No avataan pää.
Mielestäni väkeä pitäisi jakaa järkkärien toimesta tasaisemmin eri nopeusryhmiin. Tarkoitan siis jakoa vauhdin mukaan kesken ajojen vaikka kuskit itse alunperin ilmoittautuisivat tiettyyn ryhmään. "Puuttumiskynnys" (mikä ihana, lähes viranomaismainen sana) saattaa olla turhan korkea tällä hetkellä. Kokemusta on tosin vain yksistä ajoista joten jos louskutan turhaan leukojani niin korjatkaa ihmeessä ja pyydän jo etukäteen anteeksi aiheuttamaani mielipahaa.
Esimerkinomaisesti ilmaistuna: jos on hatusta revityt 35 jamppaa ajamassa ja joista alunperin 18 keskiryhmässä, 12 hitaassa ja 5 nopeassa niin voitaisiin muutaman ajovuoron jälkeen kierrosaikojen / yleisen perstuntuman perusteella jakaa väki vaan tasaisemmin kolmeen ryhmään. Vaikkapa pistää porukkaa hitaaseen 10, keskinopeaan 15 ja nopeaan 10 tai jotenkin, kunhan vaan yleisesti tasataan ryhmien kokoja. Keskiryhmän nopeimmat nopeaan, hitaan ryhmän nopeimmat keskiryhmään, keskiryhmän hitaimmat hitaaseen jne niin että ryhmien koot ja vauhdit tasoittuu. Toki vituttaahan se ryhmien nopeitä kuskeja joutua liikkuvaksi chikaaniksi nopeampaan ryhmään tai saada "arvonalennus" ja tippua hitaampaan ryhmään mutta semmoista sattuu, ei siellä kilpailla kuitenkaan. Eihän ne ryhmien koot mitään valtavia muutenkaan ole, 20 pyörää kuitenkin sopii ajamaan radalla hyvinkin samanaikaisesti mutta jos muissa ryhmissä on väljää niin miksipä ei tasattaisi radalla olevien pyörien määrää ryhmien kesken? Tosin en osaa pahemmin arvioida aiheuttaisiko se sitten vaan suurempia riskejä nopeissa ryhmissä kun ohitustarpeet väkimäärän kasvun myötä lisääntyvät.
Siinäpä ne tärkeimmät, positiivinen palautehan tässä maassa on perinteisesti sitä kun jälkikäteen ei kuulu enää mitään asiakkaista ja ajattelin niiltä osin noudattaa samaa linjaa.
Terveisin tyytyväinen hitaan ryhmän nysväri