Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muutama vakuutusyhtiö on luvannut tuoda vakuutustuotteen markkinoille, jossa perusteena on teho/painosuhde. Se ei tarkoita, että kaikki muuttuu sen mukaiseksi. Se on silloin rinnakkainen vakuutustuote -ja hetken se lienee siis kuluttajan valittavissa. Luulisi sen olevan hyvä juttu?Liikkuu huhuja että ens kaudella vaikuttaa vakuutusmaksuihi...
Jaahas, vastikään (viime viikolla) oli ainakin Hesarin tasloussivuilla juttua siitä, miten Pohjolan maksettujen korvausten ja vakuutusmaksutuoton suhde oli kääntynyt "kuiville" eli muistaakseni 93 %:een. Ja tyypillisesti vakuutusyhtiöillä tuo suhde voi olla jonkin verran yli 100:n, kun eivät niitä maksutuottoja patjan alla makuuta, vaan pistävät rahan töihin...tuli pohjolasta lappu:
autojen vakuutukset nousee 2%
moottoripyörien 7%
![]()
Ja ihan VARMALTA TAHOLTA kuultua, että seisonta-aika on olemassa jatkossakin. Vai väitätkö, että jos ostaa mopon elokuun lopussa ja ajelee pariviikkoa, niin makasaa 5 kk vakuutukset. Lopettaa tuollainen muuten moottoripyörien myynnin jos kauppiaat voivat myydä mopoja vain maalis-huhtikuun. Sama juttu on muuten vaihdossakin. Vaidat moottoripyöräsi elokuussa toiseen, niin uudesta pyörästäkin maksaisit siltä kesältä 5 kk vakuutukset ja vahasta myös. Eipä taida mennä läpi.Jeps teho/paino-suhde se on. ainakin saamieni ERITTÄIN LUOTETTAVIEN tietojen mukaan ainakin pohjola on siirtymässä teho/paino hinnoitteluun mahdollisesti tulevana vuona,sitä kuinka se toteutetaan ja kuinka vaikuttaa maksuihin en vielä ole saanut tietää,mutta tulossa on,ja myhäilystä päätellen myös korotuksia on odotettavissajään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta....![]()
Niin ja sellanen vielä että jatkossa pyörän vakuutus kausi muuttuu 5 kuukautiseksi ei enää 1 vuosi,eli näin ollen seisontaaikoja ei enää tunneta,perusteluksi kysymykseen miksi? sain vastauksesksi että keskimäärainen vakuutuksissa olo aika mp:lle on 5 kk. se kuika tämäkin toteutetaan on vielä top secret asioita a la vakuutusyhtiö![]()
mitkä lie mahtaa vak.maksut olla firebladen teho-omamassa suhteella (kw/kg) 0.433![]()
Kuten tekstissäni lukee asia on edelleen hämäränpeitossa,noiden uusien kuvioiden oslta (tietolähde on muuten pohjolan työntekijäJa ihan VARMALTA TAHOLTA kuultua, että seisonta-aika on olemassa jatkossakin. Vai väitätkö, että jos ostaa mopon elokuun lopussa ja ajelee pariviikkoa, niin makasaa 5 kk vakuutukset. Lopettaa tuollainen muuten moottoripyörien myynnin jos kauppiaat voivat myydä mopoja vain maalis-huhtikuun. Sama juttu on muuten vaihdossakin. Vaidat moottoripyöräsi elokuussa toiseen, niin uudesta pyörästäkin maksaisit siltä kesältä 5 kk vakuutukset ja vahasta myös. Eipä taida mennä läpi.Jeps teho/paino-suhde se on. ainakin saamieni ERITTÄIN LUOTETTAVIEN tietojen mukaan ainakin pohjola on siirtymässä teho/paino hinnoitteluun mahdollisesti tulevana vuona,sitä kuinka se toteutetaan ja kuinka vaikuttaa maksuihin en vielä ole saanut tietää,mutta tulossa on,ja myhäilystä päätellen myös korotuksia on odotettavissajään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta....![]()
Niin ja sellanen vielä että jatkossa pyörän vakuutus kausi muuttuu 5 kuukautiseksi ei enää 1 vuosi,eli näin ollen seisontaaikoja ei enää tunneta,perusteluksi kysymykseen miksi? sain vastauksesksi että keskimäärainen vakuutuksissa olo aika mp:lle on 5 kk. se kuika tämäkin toteutetaan on vielä top secret asioita a la vakuutusyhtiö![]()
mitkä lie mahtaa vak.maksut olla firebladen teho-omamassa suhteella (kw/kg) 0.433![]()
Teho/paino suhteen vaikutuksesta vakuutusmaksuihin on spekuloitu pitkää. Omistajan ikää perustuvaksihan niitä kaavailtiin ainakin Pohjolan nettisivuilla ja pitäisi toteutua parin vuoden sisällä.
Jos tämä teho/painosuhde juttu tulee, muutoskatsastan gigserin 150 kg lyijypainoilla 20 heppaiseksi. Eipähän maksa vakuutukset liikaa.
Eikös se mopon kevennyskin liene siten laitontaTulipahan vaan mieleen, että jos vakuutukset hinnoitellaan rekisteriotteessa olevan teho/paino-suhteen mukaan, niin eikös pyörän viritys (esim. tehoputki, pc jne) ole ilman muutoskatsastusta sitten vakuutuspetos ?
Tuo pointti onkin varsin kinkkinen... Ajatellen että kaksi törmäävät ja toisella vakuutukset sieltä teho/paino yhtiöstä (mahdollisesti syyllinen) ja toisella "normi vakuutukset" (periaatteessa ei pitäisi olla väliä kummin päin syyllisys menee), miten tulkitaan mopon laillisuus jos teho/paino suhdetta on muuteltu toisessa... Toisaalta tämä muutos tulee tuomaan mukanaan hyvinkin helposti vuosittaisen katsastuksen mopoille. Tietty ei haittaa mitään jos rakentelu pykälä helpottuu, mutta jos rakentelu säännöt pysyvät samoina niin sitten mopoja poistuu liikenteestä paljon...Tulee vaan mieleen jo aiheet täällä kun vakuutustarkastaja sanoo lunaripyörää kattoen että ei tämmösiä saisi olla...
Kiitos informaatiosta. Onko tuo Pohjolan ainoa vaihtoehto, vai onko rinnalla vanha vakuutustuote tarjolla?Tällä viikolla vakuutusvertailua tehneenä voin vähän selventää tuota pohjolan uutta käytäntöä:
Pohjolalla tuo uusi systeemi on käsittääkseni ainoa vaihtoehto. Vaikeuttaa mukavasti eri firmojen vertailua.Kiitos informaatiosta. Onko tuo Pohjolan ainoa vaihtoehto, vai onko rinnalla vanha vakuutustuote tarjolla?