• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R.M Heino Espoo, BMW maahantuoja, S1000RR takuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rapi J
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tätä lukiessa pieni harmitus siitä, että omassa itselle uudessa, mutta 26 vuotta vanhassa Bemarissa on yksi satunnaisesti löytyvä välivapaa 4. ja 5. vaihteen välissä haihtuu kummasti... :blink:

Anatoolin kanssa samaa mieltä, että kunnon reklamaatio. Jos Heinon kanssa ei suju, niin ohita ja reklamoi maahantuojalle.

Kaksi kertaa olen ollut suoraan maahantuojaan yhteydessä, ensimmäisen kerran tokan käynnin jälkeen Heinolla, milloin luvattiin vaihtaa kytkin, mutta sitä sitten vain säädettiinkin. Juttelin maahantuojan edustaja Stefan Collinin kanssa sekä kytkimestä, että vaihdelaatikosta. Hän oli sitä mieltä, että pyörä pitää tietenkin saada uuden veroiseksi ja vaihdetaan niin paljon osia että varmasti tulee kuntoon. En sitten tiedä missä välissä he olivat sopineet Heinon kanssa että vaihdetaan vain kytkin ja jälkeenpäin selvinneenä että siitäkin vain osa.

Toisen kerran olin yhteydessä kun Heinon tuuraaja sanoi että luistokytkin vaihtamatta. Silloin tämä Sampsa tai Sampo tms oli yhteydessä. Hän ei edes tiennyt mitä sinne on vaihdettu tai vaihtamatta. Yksi osa kuitenkin vain oli vaihtamatta. Niin välinpitämättömän tuntuinen herra, ettei hänen kanssaan kiinnosta edes toista kertaa olla yhteyksissä.

Pikku vinkinpoikanen tulevaisuuden kaupantekoon:

Kuluttaja-asiamiehen sotkeminen prosessiin heti alkumetreiltä perinteisesti hidastaa toivotun lopputuloksen saamista oleellisesti. Yksikään koneliike millään alalla ei juurikaan arvosta sellaista asiakasta joka tämän tekee.

Mopon sain 31.5.2012 ensimmäisen kerran kyseenalaistin kytkimen/vaihdelaatikon toiminnan 8.6.2012. Luvattiin tehdä yhtä, mutta tehtiinkin toista. Kuluttajavirastoon otin yhteyttä 13.8.2012. Heino lupasi 2.8.2012 ottaa pikaisesti yhteyttä, eikä tuohon päivään mennessä ollut kuulunut mitään.
Miten tämä olisi sitten pitänyt tehdä?

Mopon sain 31.5.2012 ensimmäisen kerran kyseenalaistin kytkimen/vaihdelaatikon toiminnan 8.6.2012. Luvattiin tehdä yhtä, mutta tehtiinkin toista. Kuluttajavirastoon otin yhteyttä 13.8.2012. Heino lupasi 2.8.2012 ottaa pikaisesti yhteyttä, eikä tuohon päivään mennessä ollut kuulunut mitään.
Miten tämä olisi sitten pitänyt tehdä?

No, ostajaan päin vastaa myyjäliike ja sen takana keskinäisessä korvausketjussa on maahantuoja ja tehdas, sillä ei ole periaatteessa merkitystä. Mun mielestä et ole tehnyt mitään väärin.

Kun sulla on faktat kourassa niin marssit asianajajan luo (valkkaa fiksu), ja näytä dokumentit ja kysy miten edetään niin hän varmaan neuvoo. Veikkaan, että aa esittää Heinolle kaupanpurkua (jos sitä haluat) ja Heino vastaa sitten mitä vastaa mutta veikkaan että homma hoituu koska sulla näyttäisi olevan aika hyvät perusteet siihen. Ihmetyttää nuo Heinon erot kun Lahden liikkeestä en olisi parempaa palvelua ja kohtelua voinut saada, toki eri asiatkin mutta kaveilla kunnon laiterikko uudehkossa GTL:ssä ja hyvin ovat hoitaneet.

Kun sulla on faktat kourassa niin marssit asianajajan luo (valkkaa fiksu), ja näytä dokumentit.

