• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R1250gs

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Tässä se nyt olisi! ShiftCam 1250 moottorilla...
aBBdrwd.jpg

5kg painavampi kuin 1200GS
Hinta 23300€ + varusteet.
 
No eipä kyllä näytä tukevalta tuo satula.

Eikä näy matkustajan jalkatappejakaan..
 
Heti ollaan heiluttelemassa korttia...

pitäis vaan olla sellaisia sukupuolineutraaleja vehkeitä nykymuodin mukaisesti, niin kaikki olis tyytyväisiä. :)-

no, ei itsellä ainakaan ole tullut minkäänlaisia vibraatioita uutta mallia kohtaan. ei tullut edellistäkään kohden. kuinkahan noissa uudemmissa tuo huolto maksanee? vanhaa pystyy itekin huoltamaan kohtuudella. oma huolto ei paljon maksa, nesteet ja venttiilit jne. sitten se kaikki turha maksaa yleensä, polttoaineliuskat, perät, esat jne.. :doh:
 

Viteokin löytyy.... :orgmp:

(mut onkos tuo se sama Romanian- hemmo, joka ajeli vasta sillä F850GS:lla sinne Venäjälle....ei kai?):blink:
 
pitäis vaan olla sellaisia sukupuolineutraaleja vehkeitä nykymuodin mukaisesti, niin kaikki olis tyytyväisiä. :)-

no, ei itsellä ainakaan ole tullut minkäänlaisia vibraatioita uutta mallia kohtaan. ei tullut edellistäkään kohden. kuinkahan noissa uudemmissa tuo huolto maksanee? vanhaa pystyy itekin huoltamaan kohtuudella. oma huolto ei paljon maksa, nesteet ja venttiilit jne. sitten se kaikki turha maksaa yleensä, polttoaineliuskat, perät, esat jne.. :doh:

Huollot näihin uusiin LC malleihin ovat edullisempia verrattuna vanhempiin i/ö versioihin.
Sytystulppia 2 kpl vähemmän
Ei erillistä vaihteistoöljyä
Ei vaihdettavaa laturinhihnaa

10, 30, 50 tkm huollot maksavat noin 200 euroa merkkihuollossa
20. 30 ja 60 tkm huolllot noin 400 euroa
 
Jospa tuolla muutoksella olisi saatu koneen käyntiä paremmaksi. Nämä isot kaksipyttyiset ovat pikkukierroksilla usein hankalia ajettavia. Edellinen 07 GS oli ja niin on tämä nykyinen Africa Twin myös, eikä GS LC ole kovin paljoa parempi. F850 GS on kaksipyttyiseksi hyvä, ei nypyttänyt. Jospa iso GS olisi nyt myös parantanut käytöstään. Taajamissa ja pikkupoluilla on raivostuttavaa ajaa, jos kaasun annostelu pikkukierroksilla on on/off tyyliä.

Lähetetty minun SM-T719 laitteesta Tapatalkilla
 
Huollot näihin uusiin LC malleihin ovat edullisempia verrattuna vanhempiin i/ö versioihin.
Sytystulppia 2 kpl vähemmän
Ei erillistä vaihteistoöljyä
Ei vaihdettavaa laturinhihnaa

10, 30, 50 tkm huollot maksavat noin 200 euroa merkkihuollossa
20. 30 ja 60 tkm huolllot noin 400 euroa

itse tehtynä: öljykannu (riippuen valmistajasta ja budjetista) 20-60e, suodatin noin 15e, tulpat 4e/kpl eli 16e, vaihteistoöljy vajaa 20e ja sillä täyttää samalla myös perän. venttiilien tutkiminen vie hieman aikaa muttei rahaa (periaatteessa aika on aina rahaa). laturin hihna oli viimeksi jotain 26e vissiin marmorilta, ainakin alle 30e. tosin sen vaihto 40tkm välein.

eli vanhan mallin huolto yhteensä noin 101-135e omana työnä. jarrunesteet jos vaihtaa lisäksi niin neste maksaa vajaa 4 euroa purkki. yhdellä purkilla selviää.

eli vajaa 60e säästää osissa ja nesteissä tuossa uudemmassa. toki peräöljyä joutuu edelleen ostamaan eli sen vaihteistoöljypurkin tai suunnilleen samaa ainetta joka tapauksessa.

