Rattaista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Eetu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Eetu

New member
Piikki eteen tai 3 taakse.. silläkin muuttuu millen käytös jo huomattavasti! eikä tule luultavastikaan ongelmia ketjujen riittävyyden kanssa.

Laitoin tuohon 10ärrääni piikkiä pienemmän eteen ja wau sitä fiilistä kun "kevyesti" kiihyttelee, jos haluis nokittaa niin kolmosella pystyy kaasulla säätelee kulmaa ja neloselle asti saa nykii isompaa vaihetta jos siltä tuntu /asennossa
 
Homma ts. kiihtyvyyttä tulee lisää ja huiput laskee.

ns. Fun factor kohoaa.

Jos jotain huonoa niin,

- nopeusmittari tuppaa näyttämään ihan liian kovaa vauhtia
- kilometrit juoksee nopeutetusti matkamittariin

Virhe on tommoset 7-10% suuruusluokkaa- mutu
 
Jos jotain huonoa niin,

- kilometrit juoksee nopeutetusti matkamittariin
Betonkilla ei ole tuo kilometrien kertyminen ole ongelma, ottaa vaan akun irti ja hups, kilsat on taas nollilla...
033102bebe_1_prv.gif
 
confused_orig.gif
mitä tekee jos laittaa eteen yhden piikin pienemmän...tai taakse 4 ratasta isomman..... vaiko molemmat.Onko mitään vaikutusta. Kannattaako edes koko homma?
confused_orig.gif
?  
withstupid.gif
Jakolasku. Esim. edellisessä pyörässäni oli 17-44. Vaihdoin eteen piikkiä isomman, kun tuli haettua koko ajan seitsemättä vaihdetta ja power wheelie tai jotavan pyöriminen lähti vielä pidemmilläkin välityksillä kaasusta. 17/18=0.944 eli välitys piteni vajaan 6%.
Vaikutukset: Kierrokset laskivat sen verran, että ei tullut haettua seiskaa niin usein. Nopeusmittari alkoi näyttää täsmälleen oikein. Kulutus laski saman 6%:n verran. Fun Factor ei muuttunut mihinkään, kun kyseessä ei ollut alimittaisella akselivälillä tahty ratapyörä.
Osta Betonki nyt se enduro tai crossi, jos haluat keulan nousemaan lähes joka vaihteella. Pääsisit meidän kanssa talvellakin pitämään hauskaa.
Tuohon Milleen välityksien vaihtaminen vaikuttaa sen verran, että keula nousee yhtä isommallakin pykälällä. Lapsettaessa tuntuu kuin kiihtyisi paremmin, kun saa pykältää tiuhempaan ja etunen kevenee helpommin. Ja noilla vajaasylinterisillä Suomen maantienopeuksissa kärsii vähemmän, kun isolla vaihteella kiihdyttäminen jättää vielä muutaman paikan hampaisiin. Kulutus kasvaa samoin kuin mittarivirhe.
 
Tai "rebel"-vaihtoehto: eteen isompi ja taakse pienempi.

sori turha viesti taisi olla, kun sataset paukkuu
wink.gif
 
Laitoin Yamahafoorumiin R1-modaukset postauksen alle viestin mittarivirheet korjaavasta laitteesta, jonka nimi muistaakseni "Speedhealer".
nixweiss.gif
Jotain sinnepäin kuitenkin.
Kokemuksia? Pienikokoinen vekotin ovh. 90€ eikä kukaan liikkeessä osannut (vielä) käyttää.
Itte meinaan laittaa rykköseen muutaman piikin taakse. Jotta ei kulkis niin kauhian nopiasti.
tounge.gif
 
Laitoin Yamahafoorumiin R1-modaukset postauksen alle viestin mittarivirheet korjaavasta laitteesta, jonka nimi muistaakseni "Speedhealer".  
nixweiss.gif
Jotain sinnepäin kuitenkin.
Kokemuksia? Pienikokoinen vekotin ovh. 90€ eikä kukaan liikkeessä osannut (vielä) käyttää.
Itte meinaan laittaa rykköseen muutaman piikin taakse. Jotta ei kulkis niin kauhian nopiasti.  
tounge.gif
hehehheh,mulla on jo
biggrin.gif
biggrin.gif
ja kokoputkihehehehehhehe...
 
Itekkii vois vaihtaa tuo eturattaan yhtä pienempään mutta pitäs tosiaan saada sit se mittari calibroitua niin että näyttää kohdilleen.
 
Back
Ylös