Reitti Vantaa-Varkaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taajuus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Taajuus

New member
Pitäisi torstaina päristellä töiden jälkeen Varkauteen. Luonnollisesti isoja teitä välttäen - erityisesti juhannuksena lahdentien kansoittavien tappajafarmareiden takia
033102ass_1_prv.gif
.

Aiemmin on tullut päristeltyä vanhaa tietä 140 ja siitä sitten Heinolasta on ollut pakko jyristää vitostietä perille. Siellähän on sitten kaikki jussinaattona.

Googlemaps tarjoili vaihtoehdoiksi 140:n jälkeen Hartola-Joutsa-Kangasniemi-Pieksämäki-Varkaus. Tai sitten ihan erilainen lähestymistapa, eli Porvoo-Kouvola-Mikkeli-Varkaus. Jälkimmäisessä toki pitäisi jyyrätä taas Mikkelistä eteenpäin sitä miljoonakertaanähtyä vitostietä.

Matkaltaan suht samoissa lukemissa, Pieksämäen kautta matka-aika pisin (eli varmaan kivoin?
lookaround_orig.gif
).

Heitelkääs mielipiteitä, kumpaa kautta olisi kliffempaa ja mahdollisesti vähemmän menoliikennettä?

Itse kiersin viime kesänä kertaalleen onnistuneesti vitostien ruuhkan Kangasniemi-Hartola -reittiä. Kotilolla eivät matkalle sattuneet soratiepätkätkään haitanneet.

Itse kiersin viime kesänä kertaalleen onnistuneesti vitostien ruuhkan Kangasniemi-Hartola -reittiä. Kotilolla eivät matkalle sattuneet soratiepätkätkään haitanneet.
Eivät ne sorapätkät haittaa minua pyörälläkään, päinvastoin
cool.gif

Taidan tosiaan päätyä sinne suunnalle - ajoaikaa mapsi lupailee 6h, mutta ei taida yhtään hitaampaa todellisuudessa kuin vitostielläkään
tounge.gif
Ja takuulla miellyttävämpää...

Toi hartola-kangasniemi reitti on perinteistä vitosta vähän lyhkäsempi ja viihteelisempi. Viime vuonna ajelin päitsin itäreunaa ja sysmän kautta sitten pieksämäelle. Oli sopivaa vaihtelua kuortin abseille ym. Eikä paljon jonoja näkyny.

Back