Rata-ajon työkalut

Kiinteät mahtuu tietty ahtaisiin paikkoihin paremmin, hylsy kun on vähän paksumpi ja oletetulla tuurilla jää johkin väliin, irtoaa ja tippuu. Omat kiinteät T-torxit löysin ihan Prismasta, Lux tools vai mikä. Eivät oo kovalla käytöllä ollu mutta kestäny sen mitä oon tarvinnu.

Laakeroitu T-avain ja pitkät hylsyt. 1/4", 3/8" ja 1/2".

Kiitoksia! Tein sillai, että nappasin tollaset laakeroidut 1/4" ja 1/2" kokoiset. Hylsyjä kun on reilusti, niin noilla pääsee kokeilemaan, miten tommosista tykkää. Motonetissä oli vastaavia Bahco-merkkisiä myynnissä. Nuo Kamasat oli kesäalessa, joten tuli edullisemmaksi ostaa noi kaks svh:sta.

Jotenkin tykkään kiinteistä, joten tulevaisuudessa saatan ostan sellaiset.
Ovat vähän kuin ruuvimeisselit. Yksi työkalu on yhden kokoinen eikä kärki pääse tippumaan ikinä. Eli pääsee keskittymään autenttisesti kiinnittämiseen tai irroittamiseen.

Tällainen vastaava 6-kolo ja torx -setti mulla on ollut vuosia. Näiden designista en tykkää, mutta periaatteessa tosi kivoja käyttää. T-malli olisi näistä varmaan parempi versio ja koitan tulevaisuudessa investoida.

774023.jpg

Tällainen vastaava 6-kolo ja torx -setti mulla on ollut vuosia. Näiden designista en tykkää...

Minulla on Bondhusin T-avaimet torx ja kuusiokoloina. Wihan kevyet versiot on sitten pakissa ja ei huonoja nekään, keveytensä takia kevyissä hommissa jopa paremmat. Mopon kanssa ne Bonhusit on kuitenkin paremmat. Torxit on minusta vähän liian pitkät.

Nuo Kamasan T-vääntimet on hyvät. Minulta puuttuu vielä yksi koko ja taidan laittaa tilaukseen. Minusta kompromissi olisi paras, eli käytetyimmät koot myös kiinteinä pakissa. En ole löytänyt mieleisiä, koska ne saisivat olla todella sirot. Biltema ei ole synonyymi siroudelle 

Edit: Tuli hankittua tuo puuttuva Kamasan 1/4" T-väännin. En huomannnut tilatessani, että siinä on (lähes) sama mitoitus kuin 3/8" T-vääntimessä. Mielestäni liian iso ja kömpelö eli täysin turha hankinta, joka tuli vain sen takia tehtyä että nuo 1/2" ja 3/8" T-vääntimet ovat hyviä. 1/4" T-väännin ei käytännössä edes kaipaa tuota laakerointia, koska sormilla voi pyörittää varresta.
Näillä siis mennään edelleen ja tuo 1/4" väännin saa toimia painona työkalulaatikon alimmassa laatikossa:
https://www.wihatools.com/screwdrivers/nut-drivers/t-handles/t-handle-metric-nut-driver

Sori "T1mppa" - ei koskaan pitäisi suositella sellaista mitä ei itse ole pidempään käyttänyt....

Back