RC8 touring

Tachometer

Tuuliviiri
RC8 taipuu moneen, vaikkapa tourinkiin, kuten kuvasta näkyy: KLIKS. 3600 kilsan kesälomareissu Alpeilla meni seuraavin eväin:

Vanha Kappan takalaukkuteline ZR-7:sta, jonka etummainen kiinnityspiste modattiin sopimaan takajalkatappien alempiin kiinnityskohtiin.

Taaempi kiinnitys puolestaan toteutettiin kaverin tekemällä välikappaleella, joka yhdistää telineen alkuperäiset takakorvakkeet takarungossa oleviin kilpitelineen etummaisin kiinnitysreikiin.

Laukkuna elämää nähnyt Givin 36-litrainen sivulaukku. Lisäksi matkassa oli Kriegan R35 -reppu.

Mites muut ovat ratkaisseet ainaisen matkatavaraongelman?
 
eeh.. no käy se noinkin
smile_org.gif

Minä valitsisin kyykkypyörään pehmeän takalaukun ennemi jonka köyttää takapenkille kiinni niin kuin tuossa punaisessa mopossa + tankkilaukku
 
Kuvassa näkyvän gixxerin takalaukkusysteemihän näyttää jo melkein hyvältä  
smile_org.gif


Eihän tommonen nykyaikainen laukku pahalta näytä vaan kiinnitysraudathan ne rumia on.
 
Onkos tuossa gixerissä laukkurautoja ollenkaan vai jotenkin kiinnitetty laukku takapenkin tilalle?
Tulee sen verran enemmän eteen ja alas laukku että ei välttämättä häiritse edes pahemmin ajoa kovemmassakaan vauhdissa
 
Onkos tuossa gixerissä laukkurautoja ollenkaan vai jotenkin kiinnitetty laukku takapenkin tilalle?
Tulee sen verran enemmän eteen ja alas laukku että ei välttämättä häiritse edes pahemmin ajoa kovemmassakaan vauhdissa
Jeps, samalla lailla jotkut Busaankin laittaneet...kävi silloin joskus itselläkin mielessä.
 
Gixxerissä on laukun kiinnityslevyyn pultattu itsetehty rauta, jossa puolestaan on takapenkistä otetut kiinnityskynnet. Olikohan tuon nyt Givin laukku, ainakin juuri tuon mallin kiinnityslevy peittää aika täydellisesti takapenkin paikan. Näyttää yllättävän hyvältä jopa ilman laukkua.

RC8:ssa valitettavasti takapenkki kiinnittyy ainoastaan kahdella peräkkäisellä nastalla, joten ei oikein uskaltanut käyttää niitä.

Reissun päällä itse laukku seurasi vielä perässä 258 km/h:n mittarinopeutta tyynellä ilmalla. Tosin vastatuulessa alkoi 190 km/h olla jo liikaa. Autobahnilla tietenkin.
 
RSV:ssä kovan laukun pohjan sai kiinni takasitsin kiinnityskohtaan (2 haarukkaa) ja etupäästä satulalukon ja takakatteen ruuveihin (4 kpl)
RSV4:ssa minulla on sama pohja mutta kiinnityskohdat jää sen verran kapeammalle (1 haarukka, 2 ruuvia) että en arvannut ottaa mukaan Euroopan reissulle vaan käytin Oxfordin pehmeää laukkua takasatulan päällä.
Kovassa laukussa on se hyvä puoli että se on helppo ottaa mukaan majapaikkaan eikä tavaroita tarvitse suojata niin hyvin sateen varalta.
Pehmeä laukku taas hyvin kiinnitettynä kestää hyvin vetää sen mitä vehkeet kulkee eli V4:lla autobahnilla 300 mittarivauhtia.
 
Omaani hommasin venturalta mallikohtaisen raudan joka tulee takajalkatappien ja rekisterikilven kiinnityspisteisiin kiinni. Takajalkatapit saa jätettyä paikoilleen ja rauta kulkee näppärästi takakatteen linjoja seuraten, eikä siten näytä niiin hirveältä.

Kuvassa tämän kesän 3vk reissukilkkeet kotarin päällä: photo
 
Omaani hommasin venturalta mallikohtaisen raudan joka tulee takajalkatappien ja rekisterikilven kiinnityspisteisiin kiinni. Takajalkatapit saa jätettyä paikoilleen ja rauta kulkee näppärästi takakatteen linjoja seuraten, eikä siten näytä niiin hirveältä.

