TÄRKEIN juttu kaikista neuvoista on se et aloituskuitti on tankki täyteen,samoin lopetuskuitti on tankki täyteen!!!
Hyväksytyn ajosuorituksen vaati periaatteessa 3 tankkauskuittia ja loput kuitit kulmapisteistä voi olla ihan mitä vaan kunhan oikeita/viralisia kuitteja misä näkyy paikka,päivämäärä ja kellonaika.
Noi kun hoitaa niin avot,ajoa vaan.
Seuratkaa kans että kuiteissa on sama kellonaika kun mitä kello näyttää,muutama minutti ei häiritse mutt jos menee tunneiks niin .....
Toisiks tärkein etenkin tähään vuoden aikaan on VALOT,eli tupplaxenonit kehiin niin näkee elukoita tarpeeks ajoissa ojan toiseltakin puolelta.
Niin ja unohtakaa se savuvisiiri vaikka näyttääkin niin coolilt
Tä eka ajo kun ajoin yhen kaverin kaa niin silloin ajettiin yöaikaan vierekkäin käyttäen koko tietä silloin kun ei ollut liikenettä,sai valot tarpeeks leveäksi et loisti peltojen puolelle kans et toi ennakoiva väistö oli helpompaa.
Itse olen ajanut syksyllä ja talvella rautaperseajot ja pakko tunnustaa et toi syksyn oli omasta mielestä vaikeampi kun se talvinen napapiirilenkki.
Hyvällä kelillä tulee tylsää ja huomaat että istut penkin päällä fundeeraamassa vaikka mitä ja yhtäkkiä oletkin mennyt 100 kilsaa kulmapisteen ohi tai jäännyt jonkun kotilokuskin nokkakoristeeksi kun et keskity tarpeeksi mihin olet tekemässä.
Itse en ole ikinä mitään tabuja ottanut,mutt toi burana (vastaava) on varmaan ihan hyvä juttu kun yöaikana jos on sumuista niin kyll se kylmä tulee läpi jossain vaiheessa ja kun tarpeeks monta tuntia pitää vielä ajaa niin ehtii tulla semmoinen paksu olo päähään.
Mulle on ihan hyvin riittänyt muutamat snickersit ja juotavaa,kahvia en juo muutenkaan mutta nortti on kyllä suussa 1-2 joka kuitinkirjoittelus tankkauksen jälkeen
Ja aikaa ajamiseenhän on ihan hemmetisti,et turhaan ei tarvii stressata mihinkään ja hyvin ehtii silti,toki voi kaveriporukan keskellä sopia et paskatauot (jos niitä on) on sitten eri paikoissa ettei jää jonottamiseen ajovarusteitten pukemisessa sun muut.
Ja vielä lopuks et aina on parempi jos startti on aamust yöunien jälkeen niin ei tarvii valvoa +36 tuntia ennenkuin on valmis sänkyyn taas.
Sama homma syömisen kanssa,mitä enemmän syötte niin sitä useammin käytte paskalla,juomiset on ihan hyvää hoitaa kunnolla kun kuseminen tien viereen ei kauan kestä.
Niin ja muistakaa kans toi 3 kertaa/vuorokaudessa pankkikortin kaa mitä pystyy automaatilla tankkaamaan,eli tankkausstopit kannattaa kattoo et etenkin yöaikana olis 24H asema joka stopis jos tarvii jottain ja jos ei muuta niin pääsee sisälle maksamaan.
Oma eka suoritus meinas hyytyä just tohoon kun ei voi maksaa samalla kortilla kun 3 kertaa/24H,piti sitten kiertää et löytys asema kun oli auki.
Setelillä kun tankkaa niin harvemmin sitä kuittia saa