r1200 gs istuinkokeus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ktv
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ktv

New member
Olen ajatellu moisen laitteen hankkia ja kysyn näin muutamaa juttua. Olen 170 lyhyt, onko kukaan laskenut pyörän istuinkorkeutta n80cm. Teknisesti varmaankin mahdollista, mutta tekeekö huonoa ajo-ominaisuuksille (käyttötarkoitus normi hiekka ja asvalttitiet)

Tuleeko käyttäjiltä laitteesta mitään negatiivistä mieleen.

Itse juuri tuota kokoluokkaa ja hyvin toimii. Penkiksi vaan turhateekilta se matalin vaihtoehto.

Tosin tätä prosessia on auttanut se, että toisena pyöränä on LT, joka sekään ei aivan pieni ja kevyt ole käsitellä.

Istuinkorkeuteen voi vaikuttaa ainakin kolmella tavalla:
- vaihtamalla matalarunkoisemman mallin (Touratech, Sargent yms. ainakin tekee, myös Bemu itse muu matalaa mallia)
- vaihtamalla satulan, joka on kapeampi (leveys vaikuttaa yllätävän paljon siihen miten jalat ylttyy maahan)
- muuttamalla jousitusta niin että runko laskee alemmas (tähänkin on saatavana ihan sarjoja valmiina, joustomatka tässä tosin karsii ja voi tulla ongelmia sivu/keskituen kanssa)

Minulla on vartta 177 cm ja tuo perusmallin GS on ihan sopiva. Adventure on selkeästi korkeampi ja se alkaa olla minulle vakiojakkaralla siinä ja siinä eli varvustamiseksi menee.

Istuinkorkeuteen voi vaikuttaa ainakin kolmella tavalla:
- vaihtamalla matalarunkoisemman mallin (Touratech, Sargent yms. ainakin tekee, myös Bemu itse muu matalaa mallia)
- vaihtamalla satulan, joka on kapeampi (leveys vaikuttaa yllätävän paljon siihen miten jalat ylttyy maahan)
- muuttamalla jousitusta niin että runko laskee alemmas (tähänkin on saatavana ihan sarjoja valmiina, joustomatka tässä tosin karsii ja voi tulla ongelmia sivu/keskituen kanssa)

Minulla on vartta 177 cm ja tuo perusmallin GS on ihan sopiva. Adventure on selkeästi korkeampi ja se alkaa olla minulle vakiojakkaralla siinä ja siinä eli varvustamiseksi menee.
Noinhan se varmaan pääsääntöisesti menee, mutta sanoisin, että tuo satulan kavennus on vihonviimeinen temppu lyhytjalkaisten auttamiseksi.
Tehdas nimittäin teki tuon tempun taannoin LT:n faceliftin yhteydessä 2004 ja sen jälkeen alkoikin kustomisatulantekijöiden kulta-ajat. Tuo kavennettu satula nimittäin kyllä auttaa jalkojen maahan ylettymisessä mutta kaupantekijäisinä siinä tulee sitten ns. paviaaniperse-ilmiö (engl. monkey-butt) jonka oireita ei tarvinne sen tarkemmin kuvailla...
wink.gif

t. pozo

062802moto_prv.gif

Tuohon satulan kavennuksen tarpeeseen on GS:ssä vähän eri tarpeita kuin LT:ssä. GS:ää kun on välillä tarve ajaa seisoaltaan niin kapean satulan kanssa ei tarvitse harottaa jalkojaan aivan samalla tavalla kuin normi satulan kanssa. Eihän noissa *oikeissa* enskoissakaan ole mitään nojatuolia missä istua!

Lisäksi tuo satula on vaihdettavissa *hieman* helpommin GS:ssä toiseen käyttötarpeen vaihtuessa...

No ei ole oikeissa enskoissa mitään nojatuolia ei. Mutta niitä harvemmin ostetaan ja mainostetaan mihinkään mannerten väliseen matkailuun kuten noita möhöenskoja. Ja hyvä kustomisatula ei suinkaan haittaa seisaaltaan ajoa. Vitsi on siinä, että satulaa ei tehdä koko pituudeltaan leveäksi, vain istumalihasten kohdalta, jotta kuskin paino ei ole niin kapealla alueella. Tuossa nyt on yksi malli, vaikka väristä voi toki olla montaakin mieltä...
tounge.gif
Ja tuossa vielä lisää malleja.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Monta löytyy Suomesta GS:ssä näitä... jotenkin vähän näyttää ettei ihan toimi tuossa pyörässä...

Back