R1:n kunnostusprojekti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eki-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Eki-

New member
Joo elikäs tuli rykkönen hankittua ruttutukusta vaikka kovin vannoin etten taas pyörää osta ennen ensi vappua.
omg.gif



Tässä pari tuntia autosta noston jälkeen:
14464_167422759924_820624924_2625808_4589639_n.jpg



Vikoja löytyy sen verran että tietää mitä talven mittaan tekee.

Vasemman puolen jalkatappi poikki, eivätkä taida olla alkuperäiset palikat - vaihtoon. Taitavat olla paremmat kuin vakiot niin mahtaisiko saada pelkän puuttuvan osan toiselle puolelle?

Akran slipari klommolla: poikki vaan, ja kolhu pois ja uudestaan pakettiin. Lyhenee slipari ja parempi niin. Vakioslipari pitäisi jostain saada kevääksi, että saa konttorilta läpi. Niin, käyntiääni kuvassa näkyvällä putkistokonstruktiolla vähintäänkin kanssaihmisiä miellyttävä.  

Alkukäyrästössä kolhu: mitähän materiaalia tuo mahtaa olla? Kovin ohutta tuntuu olevan, miten mahtaa oikominen sujua?

Tankissa pari pientä kolhua.  

Syyläri on mennyt sentinpari takapakkia, mutta on onneksi ehjä. Paisuntasäiliö vaihtuu.

Keulaputket ovat ilmeisesti taipuneet vähän taaksepäin. Voiko näitä oikoa, jos voi, miten? Suoria, ja sopuhintaisia käytettyjä ei taida saada kivenaltakaan?

Aluksi mietin täysin suoraa ja matalaa tankoa/cliponeja mutta eii... Katteet sivukatteita lukuunottamatta aika romuna; tähän ei katteita tule pl. jotain pientä. Esim. alakate vähän putkistoa peittämään, valomaski, uusi etulokari, kahden istuttava pyrstö. Ideoita otetaan vastaan?
Värinä pysyy musta, alusta loppuun. Siitä onko se kiiltävä vai matta, en tiedä. Voi olla että kallistuu mattapintaan niin ei tarvi turhaan hinkata.

Rungon mittauksesta: missä päin olette runkoa mitanneet? Lähin paikka meikäläisellä säilytyspaikalta katsoen olisi varmaankin Pirkkalan Motodudes, kokemuksia? Suurin miettimisen aihe on tällä hetkellä tuo kiero takahäkki; millä korvaan sen/pitäisikö oikoa/etc? Kaveri sanoi ensimmäisenä, että tehdään itse koko häkkyrä. Itse pidin parhaana, jos jostain löytäisi 2004 tai uudemman kilokyykkärin tms. pyrstön häkkeineen, katteineen, satuloineen.

Onko ainoa keino saada edellinen omistaja selville soittaa AKE:lle ja pyytää postilla tiedot? Kokeilin jo; prkleen jonotus.. En ole maailman kärsivällisin jonottamaan yhtään mitään, joten ilmeisesti yritettävä myöhemmin uudestaan.


Lisää, ja parempia kuvia projektista tulee lisää ensi viikolla. Mukavaa, jos joku viitsii kysymyksiin vastata.
 
Asiaa !! Tallissa meneekin mukavasti talvi sulla, ei muuta kun rockit soimaan ja  
033102beer_1_prv.gif
kylmään.

Minkä ikänen toi prokkis muuten on ?

Ja tsekkaa SRRA foorumin tavarapörssi, löytyy aika kivasti osia.
 
SRRA:n forumilta näkyi löytyvän suunnilleen samat nimimerkit myyjinä kuin B-forumilta, hiukan vähemmän tarjontaa vain.

Sieltä vuosimalli jo veikattiinkin kohdilleen.

killalle kiitos, niinpä näkyy olevan. Hyvä tietää että saa ihan paloja ostettua vaikka suolaisen hintaisia taitavat ollakin.
 
