• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

reikäputkea slipariin

apusekoitin

New member
Mistä saa hankittua reikäputkea, levyä äänenvaimentimeen? Eipä taida olla joka kaupanhyllyllä! Linkit ja vihjeet tulemaan vaan... Kiitokset jo etukäteen.

Teollisuudessa käytettävissä vesi/ilmasuotimissa on sopivaa putkea sisällä. Pura vanha suodin ja on putki valmiina haponkestävänä/rosterisena. Lisäksi sinne reikäputken alkupäähän käärit 10-15 sentin matkalle teräsviiraa,nin villat kestää paremmin.
biggrin.gif

Itse ostin samaan tarkoitukseen valmista äänänvaimentimen rei'itettyä sisäputkea, Lahden varaosaexpertiltä. Eli ei tarvitse itse alkaa mankeloimaan tai hitsailemaan reikälevyä putkeksi. Putkien ko'ot alkoi ø40mm ja siitä ylöspäin. ø40mm, 1m:n pätkä maksoi muistaakseni vähän päälle 20€.

motonetissä on myös reikäputkea halk 50mm. metrin kanki muistaakseni alta 20e..

Miksi ihmeessä sen pitäisi olla rosteria? Omassa pyörässäni äänenvaimentimeeni vaihtama reikäputki on ns. mustaa, eikä ainakaan vielä ole alkanut ruostua. Voihan se tietysti alkaa ruostua, jos sateessa säilyttää pyörää eikä aja sillä viikkoihin.

Mutta siis oman kokemukseni mukaan normi rautaputki toimii ihan hyvin.

Miksi ihmeessä sen pitäisi olla rosteria? Omassa pyörässäni äänenvaimentimeeni vaihtama reikäputki on ns. mustaa, eikä ainakaan vielä ole alkanut ruostua. Voihan se tietysti alkaa ruostua, jos sateessa säilyttää pyörää eikä aja sillä viikkoihin.

Mutta siis oman kokemukseni mukaan normi rautaputki toimii ihan hyvin.
No, kunnon nakkikiskamotoristihan ei koskaan saa huilua kuumaksi asti, joten tartteeko tota rosterin käyttöä jotenkin muuten perustella.  
tounge.gif

No, kunnon nakkikiskamotoristihan ei koskaan saa huilua kuumaksi asti, joten tartteeko tota rosterin käyttöä jotenkin muuten perustella.
tounge.gif
Eipä tarvis murehtia että alkaa hapertua, kun tulee hisatavaksi kasaan, niinkuin on Tuonon alkuperäinenkin pönttö. Ja ei siinä pelkästään kuumaksi ajaminen auta jos pääsee alkuu ruostumisessa, sen kun etenee siitä lämmöstä huolimatta.

Siinäpä pari syytä...
cool.gif

tounge.gif
Eipä tarvis murehtia että alkaa hapertua, kun tulee hisatavaksi kasaan, niinkuin on Tuonon alkuperäinenkin pönttö. Ja ei siinä pelkästään kuumaksi ajaminen auta jos pääsee alkuu ruostumisessa, sen kun etenee siitä lämmöstä huolimatta.

Siinäpä pari syytä...  
cool.gif
No omissani ei vielä ole ruostetta, mutta ne ovatkin olleet paikallaan vasta 2900 km ja pyörää säilytetään öisin autotallissa. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että huilut ja villat pysyy sen verran kuivina ja nokea on aina sen verran pinnassa, ettei ne kovin herkästi ruostu.

Työskentelen konepajateollisuudessa ja tiedän, että musta rauta ruostuu hyvin herkästi ja sopivissa olosuhteissa todella nopeasti, jos sitä ei suojata suoja-aineilla. Sopivissa olosuhteissa, eilen sorvattu kappale voi olla aamulla punainen ruosteesta.

Toki voit käyttää RST-reikäputkea, jos sellaista jostakin löytyy. Itse en löytänyt ja siksi käytin mustaa.
sad_orig.gif
Ehkä helpoin vaihtoehto olisi tehdä RST-reikäputki RST-reikälevystä, mankeloimalla ja hitsaamalla, joskin sopivan levyn löytäminen tuntui olevan hieman haasteellista.

Onnea metsästykselle.
thumbs-up.gif

mulla olis tollasta reikäputkea,alzn-pinnoite molemmin puolin.Ei ruostu.Löytyy myös oikeaa pitkäkuituista äänenvaimenninvillaa,paroc ei pöntöissä pysy..

Back