Corsair
New member
Ranskassa vähän erilailla
Tuolta tuonne.
https://ekoteko76.blogspot.com/2021/01/ranska-vahan-erilailla.html
Tuolta tuonne.
https://ekoteko76.blogspot.com/2021/01/ranska-vahan-erilailla.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kivaa tekstiä. Itsekin ollaan suunniteltu Etelä-Ranskan suuntaan menoa jossain vaiheessa. Tähän liittyen, tuliko missään vaiheessa juttua niistä moottoriteiden kypäräheijastin vaatimuksista.
Ja itsekin pleksiä miettineenä, onko tuosta ylimmästä pikkupleksistä oikeasti hyötyä?
Mukavasti kirjoitettua tarinaa, hauska lukea. Mites muuten, ratsasiko virkavalta pakolliset varusteet? Eikös Ranskanmaalla pitäisi olla mukana turvaliiviä, alkometriä, varoituskolmioita, kondoomeja, taskulamppuja, hätävilkkuja, paloletkuja ja ties mitä?
Ensireissulla tuli puettua tuo huomioliivi kuuliaisesti päälle, kun kerran sellainen "muka" oli pakollinen. Vaan kun kellään vastaantulijalla (paikalliset) sellaista ei näkynyt, liivi sai seuraavasta päivästä lähtien jäädä laukun pohjalle. Vaan en menisi kiistämään, ei sellaisen mukana olo pahakaan ole. Sen verran pieneen tilaan sen pakkaa, joten pidemmillä reissuilla olen sen mukaan ottanut.
Tämä olis hyvä periaate härmässäkinSe pitää vain muistaa, ettei jarruttele muiden menoa ja muutenkin keskittyy omaan suoritukseen eikä toisten.
.Ajoin vuoden Ranskassa moottoripyörällä. Ei siellä mitään sääntöjä ole, en ainakaan huomannut. Kerran mopogyybeli näytti käsimerkeillä, että painu nyt v:uun sieltä vasemmalta kaistalta jos kerran pyörä ei tuon kovempaa kyyryssäkään kulje. Nuo toki paikallisilla kilvillä - ulkomaalaisia voidaan syynätä vähän tarkemmin.
Se pitää vain muistaa, ettei jarruttele muiden menoa ja muutenkin keskittyy omaan suoritukseen eikä toisten.
Yhtään fööniä en toissa kesänäkään nähnyt, ilmeisesti mittauksia tehdään vain sellaisissa paikoissa joissa nopeuksista on todellista vaaraa.
Tätä olen ihmetellet että miksi näin ei ole kotimaassamme. Jotenkin ajattelen että johtuuko siitä että liikennettä on niin vähän että joutuvat kiintiöiden täyttämiseksi tutkaamaan missä vain saisi jonkun kiikkiin. Ja sellaisiahan paikkoja Suomesta löytyy. Tienpätkiä joissa ei liiku juuri kukaan, näkyvyys on hyvä ja jostakin käsittämättömästä syystä putoaa nopeus hetkeksi 60->40 tai 80->60. Ja nyt ei todellakaan puhuta mistään koulujen läheisyydestä. Olen jopa tehnyt joskus virkamiehille rajoituksista muutospyynnön, mutta tietäähän sen kuinka niille käymittauksia tehdään vain sellaisissa paikoissa joissa nopeuksista on todellista vaaraa.
.Olen ollut siinä käsityksessä että liivi pitää olla mukana niin että jos pakosta joutuu vaikka motarille pysähtymään, on se silloin päälle puettavissa (ja silloin pakollinen). Ei mikään huono idea.