Tässähän tämä kai ongelmien gryyni? Olen vielä vanhankansan tyyppi ja olen aina tottunut että puhumalla ongelmat selvitellään. Olen siis puhelimella tai paikanpäällä käyden yrittänyt sopia nämä asiat. Samaa sanoi minulle kuluttajavirasto, että ihmeen pitkään olen jaksanut suullisesti sopia. Sanoin että luotan ihmisiin ja näin sen pitäisi toimia, mutta se on kuulemma virhe. Kaikki tämmöiset pitäisi saada kirjallisesti. Tämän takia sitten lähetinkin Heinolle sähköpostilla tuon "Valitus virheellisesta tavarasta" sähköpostin, mihin he tietenkin vastasivat soitolla. Näin ollen minulla ei ole mitään dokumenttia sähköisenä.

Itse olen tottunut hoitamaan huonon asiakaspalvelun asiat siten, että kun homma tökkää myyjään eikä sovitusta/korvausta tule, kaivan ko. ketjujen päättävien henkilöiden yhteystiedot esiin ja lähetän nykytekniikalla erittäin helpoksi tehdyn joukkomeilin näille tyypeille ja johan alkaa tapahtumaan :)

Tässä tapauksessa lähettäisin meilin tapahtumien kuluista R.M. Heinon toimitusjohtajalle, maahantuojan tj:lle ja ehkä markkinoinnista vastaavalle ja ihan piruuttain kaivaisin vielä bemarin vastaavat henkilöt esille ja viestit heillekin...uskoisin että viikko ja homma olisi sinulle korvattu/mopo kunnossa ilman sen kummempia kiemuroita.

Kokeileppa :thumbup:

Tässähän tämä kai ongelmien gryyni? Olen vielä vanhankansan tyyppi ja olen aina tottunut että puhumalla ongelmat selvitellään. Olen siis puhelimella tai paikanpäällä käyden yrittänyt sopia nämä asiat. Samaa sanoi minulle kuluttajavirasto, että ihmeen pitkään olen jaksanut suullisesti sopia. Sanoin että luotan ihmisiin ja näin sen pitäisi toimia, mutta se on kuulemma virhe. Kaikki tämmöiset pitäisi saada kirjallisesti. Tämän takia sitten lähetinkin Heinolle sähköpostilla tuon "Valitus virheellisesta tavarasta" sähköpostin, mihin he tietenkin vastasivat soitolla. Näin ollen minulla ei ole mitään dokumenttia sähköisenä.

Tuo on kovin surullisen kuuluisaa luettavaa BMW:n toiminnasta. Tässä (kelaa hieman alaspäin tuohon Laakkonen osioon) yhdestä omakohtaisesta tapauksesta automaailmasta. Tämäkin tapaus vaati yhteydenoton Autotalo Laakkosen TJ:n kanssa ennenkuin alkoi hommat selviämään.

Kerran kävin LT:n kanssa takuuasioista kinaa BMW Motorrad Suomen kanssa ja lopputulema oli että ei sieltä mitään tullut - ei myöskään Kuluttajaviraston avustuksella.

Autotalo Laakkosen kanssa asiointi loppui tähän tapaukseen ja BMW autotkin hävisivät tuon johdosta omasta tallista. MP:t on vielä olleet BMW merkkisiä, mutta KTM on vahvasti tyrkyllä jo yhdellä mallilla eli eipä tiedä josko tuo matkajuhtakin vaihtuisi johonkin muuhun merkkiin kun tarpeeksi alkaa potuttamaan.

Niin ja siis viesti muotoon tapahtumien kulut (ei tartte mitään dokumentointeja yms.), mitä kaikkea olet joutunut itse tekemään kärsimään (turhat huoltoon viennit, kuinka pitkään ilman pyörää jne.) ja lopuksi marmatat vielä kuinka paljon homma on syönyt hermojasi ja kuinka pettynyt olet nyt kyseiseen merkkiin ja sen ketjun toimintaan...tosin kannattaa kaikki kirjoittaa asialliseen ja hieman syyttävään sävyyn, niin varmasti hyvä tulee. Ja se myyjäliikkeeseen jurmuttaminen ei johda mihinkään, se on todettu niin moneen kertaan.

Tällä systeemillä kaverikin sai lentolippujen hinnat takaisin lufthansalta, vaikka osti liput alunperin ebookersilta ja joutui perumaan lennot viikkoa ennen ko. ajankohtaa perhesyiden takia. En avaa asiaa enempää, mutta siis viestiä asioista päättävälle henkilölle suoraan, niin homma toimii :thumbup:

Itse olen tottunut hoitamaan huonon asiakaspalvelun asiat siten, että kun homma tökkää myyjään eikä sovitusta/korvausta tule, kaivan ko. ketjujen päättävien henkilöiden yhteystiedot esiin ja lähetän nykytekniikalla erittäin helpoksi tehdyn joukkomeilin näille tyypeille ja johan alkaa tapahtumaan :)

Tässä tapauksessa lähettäisin meilin tapahtumien kuluista R.M. Heinon toimitusjohtajalle, maahantuojan tj:lle ja ehkä markkinoinnista vastaavalle ja ihan piruuttain kaivaisin vielä bemarin vastaavat henkilöt esille ja viestit heillekin...uskoisin että viikko ja homma olisi sinulle korvattu/mopo kunnossa ilman sen kummempia kiemuroita.

