Mä olin ton pyörän toinen omistaja. Se oli mulla vajaat 13 kuukautta, kesäkuusta 2002 heinäkuun alkuun 2003. Ajoin sillä n. 20000 kilsaa, ennen kuin vaihdoin R 1150 RS:ään. Mittarissa oli tuolloin 62-63 tuhatta.
Yksi kannustin pyörän vaihtoon oli se, että Ässän kytkin alkoi luistaa. Lauttasaaren Bike World otti sen vaihdossa ja hyvitti siitä hiukan normaalia vähemmän. Tarkoitus oli, että pistävät sen kuntoon ja myyntiin, mutta pyörä seisoi siellä vissiin vuoden tai pitempäänkin, ennen kuin ilmestyi myyntiin. Syksyllä 2003 Suomen BMW veti maton Bike Worldin jalkojen alta ja perui heiltä merkin edustuksen. Liekö tuo vaikuttanut siihen, että pyörälle ei tapahtunut mitään pitkään aikaan. No pitkään pyörä oli Bike Worldin myyntilistoillakin, mutta kerran kun katsoin, se oli sieltä kadonnut. Viime talvena näin sen suureksi hämmästyksekseni Bike Teamin myymälässä Vantaalla. Sieltä se on varmaan kiikutettu Tampereelle.
Olisin ollut utelias kuulemaan syyn, miksi kytkin alkoi luistaa, mutta sen verran harvakseltaan oon käynyt Lauttasaaren Bike Worldissa (nyk. Espoo), että en ole törmännyt huoltopäällikköön sen koommin. Taisi olla nimeltään Jarkko Oksanen. Jos tavoitat jostain, saattaa muistaa tapauksen. Joko edellinen omistaja on luistatellut kytkintä, tai sitten stefa on vuotanut, siinä ne selitykset, mitä mulle tulee mieleen. Ite en kytkimellä luistatellut.
Eka omistaja oli asennuttanut Mototripissä Laserin teholastun ja Laserin putket. Tää oli mun eka Bemari. Surgingiin tutustuin vasta RS:n ostettuani, eli ainakaan sitä murhetta ei tässä S-yksilössä ole. Pyörä kulkee tosi mukavasti ja vääntää alhaalta paremmin kuin RS tai mulla nykyisin oleva GS Adventure. Ei se kutosella viiden kympin vauhdista mikään tykki ole, mutta vetää kakistelematta. Voinee sanoa, että virittäminen on siis onnistunut.
Asennutin siihen Euroopan-reissulla Softlinen hälyttimen/ajoneston Berliinissä käydessäni. Katso, että pyörän mukana tulee sen käyttöohjeet sekä kaksi kauko-ohjainta.
Ässä on aivan loistava pyörä. Tietenkään ei ole gessun voitanutta
mutta jos jotain vanhaa pyörääni joskus kaipaan, niin tätä. Suosittelen lämpimästi. Jos olisi ylimääräistä rahaa, ostaisin itse tuon pois. Ikävä kyllä on vain velkaa.
Pyörä oli huollettu huoltokirjan ohjelman mukaisesti. Teetin 50000 km huollon Mototripissä. 60000 km huoltoon oli aika varattu Bike Worldiin, mutta kytkimen alettua luistaa suunnitelmat siis muuttuivat, BW otti pyörän vaihdossa ja huolto jäi heidän murheekseen.
Selvitä rekkarin perusteella, kellä pyörä on ollut ennen kuin se päätyi Bike Teamiin ja kysele lisää, ellei omistaja satu tällä palstalla vastaamaan.