• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Radio/mp3-soitin/puhelin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VasaraH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

VasaraH

New member
Kertokaas kokemuksella miten onnistuisi saada helposti ja toimivasti radio/mp3-soitin pyörään että ei aina tarviis ilman vinguntaa kuunnella. Onnistuisiko puhelimen lisääminen kyseiseen laitteeseen vai onnistuuko edes puhelun puhuminen ajon aikana vai kuuluuko kaverin korvaan vaan ilmavirran aiheuttamaa meteliä?

Itellä on N91 music edition. Eli menee musiiggia 8Gigaa, on myös radio. Mukana setissä tulee kauko-ohjaimella varustettu kuuloke johto mistä voi sit vaihella biisejä ja lisäillä ääntä.

Siinä kaukosäätimessä on sit samalla se mikki ja itellä ainaki mahtuu se pieni kaukosäädin tonne suun viereen kypärän sisäpuolelle klipsillä kiinni. Eli ku siinä on sellanen kangas leuan kohalla ni siihen. Ei ajossa kyl pahemmin biisejä vaihdella, mut puhelimeen pystyy ihan hyvin puhumaan satasen vauhdissa ja kuuluuki iha selvästi viel, molempiin suuntiin.

Kunnolliset eristävät napit ku vielä hommaat niin avot. Ei mulla ainakaan paina ne yhtään ku hyvin laittaa.
Toinen vaihtoehto on että pistää tulpat korviin ja sit ostat sellaset kypärän sisäpuolelle pehmusteen alle pistettävät ohuet "läpyskät" mitkä sit ei tuu korvaan tosiaan ollenkaan kiinni,vaan ne on siellä piilossa. Tämäki toimii, kokeiltu.

Toimiskos tossa sellainen "sinihammas" korvanappi? Eli kuulisko sen kautta myös musiikkia? Jos muuten toimisi niin varmasti painaisi kypärä/kuuloke päähän...

Toimiskos tossa sellainen "sinihammas" korvanappi? Eli kuulisko sen kautta myös musiikkia? Jos muuten toimisi niin varmasti painaisi kypärä/kuuloke päähän...
Miks ei sinihammas toimis, pitäis vaan löytää semmonen kapula missä mikki palikassa ja kuuloke johdon päässä, nykyään kun kaikki tuntuu olevan samassa palikassa

Itselläni on SonyEricssonin W800i. Alkaa olla jo vanha malli, mutta toimii ihan hyvin varsinkin Autocomin kanssa, mutta varmaan ilmankin puhelimen omilla kuulokkeilla.

Siinä on siis yhdessä palikassa puhelin, rds-radio ja mp3-soitin. Uudempiakin malleja lienee jo ilmestynyt...

Juu kyllä tossa N91:ssä on sinihammas, pitäs vaan löytää sellanen kuulokesetti että sen sais hyvin istumaan korviin.

Mp3-soittimet ja kännykän kanssa pystyisin musiikkia kuuntelemaan,mutta kun sellasia kuulokkeita ei löydy,mitkä pysyisi korvassa kun kypärän laittaa päähän!Olen kokeillut mm.Kossin plugeja mutta kääntyvät päin v**tua kun astiaa laittaa päähän.Ja kännykän kuulokkeita on ihan turha edes yrittää käyttää kypärän kanssa.Lidl:ssä on kaupan kypäräpuhelinsarja.Mahtaiskohan sen kuulokkeet olla korvassa pysyvää sorttia?!Ovat aika kuluttajaystävällisiä hinnaltaan,
smile_org.gif

Mp3-soittimet ja kännykän kanssa pystyisin musiikkia kuuntelemaan,mutta kun sellasia kuulokkeita ei löydy,mitkä pysyisi korvassa kun kypärän laittaa päähän!Olen kokeillut mm.Kossin plugeja mutta kääntyvät päin v**tua kun astiaa laittaa päähän.Ja kännykän kuulokkeita on ihan turha edes yrittää käyttää kypärän kanssa.Lidl:ssä on kaupan kypäräpuhelinsarja.Mahtaiskohan sen kuulokkeet olla korvassa pysyvää sorttia?!Ovat aika kuluttajaystävällisiä hinnaltaan,
smile_org.gif
käytä kypärämyssyä, niin ainakin itsellä helpotti toi pyöriminen.

N91 ja Autocom rockaa. Kuuluu tarpeeks vaikka vähän rajummassakin menossa ja musaa mahtuu mukavasti mukaan ja on radio ja navikin samassa nipussa. Tosin eipä tota radiota ole pahemmin tarvinut kuunnella....

Itsellä Nokia N73 +2G . Ajaessa en ole puhelimeen puhunut mutta musiikki puoli toimii hyvin + Navigaattori.
Noihin Nokialaisiin vaan ei saa samaan aikaan kahta Sinihammas laitetta samaan aikaan käyttöön esim; Navi ja langaton kuuloke. Joutuu pitämään johdolliset korvissa.

Navi toimii odotettua paremmin suorastaan loistavasti . Puhelimesta kun vielä pistää virransäästön päälle ,näyttö ei syö akkua turhaan vaan neuvot tulee vain puheena.

Itselläni Sonyericsson K750i ja ne paremmat nappikuulokket. Olen puhunut muutaman puhelun ajaessa, mikrofoni takin sisällä. Kaveri kysy että missä v#tussa mä olen ku hirvee taustamelu
biggrin.gif

Puhelut onnistuu alle 60 km/h nopeuksissa näillä "halvoilla" vermeillä, tosin joutuu nostamaan omaa volumea paripykälää isommalle. Moottoritiellä kokeiltiin kaverin kanssa n.100 km/h vauhdista. Itse kuulin kyllä mitä kaveri sano, toiseen suuntaan ei kuulunu muuta ku suhinaa ja kun karjuin täysillä mikkiä kohti niin kaveri sai jotain sanoja selville
biggrin.gif

Sitten hukkasin "plugi" kuulokkeista sen "sovite kumin". Mietin pitkään käynkö ostamassa uuden kumin, kunnes välähti. Tein kartion mallisista ear korvatulpista uudet sovitteet. Ja ei harmittanu enää yhtään kadonnut alkuperäiskumi. Erittäin tyytyväinen olen ollut "soiviin korvatulppiin", musiikki kuuluu selvästi vielä moottoritiellä(kovempaa en ole ajanut).
biggrin.gif
Ainut huonopuoli kuulokkeissani on etten kuule jos joku neitokainen sattuu liikennevaloissa kysymään jotain sekä etten kuule yamahan koneen kilinöitä ja kolinoita sekä rallatuksia...
cool.gif

Niin ja 2Gt kortille mahtuu musiikkia ja päivänvalossa otetut kuvatkin ovat ihan kelvollisia.
Mikäli et meinaa hankkia autocom/vastaavaa härpäkettä, niin plugi malliset kuulokkeet on kyllä ehdoton hankinta. Puhelimia ja soittimia sekä kuulokkeita on melkonen valikoima tarjolla.

Taitaa joutua menee puhelin kauppaan ostamaan uutta luuria. Olis niin mukava pidemmillä matkoilla kuunnella musiikkia ja ehkä jopa jutella puhelimeen... Paljos tollanen autocomi maksaa? Paljos tollasista perus kypäräpuhelimista joutus kärsii ja tekeekö niillä yleensäkkään mitään?

Back