Kokeileppa :thumbup:

Aika surkeesti hoidettua jälkimarkkinointia...itellä joskus auttoi kun vein toiseen valtuutettuun huoltoon.
Siellä homma hoitui tosi tyylikkäästi,arvatkaa vaihtuiko muukin asiointi sinne.

Koita jaksaa "taistella",tiedän tunteen kun tietään pyörän olevan paskana ja "asiantuntiakesäpoikaasentaja" sanoo sen toimivan ja sen jälkeen ei ketään ko firmassa kiinnosta koko asia,olet vaan se mulkku asiakas joka valittaa joka asiasta!!

Noi hyvin asiakkaita palvelevat ja pyörien tekniikasta oikeesti kiinnostuneet/tietävät paikat,taitavat olla muutenkin katoava perinne...kaikkia kiinnostaa vaan RAHA!!eli isot lasipalatsit ja halpoja "kesäpoikia" paljon hommiin et saa isosti laskutettavaa...vaikka työn jälki ois mitä sattuu...!

Toivottavasti joku huolto ottaa asian hoitaakseen ja uskaltaa purkaa moottorisi,sittenhän sen näkis onko siellä vikaa vai ei!!

Itse veisin johonkin toisen liikkeen huoltoon tarkastettavaksi. Sen jälkeen olisi näyttää toisen (ei heinon) asentajan näkemys asiasta. Jos tämäkin asentaja on sitä mieltä että aski toimii niin silloin kannattaa miettiä onko omalle kohdalle iskenyt luulotauti. Jos taas kaveri on sitä mieltä että aski ei toimi niinkuin pitää niin on helpompi ruveta vaatimaan asioita.

Oletko muuten kokeillut muita saman mallin pyöriä kuin omaasi ja sitä heinon koeajo pyörää? Voihan sekin olla mahdollista että omassasi aski toimii normaalisti ja koeajo pyörän aski niinkuin sukkasillaan.

Yleensä kyllä hoitavat siellä heinolla takuu hommat mallikkaasti, ainakin käytettyjen kohdalla.

Oletko muuten kokeillut muita saman mallin pyöriä kuin omaasi ja sitä heinon koeajo pyörää? Voihan sekin olla mahdollista että omassasi aski toimii normaalisti ja koeajo pyörän aski niinkuin sukkasillaan.

Kolmea muuta eri s1000rr pyörää kokeillut omani lisäksi ja niissä muissa kolmessa vaihtaminen tuntunut sujuvalta.

Pakko sanoa, että kyllä jos joku väittää vaihdelaatikon toiminnan jotenkin muuttuvan eri öljyillä niin tekis mieli sanoa, että paskapuhetta:grin:

Mä en ole koskaan huomannu mitään eroja ja olen ajellu delvaceilla ja esteri öljyillä sekä kaikkia siltä väliltä. Jopa farm-oililla. Mä en ainakaan itse pysty ymmärtämään muutaman vaihdelaatikon avanneena, että mitä se eri öljy pystyy sen toiminnalle tehdä. Se on sen verran yksinkertainen kapistus, että siinä ei paljon öljyllä ole tekemistä. Ainut mihin öljyllä voi olla vaikutusta on kytkimen toiminta. Mutta väitän, että turha on alkaa yrittää vikaa korjata öljyllä...suurimmaksi osaksikan nuo on kaiken lisäksi vielä samaa paskaa eri purkeissa.

