Ratahanskat, mitkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

svahnm

New member
Muistelen, että täällä olisi jo puitu asiaa, mutten löydä aihetta mistään..

Hakusessa olisi radalle harrasteluun sopivat hanskat.

Tekeekö esim. satasen (saksasta) Alpinestars GP-Plus 2006 -hanskoilla mitään? Lienevät kuitenkin esim. SP-2:iin nähden paremmat suojaavuudeltaan? Vai kannattaako maksaa enemmän jostain muista? Löytyykö Suomesta satkun pintaan jotain hanskoja tuohon tarkoitukseen?

Heittäkääpä ehdotuksia. Sellaisia ratahanskan näköisiä mulla on jo tarpeeksi, pitäis oikeasti suojata..
tounge.gif

Mulla on nuo GP-Plussat, ja ne on parhaat hanskat mitä olen toistaiseksi koittanut. Parit lipat takana ja hanskat ja kädet yhä ehjät. Ohan noita monia muitakin hyviä hanskoja ja omaan käteen sopivuus on siinä aika merkittävä tekijä. Spyken uus hanskamalli kiinnostaa itteä, jos vaikka päivittäis hanskat sävy sävyyn puvun kanssa..

Niin.. ja edelliset hanskat oli sattumalta nuo SP-2:t
biggrin.gif
Hyvät hanskat nekin mutta aivan eri tasoa kuin GP-Plussat..

Joo, noi plussat sopi mulle käteen kuin hanska..
biggrin.gif

Muutkin merkit kiinnostaa..

EDIT: onkohan tuo 2006:nen paljon erilainen 2007:aan verrattuna? Uudempia pääsin kokeilemaan.

Mitä eroa on ratahanskoilla "tavallisiin" verrattuna?
Yleensä suojaavuus, rystysten, sormien nivelten ja kämmenen kohdilta suojaa enempi kuin ns. touring hanska.

Itse aiheeseen, olikos gp-plus kengurunnahkainen hanska? Itse ajelin kolmisen kautta radalla sweepin s2r hanskoilla myös kertaalleen niillä kontaten. Menneenä kesänä kuluivat kämmenen kohdalta puhki osittain asfalttikontaktista johtuen. Vikana noissa hanskoissa oli että kovettuivat ikävästi kuivuessaan ja aiheuttivat muutamaan otteeseen käsien rakoille menon ratapäivän ekojen settien jälkeen.

Messuilta tarttui mukaan gp-pro:t, jos näillä ajelisi seuraavat kolme kautta.

Itsellä on juurikin 2006-mallin GP Plussat. Viime talvena tilasin mlol.de:stä. Erinomaiset hanskat, olivat käsissä viime kesänä niin radalla kuin maantielläkin, vesisateessa ja parin plussa-asteen keleilläkin. Noissa kun ei mitään tuuletusaukkoja ole, ja ovat päällipuolelta melko nasakasti suojatut (pitää myös sadetta jonkin aikaa).

Suojat näyttävät uudemmissa Plussissa erilaisilta, mutta erot taitavat olla kaiken kaikkiaan pääasiassa ulkonäkötasolla (?)

IXS:n edelliset (en muista tyyppiä) ratahanskat ovat omat suosikkini. Uusi RX3 on myös hyvä, mutta ei istu käteen aivan yhtä hyvin kuin se edellinen malli. Ranne ei jousta yhtä hyvin. Toisaalta, se voi olla vielä uutuuttaan jäykkä, kun ei ole kertaakaan kontattu.

Alpinestarsilla on jotkut lätkähanskat. Ne ovat varmaan hyvät, jos niillä pystyy ajamaan. Itselleni ne olivat turhan jäykät, mutta tiimimme yksi nykyisistä kuskeista ajaa sellaisilla.

Itse aiheeseen, olikos gp-plus kengurunnahkainen hanska? Itse ajelin kolmisen kautta radalla sweepin s2r hanskoilla myös kertaalleen niillä kontaten. Menneenä kesänä kuluivat kämmenen kohdalta puhki osittain asfalttikontaktista johtuen. Vikana noissa hanskoissa oli että kovettuivat ikävästi kuivuessaan ja aiheuttivat muutamaan otteeseen käsien rakoille menon ratapäivän ekojen settien jälkeen.
Ei taida noi plussat olla kengurua kämmenestä. Sitä gp techiä taisivat mainostaa tuolla nahalla, mutta siitä saa maksaa jo ulkomaillakin parisen sataa..

