Rekisteriotteen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tinne
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tinne

New member
Jees tuli tänään pyörästä uus rekisteriote.
Ihmetytti vaan ku uudessa lukee teho paino suhdekkin..??
Ei mulla kyllä entisen pyörän ottees tommossii lukenu.
Onko tuo jotai eu uudistuksia vai ketä varten tommonenki luku
präntätty otteeseen?
 
Niinpä tietty no saapa sit nähä kuin paljo ne maksut taas nousee..
Varmaan samaa rataa ku bonuksetkin...

Edit:No niinpä kävi,eli tänään saapui lappu jossa kerrottin
että maksut nousee 5%
Saas ny nähä mikä se sit loppuje lopuks ens keväänä on...
Mulla tuo teho paino suhde räntätty lappuun 0,370
 
Tossa uudessa läpyskässä lukee juu tehopainosuhde. Vaikuttaahan se esimerkiksi siihen että saatko ajaa pyörää pikku-a kortilla. 0.16kw/kg tais olla raja
 
Liikkuu huhuja että ens kaudella vaikuttaa vakuutusmaksuihi...
Muutama vakuutusyhtiö on luvannut tuoda vakuutustuotteen markkinoille, jossa perusteena on teho/painosuhde. Se ei tarkoita, että kaikki muuttuu sen mukaiseksi. Se on silloin rinnakkainen vakuutustuote -ja hetken se lienee siis kuluttajan valittavissa. Luulisi sen olevan hyvä juttu?

Liikennevakuutuslain uudistus on meneillään. Sen aikaisin aikataulu on 2007. Onko siinä teho/painosuhde maksun määräytymisen kriteerinä, sitä ei kukaan tiedä. Edes työryhmä ei ole tiedottanut aikomuksistaan.
nixweiss.gif


Vakuutusmaksut nousee taatusti automaattisesti, niin kauan kun vain pieni osa porukasta järjestäytyy taistelemaan sitä vastaan
crazy.gif
 
täytyy varmaan itse vaihtaa johonki "teho/paino-suhdetta mittaavaan" vakuutus yhtiöön ensi kesänä. kerta on niinkin hurja luku kuin 0.059kw/kg omassa pyörässä
cool.gif
toivottavasti tulis suoraa joksikin kertoimeksi tuo luku
biggrin.gif
 
tuli pohjolasta lappu:
autojen vakuutukset nousee 2%
moottoripyörien 7%

033102ass_1_prv.gif
Jaahas, vastikään (viime viikolla) oli ainakin Hesarin tasloussivuilla juttua siitä, miten Pohjolan maksettujen korvausten ja vakuutusmaksutuoton suhde oli kääntynyt "kuiville" eli muistaakseni 93 %:een. Ja tyypillisesti vakuutusyhtiöillä tuo suhde voi olla jonkin verran yli 100:n, kun eivät niitä maksutuottoja patjan alla makuuta, vaan pistävät rahan töihin...

Syy-seuraussuhdetta näillä...
confused_orig.gif


No, onneksi (?) oma vakuutusyhtiö vaihtui...
 
Mitenkäs menee mp:ssä tuo ahtaminen?
Olisi mukava tollainen vakiotehoisen vakuutuksilla,kohtuullisesti piristetty vanhempi customi...

-Autoissahan fööni täytyy muutoskatsastaa. Dyno-lapulla jossa tehot max+20%. Ilman jarru/kori muutoksia!
biggrin.gif
 
Jeps teho/paino-suhde se on. ainakin saamieni ERITTÄIN LUOTETTAVIEN tietojen mukaan ainakin pohjola on siirtymässä teho/paino hinnoitteluun mahdollisesti tulevana vuona,sitä kuinka se toteutetaan ja kuinka vaikuttaa maksuihin en vielä ole saanut tietää,mutta tulossa on,ja myhäilystä päätellen myös korotuksia on odotettavissa
sad_orig.gif
jään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta....
Niin ja sellanen vielä että jatkossa pyörän vakuutus kausi muuttuu 5 kuukautiseksi ei enää 1 vuosi,eli näin ollen seisontaaikoja ei enää tunneta,perusteluksi kysymykseen miksi? sain vastauksesksi että keskimäärainen vakuutuksissa olo aika mp:lle on 5 kk. se kuika tämäkin toteutetaan on vielä top secret asioita a la vakuutusyhtiö
crazy.gif


mitkä lie mahtaa vak.maksut olla firebladen teho-omamassa suhteella (kw/kg) 0.433
confused_orig.gif
 
