahdista tullin ja 24% alvin, joten ero kapenee tuostakin jonkinverran. Osta uusi ylivuotinen Suomesta, tai vähän käytetty Saksasta, pääset halvemmalla.


CIF-hinnasta maksetaan ALV, CIF-hinta= ostohinta+rahti+kuljetusvakuutus.
 
Itse hain Virosta tuon nykyisen R1 Bikepoint liikkeestä ja säästin kaikkine kuluineen noin 1000e vrt. Nettimoton about samankuntoiset.

Tapauskohtaista toki, mutta kyllähän noissa pääasiallisesti säästää. Tai sitten olen tarkkaillut juurikin malleja, joissa säästää:p

Jep, näin toki, mulla jostainsyystä toisinpäin. Viime kesäisessä prätkässä oli halvimmat pyynnit siisteissä ja huolletuissa vähänajetuissa Suomessa ~4000e ja Saksassa ~3100e. Kun kauppoja alettiin tekemään Suomessa putos hinnat ~300-600e ja Saksassa ei oikeastaan yhtään (0-150e) kun ei juuri osaa siellä paikallisella tingatakkaan. Toki viime syyskesällä oli täällä todella hyvät ostajan markkinat.
 
vma: Luin tuolta jostain foorumeilta että USA, Kanada ja Japani olisivat sellaisia maita joista on helppo tuoda ajoneuvoja ja ettei hirveesti joutuis kahinoimaan Suomen virkamiesten kanssa.

Ääh, jenkkituonnit ovat aina paljon vaikeampia kuin Europelien tuonnit. Tarpeeksi vanhan pelin kun jenkeistä tuot homma on suht kivutonta. 2000- lukulaiset saattavat olla järkyttävän kalliita saada kilpiin. Tämä koskee sekä autoja että pyöriä. Syy tähän on se että jenkkiversioista puuttuvat ne maagiset e- hyväksynnät valoista, rungosta jne. Japsituonnista ei ole kokemusta.

Trafi on niin viisas tekijä että tietää pyörän/auton olevan helvetinkone ilman noita e- merkintöjä. Tästä poiketen, auto/pyörä muuttuu kuin taika-iskusta takaisin turvalliseksi kun saman jenkkikamppeen (ilman maagisia e- merkkejä) tuot muuttotavarana maahan.
 
CIF-hinnasta maksetaan ALV, CIF-hinta= ostohinta+rahti+kuljetusvakuutus.

Melkein oikein.
Tulli maksetaan maahantuotavan laitteen hinnasta ja kaikista rahtikuluista. Autossa tulli oli 10%. Sitten kaikkien em. kulujen päälle mätkähtää 24% alvia.

Alv siis maksetaan CIF+tulli hinnasta.
 
Viimeksi muokattu:
Esim vm. 2010 parituhatta mailia ajetun 1200 vfr:n saa jenkeistä n.6ke. Suomesta noita saa n. 13ke. Näinollen veron osuus ei olisi aivan tolkuton.

-10 mallilla ei paljoa eroa ole 2013 malliin kuin TC. Eli jos noista hinnoista saat laskettua eron, niin siittä huomaa.

Tulli pitää noin vähänajettua uutena pelinä, joten verot nousevat. Saksasta 10tkm ajetun saa reilulla 8-8500 eurolla. Veroa mennee noin 2500-3000, joten 12000 ja pyörä on kilvissä.

Ohessa esimerkki tehdystä verotusarvonnasta.
Pyörä. Tuontipv Vuosimalli TKm Vero

HONDA VFR 1200 F 2014/02 2010/07 17 2686
 
Viimeksi muokattu:
Ääh, jenkkituonnit ovat aina paljon vaikeampia kuin Europelien tuonnit. Tarpeeksi vanhan pelin kun jenkeistä tuot homma on suht kivutonta. 2000- lukulaiset saattavat olla järkyttävän kalliita saada kilpiin. Tämä koskee sekä autoja että pyöriä. Syy tähän on se että jenkkiversioista puuttuvat ne maagiset e- hyväksynnät valoista, rungosta jne. Japsituonnista ei ole kokemusta.

Trafi on niin viisas tekijä että tietää pyörän/auton olevan helvetinkone ilman noita e- merkintöjä. Tästä poiketen, auto/pyörä muuttuu kuin taika-iskusta takaisin turvalliseksi kun saman jenkkikamppeen (ilman maagisia e- merkkejä) tuot muuttotavarana maahan.

No niinpä... enpäs tullut ajatelleeksikaan koko maagista e-kirjainta.
 
Miks lähteä Jenkkeihin asti, itse tuonut uudenkarheita pelejä Englannista ja saanut ilmaiset kesän kilometrit myynnin jälkeen ja matkarahatkin vielä. Vain valojen vaihto ja tuontikatsastus ja autovero se on siinä. Saksalaisetkin hakee käytettyjä Englannista. http://www.autotrader.co.uk/search/used/bikes/postcode/po12tz/radius/1500/quicksearch/true

Ei tarvii männä edes enklantiin.
Tuommoisen MOTO 6.5 saa Suomesta halvemmalla. Ne vissiin ymmärtää muualla paremmin classikoiden päälle.
http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201307308073180/sort/recpriceascdefault/usedbikes/model/moto/make/aprilia/page/1/radius/1500/postcode/po12tz?logcode=p
 
Itse hain Virosta tuon nykyisen R1 Bikepoint liikkeestä ja säästin kaikkine kuluineen noin 1000e vrt. Nettimoton about samankuntoiset.

Tapauskohtaista toki, mutta kyllähän noissa pääasiallisesti säästää. Tai sitten olen tarkkaillut juurikin malleja, joissa säästää:p

Sama, bikepointista ostin, säästin noin 1000-2000euroa. kuskasivatkin pyörän kotiovelle 100euron lisähintaan.:)
En jaksanut itse lähteä auton ja kärryn kanssa hakemaan, kun jostain syystä laivamatkojen hinnat ovat pilvissä.
 
Back
Ylös