En väitä että tässä tapauksessa on kyse öljystä koska pyörä on uusi, mutta mä oon kyl saanu huomattaviakin eroja aikaan öljyä vaihtamalla. Pehmeämpää, tarkempaa ja hiljaisempaa laatikon toimintaa, ja hävisipä yhdestä laatikosta jatkuva sivuäänikin hyvällä öljyllä. Siitä olin jo itsekin yllättynyt :grin:

Olen kyllä täysin eri mieltä tuosta Sampsan tyylistä hoitaa asioita. Mun vastaavan pyörän kanssa hän hoiti asiat todella nopeasti vaikka olin pyörän kanssa ulkomailla.
Rm Heinolta Lahdesta toimitettiin mulle uusi pyörä Pariisiin, jossa sitten ajelin mopon sisäänajon ja kun sitä siellä huoltoon vein, niin fransmannit totes että eivät huolla pyörää koska se on luovutettu minulle ilman tehtaan vaatimia muutoksia moottoriin.ainoa konsti olisi ollut jättää pyörä sinne niin pitkäksi aikaa että saavat myös ne osat moottoriin vaihdettua..
No soittelin siitä tiskiltä ensin RM Heinolle ja he alkoivat selvittää asiaa, sitten sain Sampsalta parin päivän sisään soiton, oli ollu yhteydessä kyseiseen liikkeeseen Pariisissa ja sen jälkeen ottivat pyöräni huoltoon.
Tämän jälkeen Sampsa oli järjestänyt toiseen BMW huoltoon samaan kaupunkiin ajan seuraavalle viikolle moottorin osien vaihtoon, paikalle oli järjestetty myös auto minulle siksi aikaa kun mopo on remontissa.
Eli kyllä Sampsa Lönnqvist asiansa hoitaa, ainakin minun kohdalla voin olla todella tyytyväinen niin hänen kuin RM Heinonkin(Lahti) toimintaan..
Tietenkin voin sanoa vain omalta kohdaltani...toisaalta ainahan palvelua voi yrittää parantaa..

Onhan tuo sun mopon kohdalla aika hankalan kuuloista ollut, toivottavasti saavat laitteen kuntoon. Onhan tuo kyllä omituisen kuulosta että eivät ole sitä onnistuneet korjata, niinkuin Anatoolikin taisi sanoa, pitäisi päästä kokeilemaan pyörääsi jotta voisi verrata sitä oman pyörän toimintaan...

Kaksi kertaa olen ollut suoraan maahantuojaan yhteydessä, ensimmäisen kerran tokan käynnin jälkeen Heinolla, milloin luvattiin vaihtaa kytkin, mutta sitä sitten vain säädettiinkin. Juttelin maahantuojan edustaja Stefan Collinin kanssa sekä kytkimestä, että vaihdelaatikosta. Hän oli sitä mieltä, että pyörä pitää tietenkin saada uuden veroiseksi ja vaihdetaan niin paljon osia että varmasti tulee kuntoon. En sitten tiedä missä välissä he olivat sopineet Heinon kanssa että vaihdetaan vain kytkin ja jälkeenpäin selvinneenä että siitäkin vain osa.

Toisen kerran olin yhteydessä kun Heinon tuuraaja sanoi että luistokytkin vaihtamatta. Silloin tämä Sampsa tai Sampo tms oli yhteydessä. Hän ei edes tiennyt mitä sinne on vaihdettu tai vaihtamatta. Yksi osa kuitenkin vain oli vaihtamatta. Niin välinpitämättömän tuntuinen herra, ettei hänen kanssaan kiinnosta edes toista kertaa olla yhteyksissä.

Aika surkeesti hoidettua jälkimarkkinointia...itellä joskus auttoi kun vein toiseen valtuutettuun huoltoon.
Siellä homma hoitui tosi tyylikkäästi,arvatkaa vaihtuiko muukin asiointi sinne.

Koita jaksaa "taistella",tiedän tunteen kun tietään pyörän olevan paskana ja "asiantuntiakesäpoikaasentaja" sanoo sen toimivan ja sen jälkeen ei ketään ko firmassa kiinnosta koko asia,olet vaan se mulkku asiakas joka valittaa joka asiasta!!

Noi hyvin asiakkaita palvelevat ja pyörien tekniikasta oikeesti kiinnostuneet/tietävät paikat,taitavat olla muutenkin katoava perinne...kaikkia kiinnostaa vaan RAHA!!eli isot lasipalatsit ja halpoja "kesäpoikia" paljon hommiin et saa isosti laskutettavaa...vaikka työn jälki ois mitä sattuu...!

Toivottavasti joku huolto ottaa asian hoitaakseen ja uskaltaa purkaa moottorisi,sittenhän sen näkis onko siellä vikaa vai ei!!

Valitettavasti ei onnistu toiseen huoltopaikkaan vienti. Tänään kävin toisessa liikkeessä kyselemässä ja selitin tämän asian ja kerroin että on netissä. He soittivat maahantuojalle ja sieltä heille sanottiin että eivät saa/voi ottaa tätä tapausta hoidettavakseen.

Back