R1200GS ratarenkaat...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Janos
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Janos

New member
Uudessa britti Bikessa (June 2007) on vertailtu R1200GS:ään sopivia katurenkaita. Testattu sekä radalla kelloa vastaan että kadulla normiajossa. Samassa testissä oli mukana myös yhdistelmärenkaita.

Voittajaksi pelkältä katurengaspuolelta selvisi Continental Road Attack (oli aika tasoissa Bridgestone BT-020:n kanssa, mutta Continental radalla parempi), joka loisti sekä radalla että kadulla. Olin jo aikaisemmin päättänyt hommata katurenkaat, joilla pääsee paremmin kiusaamaan radalle R1 ja Gikserikuskeja. Nyt on Continentalit tilauksessa ja saapas nähdä miltä tuntuu verrattuna nykyisiin Touranceihin.

Oli pakko käydä ostamassa kyseinen lehti, koska minulle on myös vaihtumassa alle katurenkaat (Metzler Roadtec Z6, ei ollut valitettavasti testissä).

Tässä testin mielenkiintoiset testitulokset meille enemmän katuajossa viihtyville kuskeille:

Rata-ajon tulokset:
1 Continental road Attack 1 min 17.4 s
2 Bridgestone BT-020 1 min 17.7 s
3 Dunlop D607 Trailmax 1 min 17.8 s
4 Avon AM34/44 Distanzia 1 min 18.0 s
5 Metzler Tourance 1 min 18.6 s
6 Pirelli Scorpion Sync 1 min 18.8 s
7 Michelin Pilot Road 1 min 19.0 s
8 Bridgestone BW-501/502 Battle Wing 1 min 19.8 s
9 Michelin Anakee 1 min 20.7 s.

Katuajon testin pisteet

1 Continental road Attack 9/10
2 Bridgestone BT-020 8,5/10
3 Avon AM34/44 Distanzia 8/10
4 Dunlop D607 Trailmax 8/10
5 Michelin Pilot Road 7/10
6 Metzler Tourance 6,5/10
6 Pirelli Scorpion Sync 6,5/10
6 Bridgestone BW-501/502 Battle Wing 6,5/10
9 Michelin Anakee 6/10

Uudessa britti Bikessa (June 2007) on vertailtu R1200GS:ään sopivia katurenkaita. Testattu sekä radalla kelloa vastaan että kadulla normiajossa. Samassa testissä oli mukana myös yhdistelmärenkaita.

Voittajaksi pelkältä katurengaspuolelta selvisi Continental Road Attack (oli aika tasoissa Bridgestone BT-020:n kanssa, mutta Continental radalla parempi), joka loisti sekä radalla että kadulla. Olin jo aikaisemmin päättänyt hommata katurenkaat, joilla pääsee paremmin kiusaamaan radalle R1 ja Gikserikuskeja. Nyt on Continentalit tilauksessa ja saapas nähdä miltä tuntuu verrattuna nykyisiin Touranceihin.
No mä olen noilla mun Touranceillakin kiusannut kyykkypyöriä ihan hyvin.
Niissä on radalla ihan sairaan hyvä pito, kun ajaa ne ensin lämpimiksi.

Täytyy kyllä kokeilla noita Continentaleita seuraavaksi
Tavataan MP-tuki Ry:n ratapäivillä 1.-3.6-2007 Kemorassa.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Oliko niistä "katukumeista" käytännön kokemuksia ?

Ajattelin mennä tänään kumikauppaan katsomaan joko sieltä löytyisi Metzelerin Z6:set sopivassa kokoluokassa.

Onko kukaan kokeillut tota Pirellin Scorpion Synciä? Ois kiva tietää kun myyjä puhuu yhtä niin mitä käyttäjä olis mieltä.

Harmi ettei tossa testissä käyty soratiellä. Kyllähän nyt kumi kun kumi asvaltilla pitää ihan riittävästi. Olis kiva tietää kun olen vähän kyllästynyt kammosladeihin Metzin Tourancella. Että millä sais sivupitoo soralle ilman että katuominaisuudet menee ihan pilalle.

Back