• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Quickshifterin asetukset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -JuhaK-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-JuhaK-

New member
Minkälaiset asetukset teillä on shifterissä? Lähinnä kiinnostaa kill time, olisiko joku 55ms hyvä? Kokeilemallahan toi selviäisi, mutta jos joku on jo ehtinyt perehtymään asiaan...
 
Jos kaavio normaali eli nostamalla isompaa niin hieman pitempi ehkä parempi joku 65-75ms riippuen kierroksilla millä vaihdat..

Omassa toimii 85ms kun tykkään välillä leikkiä sillä n. 9-10krpm paikkeille
tounge.gif
isoimmilla jengoilla sen ei tartte noin paljo olla.
 
Mulla asennettiin/säädettiin korpiaholla. Muistaakseni katkoaika oli 75ms. Kaavio normaali. Kuulemma tollanen katkoväli ainakin on turvallista pyörälle (kawan kyseenalainen loota) =), mutta jos tuntuu niin voisi ottaa 5:sen pois...

ja siis vehje dynojetin, katkoo ruiskua.
 
Mitä lyhyempi katkoaika, sitä korkeammilla kierroksilla olisi syytä olla ja vaihteen vaihdon napakka. Omassa R6R:ssä ei 45 ms pienemmälle voinut mennä, ei enää katkonut tarpeeksi ja vaihteiden päälle meno alkoi tökkimään. Ja ykkösen sekä kakkosen väliin on syytä laittaa isompaa kuin tuo 45 ms, sillä vapaan yli kun pitää loikata niin ei tuossa ajassa ehdi oikein tapahtua muuta kuin saada siirtäjiä tummumaan.

R6R:ssä siis saa säädettyä, KIT eculla, jokaiselle vaihdolle oman katkoajan.

Jos ei saa kuin laitettua yhden ja saman katkoajan kaikille vaihdoille niin katukäyttöön laittaisin itse jotain 55 - 65 ms väliltä.
 
Lainaan vähän aihetta;


Hommasin Translogic Qs2 shifterin r6r:ään. En oikeen saanut käsitystä ohjeista että onko johtojen järjestyksellä väliä kun ne liitetään vanhoihin johtoihin tulppien ja puolien väliin. Eri mittaiset johdot joka pytylle on mutta ei selviä järjestys.

Jos joku tietäisi onko merkitystä niin KIITOS JA KUMARRUS
062802moto_prv.gif
 
Lainaan vähän aihetta;


Hommasin Translogic Qs2 shifterin r6r:ään. En oikeen saanut käsitystä ohjeista että onko johtojen järjestyksellä väliä kun ne liitetään vanhoihin johtoihin tulppien ja puolien väliin.  Eri mittaiset johdot joka pytylle on mutta ei selviä järjestys.

Jos joku tietäisi onko merkitystä niin KIITOS JA KUMARRUS  
062802moto_prv.gif
Itte laittanu muutaman ja en oo kyllä huomannu johtojen järjestyksellä mitn eroa.
ettiny vaan hyvän paikan boxille ja johtojen järjestys määräytyny sen mukaan,mistä parhaiten saanu johdot meneen puolille.
eli oikeelta vasemmalle tai toisinpäin.

ja hyvin on pelittäny!

ja vastausta alkuperäiseen kysymykseen,mun katkoajat:
1-2 85ms
2-3 75ms
3-4 65ms
4-5 60ms
5-6 55ms

jos pitäs valita vaan yksi niin lähtisin koittaa 55-65ms.
toki kaikki riippuu pyörästä ja kuskin jalasta.
 
Se vähä mitä tässä on nyt ehtinyt testaamaan niin 58ms tuntuu aika sopivalta katkoajalta, pitäisi päästä vaan radalle testaamaan.
Vähän vaikea testata kadulla kun tuppaa vauhti nousemaan kiihdytellessä hieman laittoman puolelle
062802moto_prv.gif
 
Vähän tekisi mieli lyödä tuohon naku hondaan sytkää katkova shifteri kiinni kun eivät enään ihan mahottomia maksa mutta rasittaakohan tuollainen vekotin konetta kuinka paljon kun kilometrejä tulee kumminkin astetta enemmän kuin jossain ratapelissä? Eikös bemarilta kumminkin saa johonkin tourinkimalleihinkin shifteriä ihan tehtaan lisävarusteena vai toimiiko se sitten jotenkin eri tavalla?
 
Vähän tekisi mieli lyödä tuohon naku hondaan sytkää katkova shifteri kiinni kun eivät enään ihan mahottomia maksa mutta rasittaakohan tuollainen vekotin konetta kuinka paljon kun kilometrejä tulee kumminkin astetta enemmän kuin jossain ratapelissä? Eikös bemarilta kumminkin saa johonkin tourinkimalleihinkin shifteriä ihan tehtaan lisävarusteena vai toimiiko se sitten jotenkin eri tavalla?
Eihän se enempää rasita, kun kytkintä kuitenkin käytät matalilla kierroksilla ?
 
Kyllähän sihteeri vaihtaa niin ihanasti, ettei se voi tehdä muuta kuin pelkkää hyvää laatikkolle ja kytkimelle kun reippaissa kiihdytyksissä sitä käyttää.  
thumbs-up.gif
 
Mitä lyhyempi katkoaika, sitä korkeammilla kierroksilla olisi syytä olla ja vaihteen vaihdon napakka. Omassa R6R:ssä ei 45 ms pienemmälle voinut mennä, ei enää katkonut tarpeeksi ja vaihteiden päälle meno alkoi tökkimään. Ja ykkösen sekä kakkosen väliin on syytä laittaa isompaa kuin tuo 45 ms, sillä vapaan yli kun pitää loikata niin ei tuossa ajassa ehdi oikein tapahtua muuta kuin saada siirtäjiä tummumaan.

R6R:ssä siis saa säädettyä, KIT eculla, jokaiselle vaihdolle oman katkoajan.

Jos ei saa kuin laitettua yhden ja saman katkoajan kaikille vaihdoille niin katukäyttöön laittaisin itse jotain 55 - 65 ms väliltä.
Ainakin meikäläisellä riittää se 45ms myös 1-2 vaihteen välille vallan mainiosti. Ei ikinä mitään ongelmia ja vaihteet on menny aina päälle. Mulla katkotaan tosiaan sytkää, en tiedä mitä yammun ecu katkoo..
 
Se vähä mitä tässä on nyt ehtinyt testaamaan niin 58ms tuntuu aika sopivalta katkoajalta, pitäisi päästä vaan radalle testaamaan.
Vähän vaikea testata kadulla kun tuppaa vauhti nousemaan kiihdytellessä hieman laittoman puolelle
062802moto_prv.gif
No niin, nyt pääsi vihdoin testaamaan asetuksia radalla. Mielestäni 58ms oli turhan pitkä katkoaika ja kokeilin 53ms, joka oli huomattavasti parempi. Pitää ensi kerralla kokeilla vielä 50ms tai alle arvoa.
 
Quickshifter odottelee asennusta ja olen käynyt miettimään että rasittaako tuollaisella vaihtaminen enemmän lootaa mitä kytkimen kanssa vaihto? Tyyliin 10tkm katuajoa ja loota paskana?
 
Back
Ylös