• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

rekisterikilpiteline

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hepa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hepa

New member
Jossain vaiheessa joku mainitsi myyvänsä peltejä zx6r 03. Olisin kiinnostunut ja vielä enemmän jos siihen saisi laitettua vielä orggis vilkut. Ilmoittele itsestäsi tai antakaa joku yhteystiedot nyt aletaan tunaamaan mopoa kunnolla kun lomat alkoivat.

mulla on kaveri ketä on ainakin mun omaan pyörään tehnyt kilpitelineen. Voisin siltä vähän kysellä jos se haluais tehdä. Jutellaan Keskiviikkona Jokirannassa lisää jos nähdään.

Jos jotakuta kiinnostaa vielä noita väsäillä niin mullakin olis tilausta yhdelle. Paras tietysti jos sais sekä kilven valon että orggis vilkut kiinni siihen. Ehkä myös sen heijastimen niin ei varmasti pääsis setä poliisi sanomaan mitään. Mutta erilainen ratkaisukin käy...

Lauttasaaren BW:stä voi kysellä, orkkisvilkut menee, ku laittaa riittävästi prikkoja tai tekee holkit ja vähän rälläköi nii saa vilkut oikeeseen kulmaan.

Jossain vaiheessa joku mainitsi myyvänsä peltejä zx6r 03. Olisin kiinnostunut ja vielä enemmän jos siihen saisi laitettua vielä orggis vilkut. Ilmoittele itsestäsi tai antakaa joku yhteystiedot nyt aletaan tunaamaan mopoa kunnolla kun lomat alkoivat.
Eikös siihen kuuluis laittaa pienemmät vilkutkin jos alkaa KUNNOLLA tuunaamaan
tounge.gif

Eikä sitä kilpivaloa kannata laittaa kiinni, tulee vähemmän sakkoja
wink.gif

Tehkää hyvät ihmiset itse... Siihen tulee yksi metalli levy ja sitä joutuu taittamaan jopa kolme kertaa niin se on sit taivuteltu.. Katsokaa jostain malli, on niin helppo tehdä että jos ei osaa niin ei kyllä saa sitä asennettuakaan vaikka olisikin valmiiksi tehty..

EDIT: sit laittaa siihen perään kilven kohdalle kaksi upetettu kirkasta lediä kilpivaloksi niin avot... ei tartte silloin sitä nyrkin kokosta lamppuhässäkkää katella...

Tehkää hyvät ihmiset itse... Siihen tulee yksi metalli levy ja sitä joutuu taittamaan jopa kolme kertaa niin se on sit taivuteltu.. Katsokaa jostain malli, on niin helppo tehdä että jos ei osaa niin ei kyllä saa sitä asennettuakaan vaikka olisikin valmiiksi tehty..
Hep, kaikilla ei ole metalliverstasta työkaluineen himassa joten...

Tein joutessani tänään töissä prototyypin kilpi & vilkku telineestä.Saan ens viikolla sisälokarin ja pääsen kokeilemaan sitä paikoilleen täytyy vaan käydä hakemassa minivilkut jostain.Onko muuten jotain sääntöä kuinka paljon kilpeä saa kallistaa?  
nixweiss.gif

KILPITELINE

Tein joutessani tänään töissä prototyypin kilpi & vilkku telineestä.Saan ens viikolla sisälokarin ja pääsen kokeilemaan sitä paikoilleen täytyy vaan käydä hakemassa minivilkut jostain.Onko muuten jotain sääntöä kuinka paljon kilpeä saa kallistaa?  
nixweiss.gif

KILPITELINE
Tuohan on todella hieno !!!

Itselläni aivan samat suunnitelmat, eli tehdä itse rst:stä gixeriin teline, kuinka paksusta tavarasta tuo on, kun löysin varastosta 3mm:n levyn rst:tä... Minusta se tuntuu suht sopivalta paksuudelta...

Edit: Millä olet tuon leikannut, kun kulmat ovat niin nätit, kenties jollain plasmalla ?

nixweiss.gif

KILPITELINE
Tuohan on todella hieno !!!

Itselläni aivan samat suunnitelmat, eli tehdä itse rst:stä gixeriin teline, kuinka paksusta tavarasta tuo on, kun löysin varastosta 3mm:n levyn rst:tä... Minusta se tuntuu suht sopivalta paksuudelta...

2mm RST sitä vielä vähän helpompi taivutella 3mm on jo sen verran jäykkää että kun sen pistää paikoilleen ei voi oikeen säätää enää.Tuli tossa mieleen että josko sen maalais vielä
mustaksi pulverilla sopeis vilkkujen kans paremmin  
confused_orig.gif

No täytyy varmaan kokeilla
crazy.gif

nixweiss.gif

KILPITELINE
Siisti teline!

Tämä on siis mutu tietoa: Jostain muistaisin lukeneeni, että 30 astetta olis maksimi mitä saa kallistaa.

