R1 vai GSX-R?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemppo87
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hemppo87

New member
Elikkäs otsikon mukainen vääntö ois mulla nyt päällä. Pyörän osto edessä ja vaihtoehdot karsittu aikalailla noiden kahden välille. Kysessä siis vm. 2007-2008.
Kertokaa ihmeessä mielipiteitänne, jos sieltä vaikka nousis jotain mikä helpottais mun valintaa
smile_org.gif

Eniten sinua helpottaa kun menet koeajaa molemmat pelit vaikka
useamman kerran lyhyellä aikavälillä.
Simsalapim nyt osaatkin jo päättää.

GSX-R. Siinä on parempi moottorinohjaus jota pääsee ECUEditorilla säätämään. Jo tuo riittää syyksi.
wink.gif

Vaikka Gixerissä on viri- ja laittopotentiaalia niin ottaisin R1:sen. Minusta laadukkaamman oloinen (GSX-R on vähän halvan muovinen) ja jarrut on paremmat. Suzukissa ehkä parempi (tehoa enemmän keskialueella) kone, mutta kyllä molemmilla ehtii. 07-08 tonni-Gixereissä on joissain yksilöissä ollut pientä häikkää nestekytkimessä.

Mulla oli sama ongelma -08 loppukesästä kun mopon vaihto oli ajankohtainen. Yamaha oli entinen ja R1.sen olin jo miellessäni valinnut seuraavaksi pyöräkseni. liikkeessä onneksi oli sekä R1 että GSX-R vierekkäin kokeiltavana. Pitkän pohdinnan tuloksena (1vrk) päädyin Suzukiin. Se vaan tuntu mun näpeissä paremmalle kaikin puolin. Jarrut on tullut päivittettyä Brembon pääjarrusylinterillä ja teräspunosletkuilla niin sanoisinko että R1 jarrut jää noilla modeilla kakkoseksi. Molemmat on hyviä pyöriä kuitenkin ja molemmissa on kulkua ihan riittävästi.

R1 tietty, eli pisteet sille
smile_org.gif

Ite kanssa testailin asentoa ja päädyin Yamahaan, ja on se kyl upean näköinen.

Vaikka Gixerissä on viri- ja laittopotentiaalia niin ottaisin R1:sen. Minusta laadukkaamman oloinen (GSX-R on vähän halvan muovinen)
oulu_dynoruns.jpg
Siinä minun täysin vakio ex viimeisenä ja 07-08 PC+putkisto -giksu ennen tellua. (205whp on turbo ja toinen listan rykkönen 04-05 malli.) Siitäpä miettimään minkä verran sitä viripotentiaalia tuossa yksilössä oli, että ihan 5hp on virityksen jälkeen eroa samassa penkissä samana päivänä.

Allekirjoitan laatuvaikutelman täysin.

Vaikka Gixerissä on viri- ja laittopotentiaalia niin ottaisin R1:sen. Minusta laadukkaamman oloinen (GSX-R on vähän halvan muovinen)
Siinä minun täysin vakio ex viimeisenä ja 07-08 PC+putkisto -giksu ennen tellua. (205whp on turbo ja toinen listan rykkönen 04-05 malli.) Siitäpä miettimään minkä verran sitä viripotentiaalia tuossa yksilössä oli, että ihan 5hp on virityksen jälkeen eroa samassa penkissä samana päivänä.

Allekirjoitan laatuvaikutelman täysin.
Eipä noita kahta tarvitse kun käydä ajamassa peräjälkeen niin alkaa olemaan aika selvä mikä on ero koneissa... Ei paljoa rykkösen motti silloin ilonkyyneleitä tuota. Tosin kokoputkella ja hyvillä säädöillä muuttuu huomattavasti paremmaksi. Vakiona aivan suolesta.

Laatuvaikutelmasta samaa mieltä. Ja jamppu on lisäksi paljon komeampi.

Mulle ei aukee toi Yamahan vs Suzukin muoviosien laatu??
Onko Yamahan muovi jollain tapaa parempaa vai mitä tolla tarkoitetaan?
Täytyypi verrata kaverin -08 R1 muoveja oikein sillä silmällä.

Samat pohdinnat oli vuosi sitten keväällä ja molemmat tuli viime vuonna ostettua. Mutta koska R1:stä ei ole kokemusta kuin muutama hullu koeajokierros Motoparkissa ja pelissä ei juuri mitään orkkista ole ei siitä sen enempää...

Gixxeristä jäi mieleen erittäin sivistynyt käytös kaupunkimateluissakin, sopivuus maantieajoon ja vahva moottori. Jarrut keskinkertaiset ja ei ehkä kaikista ketterin tosin kääntäen erittäin vakaa. Ja itse en laadussa huomannut mitään negatiivista.

Rykkönen on tosin ehdottomasti paremmannäköinen.

Ja kuten jo todettua koeajamalla se selviää. Omat fyysiset mitat ja mieltymykset vaikuttava elämykseen.

ota gsxr, siinä on tosiaan hyvä pyörä nii pikkusille kaupunki nopeuksille ja ja suoritus kykyä kovempaan ajoon. itte teet tietty lopullisen päätöksen, mut siinä mun vastaus.
smile_org.gif
tällä hetkellä viel on ittellä gsxr, oon kovilla vaihanko vaan 1100cc vai sit cbr900, tämä on joka keväistä juupas eipäs miettimistä
062802moto_prv.gif
jokatapauksessa kohta pääsee menee, et minkä sit otatkaan nii turvallisii kilometrejä
033102beer_1_prv.gif

Eiköhän nuo kummatkin ole melkoisia tehotykkejä....vaan kuinka moni meistä osaa/uskaltaa ottaa niistä kaiken irti?Itellä pitää ainakin olla melko suoraa tietä ennenkuin tuon "matka" lehmäni uskallan päästää laitumelle.....
wink.gif

Eiköhän nuo kummatkin ole melkoisia tehotykkejä....vaan kuinka moni meistä osaa/uskaltaa ottaa niistä kaiken irti?Itellä pitää ainakin olla melko suoraa tietä ennenkuin tuon "matka" lehmäni uskallan päästää laitumelle.....
wink.gif
Tätä samaa minäkin aika monesti ihmettelen. En ole koskaan osannut pitää tuota omaa pyörääni tehottomana vaikka olen joskus kaverinkin 07' tonnista gsx-r:ää kokeillut.

Kumpikin on varmasti hyviä pyöriä. Se valinta menee varmaan sitte ihan fiilis pohjalta. Niin tai enhän minäkään omaani aikanaan valinnut muulla perusteella kuin että oli sopivan halpa ruttukasa. Sitä ei paljon koeajaettu, mutta hyvä on ollut
tounge.gif

Back