Noista "lätkähanskoista"... Nuo 2006 malliset näyttää juuri ranteen päältä lätkähanskoilta ja siksi kiinnosti, miten eroavat seuraavan vuoden mallista? Uudemmassa on erilainen ranneosa kuvan perusteella ja ainakin käteen tuntui ihan istuvalta.

Itse käytin viime kaudella noita: http://www.dainese.com/store/adm/uplImg/1815483_rosso_zoom.jpg (Full Metal Racer)

Toimivat ja suojasivat hyvin, kaatumisenkin yhteydessä. Touringissakin meni ihan hyvin (1200 km ajoin neljässä päivässä), samoin sateella. Hyvä tuntuma kahvoihin. Ei ongelmia, eikä pukannut rakkoja.

Nyt ajattelin kokeilla noita: http://www.dainese.com/store/adm/uplImg/g.slash%201815525-h39-wz.jpg (Slash)

Jos noita A*:n hanskaan vertaa niin nuo Full Metall Racerit tuntuvat kestävän enemmän kulutusta ja suojaavat lipassa kämmentä paremmin. Hintaahan noilla lienee hiukan enemmän, mutta mielestäni kunnon suojista kannattaa maksaa.

Itse käytin viime kaudella noita: http://www.dainese.com/store/adm/uplImg/1815483_rosso_zoom.jpg (Full Metal Racer)

Toimivat ja suojasivat hyvin, kaatumisenkin yhteydessä. Touringissakin meni ihan hyvin (1200 km ajoin neljässä päivässä), samoin sateella. Hyvä tuntuma kahvoihin. Ei ongelmia, eikä pukannut rakkoja.

Nyt ajattelin kokeilla noita: http://www.dainese.com/store/adm/uplImg/g.slash%201815525-h39-wz.jpg (Slash)

Jos noita A*:n hanskaan vertaa niin nuo Full Metall Racerit tuntuvat kestävän enemmän kulutusta ja suojaavat lipassa kämmentä paremmin. Hintaahan noilla lienee hiukan enemmän, mutta mielestäni kunnon suojista kannattaa maksaa.
Kokeilin Stormilla yksiä Dainesen hanskoja ja ne kyllä istui kaikkein parhaiten tähän mennessä kokeilemistani. Tai olivat siis pehmeimmät käteen.
En vain muista mallia.. toi pikkurilli-suoja ja titaanit niissä oli.. Hinta pyöri jossain 179e korvilla tai sitten muistan väärin.
crazy.gif

Puku mulla on dainese, mutta sinänsä aivan sama...
tounge.gif

Lisää ehdotuksia.. kiitos.

Pari kesää ajeltu GP-Plus:lla, sekä kadulla että radalla. Niinkuin jo mainittu, radalla vähän kuumat, kun ei niissä ole mitään tuuletusreikiä, mutta vastaavasti kadulla ei tule _ihan_ heti kylmä, vaikka illalla jo aurinko painuu horisontin taa.

maksoi itsekin noista sen 99 eur saksasta, ja ovat olleet todella hintansa arvoiset. Pitäsköhän tilata toiset?
omg.gif

richa magma

noilla ajellut parina kesänä, tukevan tuntuiset ja kestävät hanskat, tykkään kovasti. ei hikoa kädet kovin herkästi, edes radalla&helteellä. ja hintaa 50e.

Magmat on tosi hyvät, mutta en kyllä ehkä ratahanskoiksi sanoisi. Mukavan ohuet ja viileät, saa hyvän tatsin, mutta..
Tuskin suojaa kovinkaan kummoisesti kuitenkaan.
smile_org.gif

Normiajoon voin suositella todella.

Itellä on nuo kyseiset GP Prot ja tosi tyytyväinen ollut. Suojat vaikuttaa hyville. Ainoostaan alle 10 asteen lämmössä sormet tuppaa jäätymään hyvästä tuuletuksesta johtuen. Kuumalla kelillä hanskat taas mukavan viileät. Suosittelen kyllä
thumbs-up.gif

Back