Kuvassa tämän kesän 3vk reissukilkkeet kotarin päällä: photo
Itsekin mietin tuota Venturan järjestelmää, mutta koska pyörän sain vasta alle viikko ennen reissua, niin ei ehtinyt tilata noita. Ja muistaakseni on kuitenkin melko tyyris kokonaisuus sopivan laukun kanssa...

Tuo Ventura taitaa kuitenkin olla ainoa kaupallinen rauta, jonka kotkaan saa tällä hetkellä.
 
Itsekin mietin tuota Venturan järjestelmää, mutta koska pyörän sain vasta alle viikko ennen reissua, niin ei ehtinyt tilata noita. Ja muistaakseni on kuitenkin melko tyyris kokonaisuus sopivan laukun kanssa...

Tuo Ventura taitaa kuitenkin olla ainoa kaupallinen rauta, jonka kotkaan saa tällä hetkellä.
Kyllähän se aika tyyris on, en tosin edes ajatellut hommaavani mitään muuta kuin sen kiinnitysraudan, koska oli jo entuudestaan tuo pehmeä cargobag olemassa. Piti vain saada sille kiinnityspisteet kun kotarin takaosasta ne puuttuvat täysin.

Venturan rackin kanssa kannattaa ottaa tässä näkyvä takateline siihen mukaan (tai riippuen tavaran määrästä). Ainakin tavararulla siihen mahtuu mainiosti ja pidemmällä reissulla esim. tilaa vievät kengät voi heittää sinne.
 
Hitto! Toihan on toimivan oloinen systeemi.

Onko kellään tiedossa valmistajaa, joka tekis Superdukeen vastaavaa. Joskus yrittänyt etsiä eikä oikeen oo löytynyt.

Toki penkkiin saa tavaraputken kiinni, mutta penkin runkokaan ei loputtomiin painoa kestä.. Tollainen takalaukkuviritelmä vois olla aika toimiva, jos ens kesänä sais tehtyä vähän pidemmän tourneen.
 
Mitä Agusta-mies reissusta tykkäsi? Kävin koeajamassa kyseistä pyörää ja kyllä olisi viimeinen valinta pitkälle turneelle... Polvet suussa ja kuuma hellanlevy perseen alla...
 
Miksi, oi miksi?!
Jotkut tykkää ajella muuallakin kuin viereisellä hiekkamontulla?
smile_org.gif




Ihan btw, pari kesää sitten tuli heitettyä reissuja zetorilla ja siinä puutui perse ja jalat vähän reilun puolen tunnin ajelun jälkeen. Sitten sai olla nostamassa kankkua ja ojentelemassa jalkoja 15-20 minuutin välein. Nyt RC8:lla ajaa helposti 1h 45min - 2h ennen tarvetta jumppaamiselle eli tankkaustauon pakollinen jaloittelu tulee yleensä jo ennen paikkojen puutumista. Parempi tourinki vehje tämä taitaa olla kuin ZZR! Täytyy laittaa talvella tiluukseen tuommotti härpättimet niin saa kamaa mukaan vähän enemmänkin.

Pystyykö tuon pack rackin asentamaan molemmin päin? Eli jos ei ole matkalaista niin reppu olisi lähempänä kuskia.
 
Miksi, oi miksi?!
Jotkut tykkää ajella muuallakin kuin viereisellä hiekkamontulla?
smile_org.gif




Ihan btw, pari kesää sitten tuli heitettyä reissuja zetorilla ja siinä puutui perse ja jalat vähän reilun puolen tunnin ajelun jälkeen. Sitten sai olla nostamassa kankkua ja ojentelemassa jalkoja 15-20 minuutin välein. Nyt RC8:lla ajaa helposti 1h 45min - 2h ennen tarvetta jumppaamiselle eli tankkaustauon pakollinen jaloittelu tulee yleensä jo ennen paikkojen puutumista. Parempi tourinki vehje tämä taitaa olla kuin ZZR! Täytyy laittaa talvella tiluukseen tuommotti härpättimet niin saa kamaa mukaan vähän enemmänkin.