Jeps teho/paino-suhde se on. ainakin saamieni ERITTÄIN LUOTETTAVIEN tietojen mukaan ainakin pohjola on siirtymässä teho/paino hinnoitteluun mahdollisesti tulevana vuona,sitä kuinka se toteutetaan ja kuinka vaikuttaa maksuihin en vielä ole saanut tietää,mutta tulossa on,ja myhäilystä päätellen myös korotuksia on odotettavissa
sad_orig.gif
jään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta....
Niin ja sellanen vielä että jatkossa pyörän vakuutus kausi muuttuu 5 kuukautiseksi ei enää 1 vuosi,eli näin ollen seisontaaikoja ei enää tunneta,perusteluksi kysymykseen miksi? sain vastauksesksi että keskimäärainen vakuutuksissa olo aika mp:lle on 5 kk. se kuika tämäkin toteutetaan on vielä top secret asioita a la vakuutusyhtiö
crazy.gif


mitkä lie mahtaa vak.maksut olla firebladen teho-omamassa suhteella (kw/kg) 0.433  
confused_orig.gif
Ja ihan VARMALTA TAHOLTA kuultua, että seisonta-aika on olemassa jatkossakin. Vai väitätkö, että jos ostaa mopon elokuun lopussa ja ajelee pariviikkoa, niin makasaa 5 kk vakuutukset. Lopettaa  tuollainen muuten moottoripyörien myynnin jos kauppiaat voivat myydä mopoja vain maalis-huhtikuun. Sama juttu on muuten vaihdossakin. Vaidat moottoripyöräsi elokuussa toiseen, niin uudesta pyörästäkin maksaisit siltä kesältä 5 kk vakuutukset ja vahasta myös. Eipä taida mennä läpi.
Teho/paino suhteen vaikutuksesta vakuutusmaksuihin on spekuloitu pitkää. Omistajan ikää perustuvaksihan niitä kaavailtiin ainakin Pohjolan nettisivuilla ja pitäisi toteutua parin vuoden sisällä.
Jos tämä teho/painosuhde juttu tulee, muutoskatsastan gigserin 150 kg lyijypainoilla 20 heppaiseksi. Eipähän maksa vakuutukset liikaa.
 
Jeps teho/paino-suhde se on. ainakin saamieni ERITTÄIN LUOTETTAVIEN tietojen mukaan ainakin pohjola on siirtymässä teho/paino hinnoitteluun mahdollisesti tulevana vuona,sitä kuinka se toteutetaan ja kuinka vaikuttaa maksuihin en vielä ole saanut tietää,mutta tulossa on,ja myhäilystä päätellen myös korotuksia on odotettavissa
sad_orig.gif
jään mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta....
Niin ja sellanen vielä että jatkossa pyörän vakuutus kausi muuttuu 5 kuukautiseksi ei enää 1 vuosi,eli näin ollen seisontaaikoja ei enää tunneta,perusteluksi kysymykseen miksi? sain vastauksesksi että keskimäärainen vakuutuksissa olo aika mp:lle on 5 kk. se kuika tämäkin toteutetaan on vielä top secret asioita a la vakuutusyhtiö
crazy.gif


