• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rede350LC F2

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Georg
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Georg

Tunnus suljettu
Tässäpä minun rihneeni, toivottavasti linkki skulaa: http://f2.pg.photos.yahoo.com/ph.....src=ph

Kyseessä siis kultaiselta 80-luvulta peräisin oleva 350cc kaksitahtiräpätin. Tehoa lupaillaan 63hp painon ollessa tankattuna 160kg. Ei mikään ohjus, mutta tien ollessa mutkikas, voi isompiaan kiusata ihan mukavasti.

"Elsie" tunnettiin britannian maalla aikanaan seven-fifty-killerinä, joten pala historiaa löytyy tallista.
sport05.gif
 
Samanlainen öljykirnu oli minun ensimmäinen moponi. Malli taisi olla -87,jos en väärin muista.
 
Siisti kuin sika pienenä! Enemmän tehoa kuin mun puolilitraisessani. Pieni ja kevyt on kiva ajaa!!! Pidä lippu korkealla.  
062802jumpie_prv.gif
 
Muistoja tulvii tuosta mieleeni! Luokkakaverini oli moisen (tosin bikinikatteella) hankkinut joskus 80-luvulla ja minä pappa-Tunturi kokemuksella kakspyöräisistä sitä kokeilemaan ja meinasin hengestäni päästä. Pyörä on kyllä todellinen pocketrocket! Ja upea on sun yksilö!
bowdown.gif
 
Oujee, itsellä oli ihan samanvärinenkin vuosikertaa -86. Lähti ihan mukavasti, tosin ei se mikään matkapyörä ollut. Pohjoisen reissu murhasi ajohalut pitkäksi aikaa, mutta oli se sentään Moottoripyörä CB 350T:n jälkeen. Myin omani aikoinaan muistaaksen Perniön seuduille. Sielläpäin saattaa XX-300 vieläkin liikkua.
 
Siistii.. Samanlaisella itse aloitin harrastuksen. Tai oli sitä crossilla jo painettu pitkin katuja, mutta eka laillinen peli.. Niin ei se mopokaan kovin laillinen ollut
tounge.gif


Hyvin pelitti ainakin mun laite. Kun myin niin mittarissa oli jotain vajaat 90 tkm. Lisäs vaan öljyä ja hyvin pelas. Autojen ohi pääs riittävän rivakasti alta 80 km/h nopeuksissa. Sinne ne jäi öljyusvaan
biggrin.gif
 
Nätti peli...Mulle on aina noi rd:eet jotenkin kolissu, johtuiskohan vanhasta tzr:rän rääkkämisestä...
bowdown.gif
 
Tuli markkinoille -83 ja kuolasin sitä silloin uutena mutta sitten kun -86 olisi ollut varaa RD ostaa niin päädyin GPZ 550:een. Kai se oli aika ajanut ohi.
Myöhemmässä vaiheessa olen ajatellut mahdollisuutta asentaa iso 1-mukinen 4T-kone RD:hen mutta 600 ccm kone ei taida mennä katsastuksesta läpi. Olikohan niin, että 20% sais koneen kokoa kasvattaa, jos laittaa ihan eri koneen eikä esim. mallisarjassa olevan suuremman. No kireä reilu 400 ccm konekin kelpaisi. Tällaista mahdollisuutta tarjottelin mennä vuosina eräälle RD:n omistajalle kun alkuperäinen kone oli levinnyt.
Mielestäni RD on säilyttämisen arvoinen eikä siinä tarkoituksessa sido suuria pääomiakaan joten se sopii kakkospyöräksi ohuemmallekin lompsalle. Tässäkin tapauksessa alkuperäinen olemus on se oikea. Monta on pilattu näitäkin kaikenlaisilla erikoismaalauksilla.
 
Tuli markkinoille -83 ja kuolasin sitä silloin uutena mutta sitten kun -86 olisi ollut varaa RD ostaa niin päädyin GPZ 550:een. Kai se oli aika ajanut ohi.
  Myöhemmässä vaiheessa olen ajatellut mahdollisuutta asentaa iso 1-mukinen 4T-kone RD:hen mutta 600 ccm kone ei taida mennä katsastuksesta läpi. Olikohan niin, että 20% sais koneen kokoa kasvattaa, jos laittaa ihan eri koneen eikä esim. mallisarjassa olevan suuremman. No kireä reilu 400 ccm konekin kelpaisi. Tällaista mahdollisuutta tarjottelin mennä vuosina eräälle RD:n omistajalle kun alkuperäinen kone oli levinnyt.
  Mielestäni RD on säilyttämisen arvoinen eikä siinä tarkoituksessa sido suuria pääomiakaan joten se sopii kakkospyöräksi ohuemmallekin lompsalle. Tässäkin tapauksessa alkuperäinen olemus on se oikea. Monta on pilattu näitäkin kaikenlaisilla erikoismaalauksilla.
RD350LC tuli markkinoille jo vuonna 80. Vuosina 80-82 LC oli ilman pakoaukon säätimiä. 83 tuli sitten tuo eka YPVS malli.

YPVS-koneeseen saa soviteltua muistaakseni 663cc sylinterit Yammun Banshee-mönkijästä. Niissä ei tosin ole niitä pakoaukon säätimiä, mutta eipä noilla kuutioilla niitä enää tarvitakaan. Erilaisia big bore sarjoja on myynnissä muitakin. Eli ei tarvitse alakertaa vaihtaa lainkaan.

Pientä muutosta on mopoon tehty ja tullaan jatkossakin tekemään. Sitten joskus isona, kun on aikaa ja rahaa. Mutta alkuperäiset osat tulevat olemaan hyllyn kulmalla siihen asti, kun tulee museorekisteri-ikä pyörälle täyteen..
 
eikös tuo mallinimike ollut RD350FII? eli 2 siis. Käsittääkseni ensin oli LC, sitten LC II/2, sitten F1 ja N1, F2 ja N2 sitten R brasiliassa
 
eikös tuo mallinimike ollut RD350FII? eli 2 siis. Käsittääkseni ensin oli LC, sitten LC II/2, sitten F1 ja N1, F2 ja N2 sitten R brasiliassa
Kaikki nestejäähdytetyt RD350:set ovat tyyppinimeltään LC, mutta eri malleja erottamaan tuli sitten juuri mainitsemasi kirjain/numerolyhenteet.

Eri vuosina siis:
80-82 RD350LC.
83-84 RD350LC2,
85-86 RD350LC F1/N1 (F2/N2 julkistaminen loppuvuodesta 86.)
86-89 RD350LC F2/N2
90-95 RD350R (Brasilian viritys. LC-mallinimi pudotettiin pois.)

Käytännössä eri mallit tunnetaan juuri loppuosan tunnusten mukaan ja tarkemmin erotettuina tehtaan koodien mukaan 29L,31K,1UA,2UA jne.
 
Back
Ylös