ja pitää muistaa, että periaatteessa laatikkoöljyä ei tarvitse vaihtaa kympin välein ja hihnan vaihto 40tkm välein. eli pikkuhuolto minimissään halvimmalla öljyllä tuolloin 35e, jos mennään vanhoilla tulpilla edelleen ja vanhat jarrunesteet ok. iso huolto sitten sen 139 euroa sisältäen kaikki nesteet ja hihnan.

ja nyt tosiaan normaali huolto, ei mitään rokettien vaimitäneolikaan säätöjä jne.

jos uudemmissa on jo iridiumit käytössä, niin se nostaa sitten taas tulppien hintaa, vanhaan käy normaalit perustulpat, jotka viimeksi oli 3,90e motonetissä. kaikki hinnat tosiaan suunnilleen mutuna muistellen..

perushuolto ei paljon maksa, mutta sitten kun alkaa muut paikat laukeamaan niin hintaa alkaa tulla... toki se esa mukava käytössä, niin kauan kuin toimii. mut jos uudemman ostaisin joskus, niin tulisi siihenkin esa, sen verran mukava se on käytössä, etenkin jos välillä ajaa yksin ja toisinaan kaksi päällä. ja jos polttoaineliuska menee taas joskus, niin harkitsen kyllä sen manuaalisen mallin asentamista, jos se toimis ku junan vessa..
 
Kun ostaa uuden mopon 30t (joka on tuon hinta oikeasti varusteineen) josta lähtee ekana vuonna 6000€ ja toisena 4000€ ei varmaan huoltoen sataset haittaa. Hieno pelihän tuo on, ei tosin koneen lisäksi mitään muuta parannusta ole tullut? Eli käytännössä ihan sama mopo mitä 2018 paitsi lisää tehoa.
 
Tuohon tuplaxhehkulampun kommenttiin sen verran, että harvassa on ne motoristit, jotka uutta pyörää huoltaa kotona.
Nykyään tuppaa sen verran olemaan noita kampanjoita ja takaisinkutsuja, että huolto kannattaa teettää merkkiliikkeessä.
R1250gs kotihuollot on ajankohtaisia muutaman vuoden päästä, joten katsellaan sitten asiaa uudestaan.

Toinen, mikä tuli mieleen, on uuden R1250gs moottoriöljy nokka-akselivirityssysteemin takia.
Voi olla, että iso D ei enää olekkaan se paras oljy (vrt. pumppusuutin volkkari).
 
Tuohon tuplaxhehkulampun kommenttiin sen verran, että harvassa on ne motoristit, jotka uutta pyörää huoltaa kotona.
Nykyään tuppaa sen verran olemaan noita kampanjoita ja takaisinkutsuja, että huolto kannattaa teettää merkkiliikkeessä.
R1250gs kotihuollot on ajankohtaisia muutaman vuoden päästä, joten katsellaan sitten asiaa uudestaan.

totta. mut kotinikkarin kannalta asiaa tuossa ajattelin ja vanhempi malli helpompi kotona huoltaa mielestäni eli siinä mielessäkään ei ole kiinnostusta uuteen malliin vaihtaa. takuuaikana kuitenkin pitää huollossa käyttää joka tapauksessa. sellaiselle joka vaihtaa pyörää 2-3 vuoden välein asialla ei ole merkitystä, panee välirahaa sen vajaan kympin ja taas mennään.

sama homma toisilla autojen kanssa, kotiväkikin vaihtaa autoa 3 vuoden välein ja sillä on ajettu max 30tkm siihen mennessä. onhan se mukava uudella ajella, eikä tartte vaihtaa öljyt ku suunnilleen kerran siinä ajassa. sais niiden jäljiltä joskus hyvän käyttöauton itelleen ostettua, mutta ku ei oikein nuo uudet volkkarit kiinnosta. ennemmin vanhalla mersulla.
 
Kai ne Brembot on, vaikka Bemain satuloissa on pitkään lukenut BMW.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
 
Kun ostaa uuden mopon 30t (joka on tuon hinta oikeasti varusteineen) josta lähtee ekana vuonna 6000€ ja toisena 4000€ ei varmaan huoltoen sataset haittaa. Hieno pelihän tuo on, ei tosin koneen lisäksi mitään muuta parannusta ole tullut? Eli käytännössä ihan sama mopo mitä 2018 paitsi lisää tehoa.

Pientä lukemista ja paljon kuvia:
https://www.press.bmwgroup.com/glob...1250-gs-and-the-new-bmw-r-1250-rt?language=en

Olisin todella tyytyväinen jos täysin varustettu lähtisi 2v jälkeen parilla kympillä mukaan.
 
Back
Ylös