• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

R6 -99 rattaat ja ketjut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bobo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Bobo

New member
Alla on Yamaha R6 -99. Alkaa ketjut ja rattaat olla kaput. Ajattelin laittaa 15 piikkisen eteen (-1) ja taakse 49 piikkisen (+1). Onko 116 lenkkinen ketju sopiva? Kannattaako laittaa 530 vahvuinen vai riittääkö 520?

Vai suositteletteko jotain muuta ratastusta, pelkästään ratakäytössä on pyörä.

Ja tärkein sekä akuutein kysymys, mistä kannattaa ostaa/tilata?

Mul on 02 R6:essa edessä 15 ja takana 50 ja ketjuna 116 osanen 520 toimii ihan hyvin. Ei ainakaan mun vauhdeil lopu välitykset kesken  
biggrin.gif
.

MP-Hotellia voin ainakin suomalaisista kaupoista suositella.

Saksasta olen muutaman kerran tilaillut:
http://www.motorradteile-hamburg.de/

Paypal ja kortit ei käy, mutta pankkisiirrollakin tullut nopeasti. Sivut saksaksi, mut yrityksen ja erehdyksen avulla saatu tilaukset tehtyä. Alkuun pääsee klikkailemalla Kettensatz, sopivan ketjupaketin kohdalla lukee "Text:", johon voi näpytellä haluamansa rattaiden koot. Kun valinta on tehty, niin klikkaa ylärivistä Warenkorb, ja jossain kohtaa tilausta muistaa etsiä ruksin, että on lukenut ehdot...

Tällä pystyy aika hyvin laskemaan välitykset ja ketjun mitan.Bonuksena näkee nopeudet ym...

Gearing Commander
Toi on hyvä linkki. Tuolla Foxin käyttämällä ratastuksella maksimaalinen teoreettinen huippu olis 210,2 km/h. Nyt on chronosta katottuna ollu parhaimmillaan Kemorassa ja Virtasalmella karvan päälle 200 pääsuoran päässä. Eli pitäis riittää...vielä...vai laittaakko 49 taakse niin sais 5 km/h lisää?

Tällä pystyy aika hyvin laskemaan välitykset ja ketjun mitan.Bonuksena näkee nopeudet ym...

Gearing Commander
Toi on hyvä linkki. Tuolla Foxin käyttämällä ratastuksella maksimaalinen teoreettinen huippu olis 210,2 km/h. Nyt on chronosta katottuna ollu parhaimmillaan Kemorassa ja Virtasalmella karvan päälle 200 pääsuoran päässä. Eli pitäis riittää...vielä...vai laittaakko 49 taakse niin sais 5 km/h lisää?
Nopeudethan on todellisia.Pistähän vaan se tiuhempi välitys,komeetahan se on,kun suoran lopulla paukuttaa rajoittimeen
biggrin.gif

Itellä tulossa nyt kawaan -2 eteen ja +2 taakse.Tällä huiput on 240 luokkaa.Sais olla vaikka tiuhemmatkin,mutta pitää pystyy vähän kadullakin ajamaan.

Tuutko muuten Ahvenistolle?Mullakin alko loma viikon etuajassa,niin pääsen kerrankin sinne,jos ei taas taivas repee
bawling.gif

Nykysellä välityksellä mulla menee nelosella siinä 200 km/h kohdalla rajottimelle. Tosin en tiedä missä tossa on vakiona rajoitin mulla se on 16000.

Millanen homma on vaihtaa tuo ketju + rattaat? Ajattelin ihan vakiovälit laittaa. Oisko jollain heittää nuo momentti arvot noihin rattaisiin?

Back