kukamuumuka
New member
Moikka,
En nyt äkikseltään löytänyt keskustelua täältä tästä aiheesta, mutta olisko teillä tietoa, että voisiko kyseessä olla ihan vaan kalibrointikeikka?
Eli se nauha-anturi on vaihdettu 3-4 vuotta sitten ja nyt taas bensamittari näyttelee omiaan.
Soitin viime kesänä RM-Heinolle, jossa siis tuo nauha oli vaihdettu ja he olivat sitä mieltä, että oireiden perusteella homma selviää ihan vaan kallibroimalla. (Eivät halunneet enää korjata takuuseen)
Eli oireiluna on se, että kun tankkaat tankin täyteen, niin mittari alkaa näyttämään täyttä. Mittari laskee tasaisesti bensan vähetessä tankista, mutta paljon hitaammin, eli kun bensa loppuu, on mittarin mukaan vielä 1/3:s osa tankillista jäljellä.
Elieli, onko nauhan vaihto edessä, vai hoituisiko kotikonstein kalibroimalla mopo uudelleen?
Olisiko jollakulla jäänyt ylimääräiseksi OBD-mokkulaa, joka toimii näissä pyörissä? Mulla on ittellä useampikin autokäyttöön, mutta yksikään ei toimi RT:ssä kunnolla.
En nyt äkikseltään löytänyt keskustelua täältä tästä aiheesta, mutta olisko teillä tietoa, että voisiko kyseessä olla ihan vaan kalibrointikeikka?
Eli se nauha-anturi on vaihdettu 3-4 vuotta sitten ja nyt taas bensamittari näyttelee omiaan.
Soitin viime kesänä RM-Heinolle, jossa siis tuo nauha oli vaihdettu ja he olivat sitä mieltä, että oireiden perusteella homma selviää ihan vaan kallibroimalla. (Eivät halunneet enää korjata takuuseen)
Eli oireiluna on se, että kun tankkaat tankin täyteen, niin mittari alkaa näyttämään täyttä. Mittari laskee tasaisesti bensan vähetessä tankista, mutta paljon hitaammin, eli kun bensa loppuu, on mittarin mukaan vielä 1/3:s osa tankillista jäljellä.
Elieli, onko nauhan vaihto edessä, vai hoituisiko kotikonstein kalibroimalla mopo uudelleen?
Olisiko jollakulla jäänyt ylimääräiseksi OBD-mokkulaa, joka toimii näissä pyörissä? Mulla on ittellä useampikin autokäyttöön, mutta yksikään ei toimi RT:ssä kunnolla.