Pysäköinti Tukholmassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannu59
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hannu59

New member
Olen menossa Tukholmaan ensi viikoksi ja mietin kuinka turvallista tai vaarallista pysäköinti siellä on.

Balteissa liikkuessani en ole jättänyt pyörää yöksi parkkiin muualle kuin vartioituun parkkihalliin, mutta muualla taas noudatan normaalia varovaisuutta ja pysäköin myös ulkosalle tilanteesta riippuen.

Uskaltaisitko pysäköidä Tukholman keskustassa yöksi mopoparkkiin levylukon, Hondan HISS:n ja vaijerilukon turvin vai kannattaisiko maksaa kymmeniä euroja vuorokaudessa pysäköinnistä (joka joko on turvallisempaa tai sitten ei?)

Itse jätin pyöräni, pehmeine sivulaukkuineen aivan keskustaan parkkiin lauantain yöksi, hieman hirvitti, mutta aivan rauhassa pyörä oli saanut olla ja laukkuihinkaan ei oltu koskettu. Voi olla, että oli vain tuuria matkassa. Itse jättäisin pyöräni melko huoletta kunnolla lukittuna näkyvälle paikalle.

Maasta riipumatta kannattaa katsella miten paikalliset lukitsevat ajoneuvonsa, ja siitä hieman päättelee, mikä on omalle pyörälle turvallista.

Itse olen jättänyt hälyllisen pyörän kadun varteen useita kertoja Etelä- ja Keski-Euroopan suurissakin kaupungeissa, jos ei parempaa paikkaa ole ollut lähistöllä. Vielä ei ole varastettu.

Back