Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1 tälle. Olen nyt ajanut pienillä ylipaineilla ja tuntuu että tasaisemmin kuluu. Miksi sitten vasemmalta puolelta: itse ainakin huomannut että uraisella tiellä tulee ajettua sen uran vasenta reunaa, joko keskiviivan tuntumassa tai sitten oikeanpuoleisen uran reunaa.Vahva mututuntuma sanoo että syynä on liian pienet rengaspaineet yhdistettynä tien kaltevuuteen. Viime keväänä tuli ajettua turhan pienillä paineilla 1000km kun en laiskana tarkistanut paineita niin renkaat kuluivat rutkasti, ja juurikin vasemmalta laidalta.
Näin ovat asiat.+1 tälle. Olen nyt ajanut pienillä ylipaineilla ja tuntuu että tasaisemmin kuluu. Miksi sitten vasemmalta puolelta: itse ainakin huomannut että uraisella tiellä tulee ajettua sen uran vasenta reunaa, joko keskiviivan tuntumassa tai sitten oikeanpuoleisen uran reunaa.Vahva mututuntuma sanoo että syynä on liian pienet rengaspaineet yhdistettynä tien kaltevuuteen. Viime keväänä tuli ajettua turhan pienillä paineilla 1000km kun en laiskana tarkistanut paineita niin renkaat kuluivat rutkasti, ja juurikin vasemmalta laidalta.
![]()
Ei oo mikään Bemujen ominaisuus. Käsittääkseni tuota esiintyy kaikilla merkeilla muttei missään nimessä kaikissä pyörissä. Esimerkiksi itselläni ei yhdessäkään kuudesta Bemaristani tuota ole esiintynyt. Kuitenkin olen itsekin tuota nähnyt samanlaisissa ja myös erimerkkisissäkin pyörissä. Tälläkin foorumilla on tuosta käyty lukuisia keskusteluja aivan muunmerkkisten pyörien kohdalla.Tuo bemujen toispuoleinen eturenkaan kuluminen on tiedetty perusominaisuus. Jotenkin se aikanaan selitettiin, että raskaan pyörän painopiste ei olisi ihan keskellä ja kulkisi aavistuksen kallellaan näkyen myöhemmin toispuoleisena kulutuksena renkaassa. Se onko se totta ja vaikuttaako tien kallistus siihen minkä verran ja onko se vain bemujen merkkaustapa kuluneista renkaista voi pohtia loputtomasti. Vähän enemmän kanttailua ja vähemmän köröttely sillä bokserilla, niin kuluu RS:n renkaatkin tasaisesti.![]()
Mulla on sama ilmiö ollut Suzukissa, Hondassa, Ducatissa ja Bemussa, joten kyllä se johtuu mun ajotavasta eikä pyörän merkistä.Tuo bemujen toispuoleinen eturenkaan kuluminen on tiedetty perusominaisuus. Jotenkin se aikanaan selitettiin, .. niin kuluu RS:n renkaatkin tasaisesti.![]()
Onhan ne kurvit keskimäärin tiukempia oikealle, kun ajaa sisäkurvissa. Pitäisi kysellä brittien keskustelupalstoilta kuluuko niillä renkaan oikea puoli nopeammin? Voisi selvitä tuon kallistelun ja tien kaltevuuden vaikutus.Eli jotenkin uskaltaa vasenkätisissä kaarteissa ajaa huomattavasti kovempaa, eli kallistaa pyörää syvempään. En sitten tiedä mistä johtuu?? Olisiko jotain tekemistä oikea-vasen kätisyydellä??
Voe helevettiläinen...En usko tien kaltevuuteen. Mutu sanoo, että moottorin veto (gardaanin kautta) vaikuttaa toispuoleisesti koko pyörään, jolloin etusella korjaten kuluttaa vasenta laitaa.
![]()
Näin on tehny mullakin.