Pystyykö tuon pack rackin asentamaan molemmin päin? Eli jos ei ole matkalaista niin reppu olisi lähempänä kuskia.
Jeps, katetulla kyykällä voi tosiaan tehdä muutakin kuin ajella nakkikiskan ja kotioven väliä. RC8:ssa kahvat ovat muutaman sentin ylempänä kuin penkki, jolloin ajoasento jää jonkin verran pystymmäksi kuin esim italialaisissa.

Rackin voi asentaa kumminpäin vain ja sen saa myös kokonaan irti (kiinnitys peukaloruuveilla) jolloin pyörään jää ainoastaan ne takakatetta reunustavat putket. Kätevää kun jättää kamat hotelliin ja lähtee ilman laukkuja mutkapätkiä kiertelemään.
 
Hitto! Toihan on toimivan oloinen systeemi.

Onko kellään tiedossa valmistajaa, joka tekis Superdukeen vastaavaa. Joskus yrittänyt etsiä eikä oikeen oo löytynyt.

Toki penkkiin saa tavaraputken kiinni, mutta penkin runkokaan ei loputtomiin painoa kestä.. Tollainen takalaukkuviritelmä vois olla aika toimiva, jos ens kesänä sais tehtyä vähän pidemmän tourneen.
Ventura tekee vastaavaa myös Super Dukelle, mutta se ei valitettavasti sovi kuin originaalivaimentimien kanssa, korkeintaan joidenkin extralyhyiden sliparien kanssa voisi mennä ilman modauksia.

Mitä Agusta-mies reissusta tykkäsi? Kävin koeajamassa kyseistä pyörää ja kyllä olisi viimeinen valinta pitkälle turneelle... Polvet suussa ja kuuma hellanlevy perseen alla...
Ja lisäksi Agusta käy ruuhkissa ja muutenkin hidasajossa 130-asteisena... Ei se ainakaan kaupunkien ulkopuolella valittanut. Taitaa olla enempi asennekysymys...

Ihan tiukimmissa alppisyheröissä tosin Kottaraista oli ehkä ketterämpi viedä...

Miksi, oi miksi?!
Jotkut tykkää ajella muuallakin kuin viereisellä hiekkamontulla?
smile_org.gif




Ihan btw, pari kesää sitten tuli heitettyä reissuja zetorilla ja siinä puutui perse ja jalat vähän reilun puolen tunnin ajelun jälkeen. Sitten sai olla nostamassa kankkua ja ojentelemassa jalkoja 15-20 minuutin välein. Nyt RC8:lla ajaa helposti 1h 45min - 2h ennen tarvetta jumppaamiselle eli tankkaustauon pakollinen jaloittelu tulee yleensä jo ennen paikkojen puutumista. Parempi tourinki vehje tämä taitaa olla kuin ZZR! Täytyy laittaa talvella tiluukseen tuommotti härpättimet niin saa kamaa mukaan vähän enemmänkin.

Pystyykö tuon pack rackin asentamaan molemmin päin? Eli jos ei ole matkalaista niin reppu olisi lähempänä kuskia.
Jeps, katetulla kyykällä voi tosiaan tehdä muutakin kuin ajella nakkikiskan ja kotioven väliä. RC8:ssa kahvat ovat muutaman sentin ylempänä kuin penkki, jolloin ajoasento jää jonkin verran pystymmäksi kuin esim italialaisissa.

Rackin voi asentaa kumminpäin vain ja sen saa myös kokonaan irti (kiinnitys peukaloruuveilla) jolloin pyörään jää ainoastaan ne takakatetta reunustavat putket. Kätevää kun jättää kamat hotelliin ja lähtee ilman laukkuja mutkapätkiä kiertelemään.
RC8 oli juu yllättävän mukava kovasta penkistä huolimatta. Tosin penkkiin totuttelu vaati muutaman reissupäivän, mutta ei siinä perse pahemmin sen jälkeen puutunut. Onneksi tuli otettua reissukamoiksi nahkapuku, tiktekseillä penkki on turhan liukas ja tuntuu muutenkin jostain syystä paljon epämukavammalta.

Mulla oli tosin alusta säädetty aika tiukalle, joten Puolan monttuisilla teillä selkäranka pirstoutui muutamaan otteeseen
smile_org.gif
 
Back
Ylös