• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1 vai 1000RR?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Draagon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Draagon

New member
Eli ens kesäksi täytyy hankkia uusi pyörä.

Tässä näitä tullut pyöriteltyä... Ja vaihtoehdot ovat joko Yamahan R1 tai Hondan 1000RR, vuosilta 04-07...

Kumpaakin olen kokeillut, makeita pyöriä kumpikin... Honda huomattavasti tutumman oloinen kun on tullut 600 RR omistettua...

Mutta nyt mielipiteitä kehiin... Kehuja ja haukkuja...

Jammussa paska alavääntö ja Honta tasapaksu hyvinsyönyt ratanamu joka kelpaa vaimoks muttei rakastajattareks. Siinä se.
confused_orig.gif

bike lehteä lainatakseni r1: todella nopea pyörä mutta ei kaikkien käsissä... Honda varmaan jonkun verran kesympi mutta itse en ole katunut päivääkään että honda tuli...

Itella oli tossa kesällä sama juttu mietinnässä:
Yamahan alavääntö oli turhan paska (se on tullu varmaan kaikille selväkskin jo
biggrin.gif
)
Ja yamahan ajo asento oli mun mielestä huonompi kun hondan.
Ja Hondan ulkonäkö miellytti enemmän
Joten nyt on 1000rr alla.
Ja samaan tulokseen on yks kaverikin tullu, eli silläkin 1000rr

pitkälle ajajalle toi R1 on helkkaristi parempi. Paljon tilavampi ajoasento,yllättävän hyvä suorastaan. Hondan kone on loistava, mutta ainakin itselleni (190) oli todella ahdas.

10000 km verin tolla -07 rykkösellä keväällä, oikee karkki. Käy testaamassa ettet tee väärää valintaa.
talktohand.gif

No alkohan tulla mielipiteitä... Kawasaki ja Suzuki ei oikein kiinnosta, noita giksereitä on ihan liikaa ja kawasta en muuten vaan tykkään... Tiedä sitten se uusi tuleva malli...

Olen aika lyhyt (175cm) niin kyllä toi hondan ajoasento on tosi hyvä. Ulkonäon puolesta kumpikin todella hienoja...

Hankala valinta...

pitkälle ajajalle toi R1 on helkkaristi parempi. Paljon tilavampi ajoasento,yllättävän hyvä suorastaan. Hondan kone on loistava, mutta ainakin itselleni (190) oli todella ahdas.
Mahdutko todella kyykkyyn?
omg.gif
Minä olen kylmätyypittänyt noita kicksereitä ja ahtaita ovat. Viikonloppuna ajelin pikkasen CBR 600f:llä ja mahduin suht ok siihen. Onko 1000 RR Honda ahtaampi kuin tuo 600f CBR? Ja minäkin siis 190 cm.

omg.gif
Minä olen kylmätyypittänyt noita kicksereitä ja ahtaita ovat. Viikonloppuna ajelin pikkasen CBR 600f:llä ja mahduin suht ok siihen. Onko 1000 RR Honda ahtaampi kuin tuo 600f CBR? Ja minäkin siis 190 cm.
Itellä pituutta 185-190cm ja kyykkyyn mahdun.
Ja 600cc ninjalla oon ajanu italiaankin, ja takasin.
Kyllä se gold wing olis varmaan mukavampi, mutta ite tykkään eniten kyykyillä ajamisesta

omg.gif
Itellä pituutta 185-190cm ja kyykkyyn mahdun.
Ja 600cc ninjalla oon ajanu italiaankin, ja takasin.
Kyllä se gold wing olis varmaan mukavampi, mutta ite tykkään eniten kyykyillä ajamisesta
191cm ja hyvin olen 1000 RR:n kanssa pärjännyt.

Säästäkää voimianne. Pian tulee uudet kyykyt ja pääsee vääntään vähän uudemmista näkökulmista.
biggrin.gif

Laitoin tuonne Yamaha-merkkiosiolle jotain kommetteja kokemuksistani noista tonnin kyykyistä. Tosin vertauksessa on -07 R1 ja -04 RR.
En tiedä, miten Honda on saanut tuon ruiskun nyt toimimaan, mutta se on/oli veemäinen, onoff-onoff-onoff. Totta kai sen saa powercommanderilla paremmaksi, mutta R1:ssä tämä onoff toiminta ei kuulu hintaan. Aikaa myöten ärsyttävä seikka.
Ruutiahan noissa on ihan kohtuullisesti kotitarpeisiin, mutta Hondassa se tulee tasaisemmin alakierroksilla.

Jykki

Back