mitkä lie mahtaa vak.maksut olla firebladen teho-omamassa suhteella (kw/kg) 0.433
confused_orig.gif
Ja ihan VARMALTA TAHOLTA kuultua, että seisonta-aika on olemassa jatkossakin. Vai väitätkö, että jos ostaa mopon elokuun lopussa ja ajelee pariviikkoa, niin makasaa 5 kk vakuutukset. Lopettaa tuollainen muuten moottoripyörien myynnin jos kauppiaat voivat myydä mopoja vain maalis-huhtikuun. Sama juttu on muuten vaihdossakin. Vaidat moottoripyöräsi elokuussa toiseen, niin uudesta pyörästäkin maksaisit siltä kesältä 5 kk vakuutukset ja vahasta myös. Eipä taida mennä läpi.
Teho/paino suhteen vaikutuksesta vakuutusmaksuihin on spekuloitu pitkää. Omistajan ikää perustuvaksihan niitä kaavailtiin ainakin Pohjolan nettisivuilla ja pitäisi toteutua parin vuoden sisällä.
Jos tämä teho/painosuhde juttu tulee, muutoskatsastan gigserin 150 kg lyijypainoilla 20 heppaiseksi. Eipähän maksa vakuutukset liikaa.
Kuten tekstissäni lukee asia on edelleen hämäränpeitossa,noiden uusien kuvioiden oslta (tietolähde on muuten pohjolan työntekijä
wink.gif
)) sä luit ton tekstin kyllä perssilmällä,no kuka hullu maksaa pyörän vakuutuksia kun ei aja,tämä on päivän selvää. mutta jatkossa pyörän oletetaan olevan 5kk. liikenteessä(vakuutuskausi muuttuu ilmeisesti 1vuoden sijasta viiteen kuukauteen) eli halutessaan voi tietenkin ajaa vaikka 12kk. jos haluaa,mutta oletusaika tulee olemaan se 5kk,siitä voi sitten jatkaa ajoa tai katkasta ennen 5kk:n täyttymistä... Sen tarkemmin tosta en osaa vielä sanoa kun virkailijakin oli vähän epävarma asiasta josta EI SAISI VIELÄ PUHUA,joten jäämme odottelemaan....ja toi teho/paino homma on mitä ilmeisemmin tulossa jo ensi kaudeksi,tää on yhtä suurta soppaa jnka asettumisesta suuntaa tai toiseen ei taida edes suuret herrat vielä tietää....
nixweiss.gif
 
Tulipahan vaan mieleen, että jos vakuutukset hinnoitellaan rekisteriotteessa olevan teho/paino-suhteen mukaan, niin eikös pyörän viritys (esim. tehoputki, pc jne) ole ilman muutoskatsastusta sitten vakuutuspetos ?
 
Tulee vaan mieleen jo aiheet täällä kun vakuutustarkastaja sanoo lunaripyörää kattoen että ei tämmösiä saisi olla...
 
Tulee vaan mieleen jo aiheet täällä kun vakuutustarkastaja sanoo lunaripyörää kattoen että ei tämmösiä saisi olla...
Tuo pointti onkin varsin kinkkinen... Ajatellen että kaksi törmäävät ja toisella vakuutukset sieltä teho/paino yhtiöstä (mahdollisesti syyllinen) ja toisella "normi vakuutukset" (periaatteessa ei pitäisi olla väliä kummin päin syyllisys menee), miten tulkitaan mopon laillisuus jos teho/paino suhdetta on muuteltu toisessa... Toisaalta tämä muutos tulee tuomaan mukanaan hyvinkin helposti vuosittaisen katsastuksen mopoille. Tietty ei haittaa mitään jos rakentelu pykälä helpottuu, mutta jos rakentelu säännöt pysyvät samoina niin sitten mopoja poistuu liikenteestä paljon...
 
Tällä viikolla vakuutusvertailua tehneenä voin vähän selventää tuota pohjolan uutta käytäntöä:

1. Vakuutusmaksu on vuosittainen könttäsumma
->Ei erikseen seisontaaikaa vaan pyörä on ympäri vuoden ajettavissa. Hinta on laskettu sen mukaan, että keskimäärin pyörä on 5kk ajossa, mutta siis samalla maksulla voi ajaa vaikka 12kk, jos huvittaa.

2. Teho/paino vaikuttaa maksuluokkaan (pohjolassa)
->Virkailija laski thundercatille 74kW:n mukaan liikennevakutukselle hintaa 20% bonareilla 575,58e. Piruuttani kyselin hinnan myös kuristetulle (25kW), jolloin summa tippui satasella hintaan 467,01e.

Kyselin muilta vakuutusyhtiöiltä siirtymisestä teho/paino-hinnoitteluun niin ei kuulemma ole muutoksia tulossa. Ainostaan if:illä vihjailtiin muutoksista keväällä, mutta näistä ei täti osannut kertoa enempää.
 
Back
Ylös