Huom siis mutu tietoa!

nixweiss.gif

KILPITELINE
Hyvin toteutetun näkönen, mutta itse en ainaskaa laittas, Z750 (ja 636:een)tulis aika ihmeelliseen paikkaa jos tuommosen laittaa. Parhaimman näkönen tulee ku ihan suoraa 90 asteen kulma tai vähän vähemmän, ja kilpi lähteen suoraa muovista, Tyylin niinku ite tein:
kilpi_teline.jpg

Sitten kiinnitys kohtaa voi arpoa vielä, eli esim enemmän penkin alle kuin itellä, ja taittaa voi enemmän jos uskaltaa, tosiaan 90 astetta on sopiva, sillon kilpi tulee noin 40 asteeseen kulmaan maahan nähden.

Ja tuollasen voi kyllä tehdä kukatahansa itse, ilman mitään metällityökaluja, itse käytin omassa akkuporakonetta, en mitään muuta, alumiinista kannattaa tehdä ehottomasti, kus se on 10xhelpompaa työstää rosteriin verrattuna, ja myös halvempaa, 4e maksoi minun teline.
teline.gif

Siinä vielä malli kuva toteutuksesta, eli käytännössä 2 suorakulmion muotosta palaa, niin ei tarvi ainakaan alkaa työstään mitään, kun ottaa palat valmiina oikeen kokkosina...

Tuo rekisterikilven valo on tyylikkäästi tehty ttv !!!

Siinä on ilmeisesti 12kpl superkirkkaita ledejä, minkä kokoisen etuvastuksen niille laitoit? Onko kaikki komponentit mahdutettu tuohon valon yläpuolisen kanttauksen sisään ja onko se vesitiivis?

edit: lisää kysymyksiä: kuinka paksusta alumiinista teit ?

Mä tein SV:hen 3mm Alumiinista ja hyvin on kestäny ja siinä vehkeessähän on tärinää...
tounge.gif

Tuo rekisterikilven valo on tyylikkäästi tehty ttv !!!

Siinä on ilmeisesti 12kpl superkirkkaita ledejä, minkä kokoisen etuvastuksen niille laitoit? Onko kaikki komponentit mahdutettu tuohon valon yläpuolisen kanttauksen sisään ja onko se vesitiivis?

edit: lisää kysymyksiä: kuinka paksusta alumiinista teit ?
Telineen alumiini on muistaakseni 3mm ja valossa 1mm paksusta, ja tosi tukevaa tekoa teline on, jos vertaa vaikka originaali muovi sydemiin...

Ledejä on 6kpl Parempi kuva, superkirkkaita 3mm sinisiä ledejä (Sininen 3 mm LED, kynnysjännite 3.5 - 4V, typ. 2000mcd, kulma 15 astetta 1.50€ / kpl)
ja hankittu täältä oulusta Spedestä
vastuksen anto suoraa tiskiltä kun sanoin että tulee 12voltille, en tarkkaan muista, mutta jotain 380ohmia olisko ollu, tosiaan kaikill ledeille sitten oma vastus, eli aika tiukkaan saa kolvailla, mutta nuo ovat todellaki 3mm ledejä eikä 5mm mitä yleensä käytetään. Siniseen päädyin jotta ei ajeta perään niin helposti ainakaan pimeellä, spedessä myydään myös valkoisia 3mm (Valkoinen 3 mm LED, kynnysjännite 3.4 - 4V, typ. 5000mcd, kulma 30 astetta, heijastusjäljessä lämmin kellertävä reunus ja valkoisempi keskus, ) jotka voisivat olla myös hyviä tuohon...

Valo on kutakuinkin vesi tiivis, eli sika flexillä vuorattu umpeen, lähinnä siksi etteivät kolvaukset irtoa tärinästä, väsitiiveyttähän ei nuilla volteilla juuri tarvi, eli toimii hyvin märkänäkin. kunhan muistaa eristää itse alumiini rungosta, eli jotain teippiä väliin, ja jeesusteippi kannattaa unohtaa sähkö hommissa, kun se johtaa sähköä.

Nyt menee kyllä uskomattomaksi rautalangan vääntämiseksi :P , mutta...mistä ihmeestä saa rosteria/alumiinia valmiiksi leikattuna? Rosteri/alumiinikaupasta?-)

Nyt menee kyllä uskomattomaksi rautalangan vääntämiseksi :P , mutta...mistä ihmeestä saa rosteria/alumiinia valmiiksi leikattuna? Rosteri/alumiinikaupasta?-)
Kyllähän lähes kaikilla on joku tuttu, tai kaiman kalakaveri, joka on töissä jossain metallifirmassa...

Ja jos ei ole, niin kokemuksesta voin sanoa, että jos on mitat valmiina paloista, niin käy kolkuttelemassa jonkun oman paikkakuntasi metallipajojen ovia, niin kyllä joku sulle tollaset leikkaa pientä korvausta vastaan, sillä yleensä tämän kokoisia paloja löytyy pajojen jäteastioista !

Eikös ulpe ollu Oulusta, jos en väärin muista? Toppilassa on firma nimeltä palametalli, sieltä itse kävin kipaseen...

PALA-METALLI KY
MESSIPOJANTIE 19, 90520 OULU
puhelin: 08 228401

http://www1.navici.com/output/maplex_demo_HELN161183615641610.png
En tidä toimiiko tämä linkki, mutta 020202.fi ja copy pastaa osoite niin näet missä firma...

Edit: Linkki toimi sen 10min, eli se siitä... tässä olis enirosta ripattu kartta:
http://ttv.paksut.net/stuff/kartta.gif

Back