• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Racekannut ducatiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Antti80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Antti80

New member
No niin,

Nyt kun kausi 2005 on jo kulman takana, pitäisi päivittää Ducatin ääniä ja vähän sitä tehoakin. Tarkoituksena hommata siis suodatin, lastu ja kisakannut.

Elikkäs kannattaako alkaa keräilemään eri liikkeistä ympäri Suomea filttereitä, kannuja jne vai onko esim. Hailacilla tarjota jotain pakettia? Ainakin joskus on ollut, isot pojat kertoi. Käytetytkin tietty kiinnostaa, opiskelija kun olen.

Pyörähän on siis mattamusta karvalakki, eli S750 HF Ie, mutta aivan
inlove.gif

Minkä vuotinen?

Jos meinaan siihen aparaattiin pystyy vaihtamaan ja polttamaan pelkän lastun (ei tartte vaihtaa koko ECUa) niin suosittelen http://www.turbotec.com pajaa ja vaikka sitten Hailacilta tai jostain muualta hankit ennen sitä kannut (ei loppupelissä niin väliä mitkä on) sekä uuden vaikka K&N:n pestävän suodattimen. Saha kouraan ja modifikaatio ilmaputsarin koteloon ja homma buéno.

Uskaltaisin väittää että lopputulos on paras noin.

Ja muistuttaisin että suodattimella et juurikaan tehoja kasvata, mutta kun se on pestävä niin pääset loppupelissä pienemmillä kuluilla pitkässä juoksussa. Kun ei tartte jokaisen 5 tkm jälkeen vaihtaa uutta sutaria sen avonaisen kannen takia.

Tulikos se vasta Marellin bokseissa ('03->) tuo chipin vaihto/polttomahdollisuus vai onko se ollut jo näissä aiemmissa (enkä muista merkkiä, vaikka mulla niitä bokseja kaksi onkin). Mulla oli tullut tosiaan Performance-kitissä kokonaan uusi ohjain.

ruisku SS:issä ei ole käytetty ecua, johon voisi vaihtaa lastun. Jos siinä on 15-ecu, voi siihen "ladata" uuden softan, jos taas 59, niin pitää vaihtaa ecu. En tosin tiedä miten turbotec hoitaa nämä 15:t ja 59:t.
DP:n ratkaisu molemmissa tapauksissa on uusi ecu, joille et sitten voi jälkeenpäin mitään.

Tuolta linkki löytyy selvitystä, mitä eri vaihtoehtoja on ECUn suhteen. DP vaihtoehtoa ei kukaan ylistä. 888 tuntuu tietävän näistä asioista melkoisesti ja toinen; ainakin vanhempien Ducatien; asiantuntija tuntuu olevan Fabio.

Nyt vain selvittämään mikä ECU sinulla on ja sitten kauppaan.

edit: kirj. vihreet

Vaimentimet on melkein yksi ja sama, mitkä ostat (mikä silmää miellyttää); kaikki ne on termignonin kopioita, joten Termeissä on sitä "jotakin" ja muut ovat sitten keskenään "samalla viivalla", vaikka pelkistä vaimentajista puhuttaessa ei toiminnassa olekaan mitään eroa. Eli termin vaimentimet jos ostat, niin siinä maksat merkistä.

Käyrästöhommat on sitten erikseen.

Itse asiassa voisiko joku valaista minuakin saman asian suhteen? Mitä tuon 4-venttiilisen ruiskulle on tehtävissä?

Pyörä vaan on perus 748 vuosimallia 2003 (ei siis vielä ole, mutta mahdollisesti pian on).

888
confused_orig.gif

Itse asiassa voisiko joku valaista minuakin saman asian suhteen? Mitä tuon 4-venttiilisen ruiskulle on tehtävissä?

Pyörä vaan on perus 748 vuosimallia 2003 (ei siis vielä ole, mutta mahdollisesti pian on).

888
confused_orig.gif
Siinä on 16M ecu, jossa on vaihdettava lastu. Jos laitat tuohon FIM:n lastun, voi sitä säädellä moottorin käydessä ja tehdyt muutokset tallentuvat ecu:n muistille. Toinen räätälöintitapa on käyttää se turbotecillä.