Keulaputket ovat ilmeisesti taipuneet vähän taaksepäin. Voiko näitä oikoa, jos voi, miten? Suoria, ja sopuhintaisia käytettyjä ei taida saada kivenaltakaan?
Uusi keulaputkia sekä ulompia että sisempiä saa Englannista kohtuu hintaan. Omaan projektiini ostin tuolta alemman putken, jossa oli samassa myös "alamötikkä" johon jarrusatula kiinnitetään. Hintaa postikuluineen tuli 142 euroa.

Alaputkikin on pelkästään vaihdettavissa. Alapäässä on kierre ja liima varmistamassa pitävyyttä. Lisäksi siinä "mötikässä" on lukitusruuvi mikä pitää irroittaa. Vaatii vaan siihen alaosaan hyvän lämmityksen jotta liima antaa periksi.
 
Paljonko ne etupumput suurinpiirtein näyttää taipuneen? Noissa oikeasti kohtuullisen pienet heitot oikenee "lähes itsestään" kun otat ne putket irti kolmioista... Pienet heitot noi kyllä kestää painaa suoraksikin, kun vaan etsit hyvän prässin ja mietit niiden kiinnityksen hyvin.

Jos haluat siihen orkkis perän väkästellä kiinni, niin tosta Lahdesta löytyy erittäin asiallinen paja mikä oikoo noita takahäkkejä ja vieläpä erittäin kohtuulliseen hintaan...
Lahdesta löytyy myös rungon mittausta, mutta lienee hinnaltaan ihan samaa luokkaa kuin sielläpäin.

Jos taas haluat siihen vaikka jotain muuta, niin multa löytyy tollasen R6R Yamahan täydellinen peräpaketti häkkeineen päivineen, tuon voisi vaikka tarvittaessa myydä pois kohtuullisen sopivasti.
 
Paljonko ne etupumput suurinpiirtein näyttää taipuneen? Noissa oikeasti kohtuullisen pienet heitot oikenee "lähes itsestään" kun otat ne putket irti kolmioista... Pienet heitot noi kyllä kestää painaa suoraksikin, kun vaan etsit hyvän prässin ja mietit niiden kiinnityksen hyvin.

Jos haluat siihen orkkis perän väkästellä kiinni, niin tosta Lahdesta löytyy erittäin asiallinen paja mikä oikoo noita takahäkkejä ja vieläpä erittäin kohtuulliseen hintaan...
Lahdesta löytyy myös rungon mittausta, mutta lienee hinnaltaan ihan samaa luokkaa kuin sielläpäin.

Jos taas haluat siihen vaikka jotain muuta, niin multa löytyy tollasen R6R Yamahan täydellinen peräpaketti häkkeineen päivineen, tuon voisi vaikka tarvittaessa myydä pois kohtuullisen sopivasti.
Paljos pyydät siitä R6R:n takahäkistä?
 
Paljonko ne etupumput suurinpiirtein näyttää taipuneen? Noissa oikeasti kohtuullisen pienet heitot oikenee "lähes itsestään" kun otat ne putket irti kolmioista... Pienet heitot noi kyllä kestää painaa suoraksikin, kun vaan etsit hyvän prässin ja mietit niiden kiinnityksen hyvin.

Jos haluat siihen orkkis perän väkästellä kiinni, niin tosta Lahdesta löytyy erittäin asiallinen paja mikä oikoo noita takahäkkejä ja vieläpä erittäin kohtuulliseen hintaan...
Lahdesta löytyy myös rungon mittausta, mutta lienee hinnaltaan ihan samaa luokkaa kuin sielläpäin.
Aika vähän tuota silmällä huomaa. Tuota arvelen itsekin että olen viisaampi kun otan pumput irti. Sitten pystyy tarkemmin sitä suoruuttakin katsomaan ja ehkä mittaamaan.


En kyllä aivan tuota vakioperää ajatellut. On sen verran tohjona peräkatekin. Pistin yyveetä siitä R6R:stä.
 
image1.jpg


Tuossa kuva tuosta kolhusta. Jos jollain on kokemuksia, tai edes arveluja tuon oikomisesta niin otetaan vastaan!
 