Kiitoksia infosta!  
bowdown.gif

Mopotin oli siis vuosimallia 2001. Auttaako ECUn selvittämisessä? Pyörä kun on Lahdessa ja minä Lappeenrannassa, niin ei ihan justiinsa pääse katsomaan...  
biggrin.gif

DP:n piiputhan on tosiaan millon kenenkin tekemiä Remuksesta Termeihin.... enkä viitsisi näillä palkoilla tosiaan merkistä maksaa. Paitsi jos Hailac tarjoa jotain järkevää paketia.

Koska haluan säilyttää jalkatapit takana, valinta osuus siis alakautta tuleviin putkiin.

edit: sanokaa että tossa linkissä oleva ECUn on väärin tai jotain... 625€ ei kuulosta joltain joka sopii mun budjettiin.

Kiitoksia infosta!  
bowdown.gif

Mopotin oli siis vuosimallia 2001. Auttaako ECUn selvittämisessä? Pyörä kun on Lahdessa ja minä Lappeenrannassa, niin ei ihan justiinsa pääse katsomaan...  
biggrin.gif

DP:n piiputhan on tosiaan millon kenenkin tekemiä Remuksesta Termeihin.... enkä viitsisi näillä palkoilla tosiaan merkistä maksaa. Paitsi jos Hailac tarjoa jotain järkevää paketia.

Koska haluan säilyttää jalkatapit takana, valinta osuus siis alakautta tuleviin putkiin.

edit: sanokaa että tossa linkissä oleva ECUn on väärin tai jotain... 625€ ei kuulosta joltain joka sopii mun budjettiin.
Siinä on 1.5M, eli alkuperäiseen ecuun voipi ajaa esim. FIM:n flashloadin ("käyttöjärjestelmä" ja polttoaine- sekä sytytyskartat). Tuota voipi sitten mielin määrin passailla tehtyjen muutosten mukaan; esim. K&N-filtterin (FIM:n kartat AINA vakioputsarille).

Elikkäs ei tarvi olla hinnasta NIIN huolissaan.

Missäköhän hintaluokassa tuollainen uuden softan ajo pyörii?

Täytynee varmaankin ottaa yhtetyttä tuonne Turboetechiin siinäkin asiassa. Tuo uuden softan ajo lienee hintalaatusuhteeltaan paras vaihtoehto ja saattaisi jopa toimia.

No niin,

Nyt kun kausi 2005 on jo kulman takana, pitäisi päivittää Ducatin ääniä ja vähän sitä tehoakin. Tarkoituksena hommata siis suodatin, lastu ja kisakannut.

Elikkäs kannattaako alkaa keräilemään eri liikkeistä ympäri Suomea filttereitä, kannuja jne vai onko esim. Hailacilla tarjota jotain pakettia? Ainakin joskus on ollut, isot pojat kertoi. Käytetytkin tietty kiinnostaa, opiskelija kun olen.

Pyörähän on siis mattamusta karvalakki, eli S750 HF Ie, mutta aivan
inlove.gif
pox:)Mull olis Leo vince SBK slipari aluvaimentimet paketissa(siis uudet) tai sit vois ehkä ajatella,et voisin myydä mun 851:stä käytetyt "termit"siis hiilarii.,mut jos kiinnostaa niin tänne yhteyksii.
Ps.hinta täytys viäl keksii:/

Taitaa nyt kuitenkin käydä niin, että otan sellaisen maahantuojan tarjoaman paketin (lastu, suodatin ja putket). Sen saa loppujen lopuksin kaikkein edukkaiten (joka on tärkeää) ja saa Termit (ehkä vielä vähän tärkeämpää)  
tounge.gif

wink.gif

Tuollaisen paketin minäkin ostin ja turbotecillä penkissä todettiin, että laihallahan tuo väkkärä oli käynyt... Modattiin lastu uusiksi ja lisää tehoa saatiin n.2kW ja vääntöä pari newtonia verrattuna DP:n viritelmiin. Ja ennenkaikkea koneeseen tuli hurjasti lisää pirteyttä alakierroksille. Tehoa nyt 54kW ja vääntöä 72Nm.

Hinnat näytti äkkiseltään melkoisen samalta, kuin suomesta saa tinkimällä...
sad_orig.gif

Ducatiin on tuoltakin vaikea saada osia.

Kurkkasitko noita artin purkkeja!? Äänet on ainakin kohillaan!!! En tosin huomannu katsoa saako niitä Ducateihin!!!

Back