Tuossa nyt kuva tuosta tankistakin. Välttämättä tuo ei edes haittaisi mutta mustaa maalia huutaa kuitenkin joten korjataan kolhu samalla.
 
image3.jpeg


Tuossa kuva siitä vasemman puolen jalkatappisarjan tilasta. Kuvasta puuttuvat jalkatappi ja vaihdinvipu ovat ehjiä. Pistin tuossa viikonloppuna mailiakin Jam-racingille josko saisi tuon murtuneen osan tilalle uuden palikan muttei ainakaan vielä vastausta kuulu.
 
Mitäköhän ainetta nuo pakokäyrät ovat? Jos saa hitsattua mutterin tohon lommon pohjalle niin siittähän se tulee kivasti vetovasaralla ulos.
 
Crossi ja enska vehkeitten putkia oiotaan lämmöllä ja paineilmalla!putki paineistetaan ja aletaan varovasti lämmittää lommoa niin että alkaa tulla punaseks siitä se sitten alkaa suoristua!helppoa kun lapsen teko vaikken itse olekkaan koskaan kokeillu
smile_org.gif
 
enskaputkia on ainakin oiottu jäädyttämällä. Putken päähän tulpat, vettä täyteen ja pakkaseen. pohjolan kurapyöräilijöiden foorumilla oli joskus kuvia ennen ja jälkeen, kaivele sieltä. mitään muistikuvia ei aiheen nimestä ole..
 
Uudessa Mobilistissa oli juttu konstista, jolla saa tankin oikaistua. Täryrauta, vanha konsti ilmeisesti, mutta mulle uusi ja nerokas. Ei mahdu pakoputkeen kuitenkaan.
 
Nyt on tullut taas tuota putkiston probleemaa tarkasteltua, ja on alkanut mietityttää että onko tuota edes järkeä lähteä oikomaan. On sen verran halpoja käytetytkin että..
Jenkkilän ebaysta saa käyrästön parilla kympillä. Saksan ebaysta vähän kalliimmalla, mutta pienemmillä postikuluilla. Saksasta saa Ebaysta vakiosliparinkin neljäänkymppiin kun Suomessa eräs nimeltä mainitsematon purkaamo pyytää 150e!

Jokatapauksessa taidan koittaa talven aikana tuota vanhan oikomista, ihan mielenkiinnosta.  
033102beer_1_prv.gif



JAM-racingille tehty tilaus jalkatappisarjojen varaosista, ja Haynesin manuaalia selatessa ja kaljaa juodessa on mennyt tämä viikonloppu.  
cool.gif
 
Paljonko ne etupumput suurinpiirtein näyttää taipuneen? Noissa oikeasti kohtuullisen pienet heitot oikenee "lähes itsestään" kun otat ne putket irti kolmioista... Pienet heitot noi kyllä kestää painaa suoraksikin, kun vaan etsit hyvän prässin ja mietit niiden kiinnityksen hyvin.
Heittoa oli molemmissa sisäputkissa koko putken matkalta about 2,5-3,0mm eli mielestäni melko paljon? En tiedä paljonko sitten oikenivat irti otettaessa.
Heittoa oli sen verran että päätin hommata uudet putket.
Kuitenkin kaljapäissään päätettiin vähän vanhoja oikoa että nähdään miten käy.
biggrin.gif
No, ensinnäkin momenttia noiden taipuminen vaatii aivan s**tanasti. Hiukan siinä laskettiinkin perusmekaniikkaa ja voimamäärä pieneenkin taivuttamiseen oli aika mahtava. Noo, sitten kuului iso naps ja eikun uutta kylmää jääkaapista - ei onnistunut.
033102beer_1_prv.gif
 
Kuitenkin kaljapäissään päätettiin vähän vanhoja oikoa että nähdään miten käy.
biggrin.gif
No, ensinnäkin momenttia noiden taipuminen vaatii aivan s**tanasti. Hiukan siinä laskettiinkin perusmekaniikkaa ja voimamäärä pieneenkin taivuttamiseen oli aika mahtava. Noo, sitten kuului iso naps ja eikun uutta kylmää jääkaapista - ei onnistunut.  
033102beer_1_prv.gif
No teil on ainaki ollu riittävän stydit vehkeet. Ei tarvinnu enää isompaa lekaa.
biggrin.gif
 
Back
Ylös