• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Rengasliikkeet ulkomailla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Casull
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Casull

New member
Eli listattaisitteko edullisia, luotettavia ja nopeita rengasliikkeitä ulkomailta?
Paljonko maksoi ja kauanko kesti?

Meillä on firmassa kaverit tuoneet täältä ja itse olen joskus hakenut täältä. Ainakin ekasta tulee kohtuu nopeasti (viikossa), mutta rahti on 10e per rengas.  
sport05.gif

Reifenversand on asiallinen paikka. Toimitus alle viikossa ja postikulut oli muistaakseni n. 20€ kahdelta renkaalta.

Reifenversand on asiallinen paikka. Toimitus alle viikossa ja postikulut oli muistaakseni n. 20€ kahdelta renkaalta.
Rupiaa vituttammaan kohta tuo Reifenversandin touhu.
Ei meinaa ole meikäläisen kohdalla toiminut.
Maililla olen yhteydessä ollut. Pyysin tarjouksen ja tarjous tuli. Pyysin vielä tarkennuksen, onko kaikki rahtikulut hinnassa sisällä. Tuli tämmönen maili:
sanoi:
Hello,

yes, 234,32 € is the full invoice amount incl. freight to you.
You can pay by credit card and in advance to your bank account:
IBAN: DE17 4625 1630 0024 0664 82
SWIFT-BIC:WELADED1ALK
Konto-Nr.24066482
BLZ: 46251630
Sparkasse ALK
Reifen-Berg GMBH
57368 Lennestadt

regards

Mause
reifenversand.com

No minähän vastasin, että hyvä näin. Ilmoitin että vahvistan nyt tilauksen ja olen juuri maksanut rahan pankistani. Maksoin 19.4.
No eipä ole vieläkään renkaita kuulunut. Usean kerran olen kysellyt mailitse niiden perään. Kerran tuli vastaus: "Do you have an order number?". Vastasin, että en ole mitään muuta saanut kuin tuon mailin ja liitin tuon mailin siihen vielä.
Eikä sitten taas ole mitään kuulunut.
Vittu mitä touhua. En suosittele kenellekään.
Muilla kokemuksia? Mitä helvettiä tässä nyt pitäisi tehdä?

täälläkin edullisia renkaita...
http://www.mynetauto.com/
Onko kukaan tilannut tuolta mitään? Toimiiko palvelu?

Pitäisi 900RR:ään saada uusi takakumi ja tuolta näyttäisi saavan Metzeler / 180/55 ZR 17 TL 73W ME Z4 -renkaan ihan kohtuu halpaan hintaan..
lookaround_orig.gif
Tulipa tilattua kasa renkaita. Tilasin ke 3.5. ja renkaat tuli lähimpään postiin 10.5. eli voisi kutsua nopeaksi toimitukseksi. Ei oikeen ehtinyt edes odottelemaan.
Aion itsekin jatkossa tilata tuolta; halvat hinnat vrt. Suomikaupat, helppo tilata ja nopea toimitus. Bandit 1200 S etu+takarengas (Metzelerin Z4) yht.195€, Suomen ovh. 344€; tosta ei kuitenkaan paljon alea saa, vaikka tinkis kuinka...

Maililla olen yhteydessä ollut. Pyysin tarjouksen ja tarjous tuli. Pyysin vielä tarkennuksen, onko kaikki rahtikulut hinnassa sisällä. Tuli tämmönen maili:
sanoi:
Hello,

Konto-Nr.24066482
Sparkasse ALK
Reifen-Berg GMBH
57368 Lennestadt

regards

Mause
reifenversand.com

No minähän vastasin, että hyvä näin. Ilmoitin että vahvistan nyt tilauksen ja olen juuri maksanut rahan pankistani. Maksoin 19.4.
No eipä ole vieläkään renkaita kuulunut. Usean kerran olen kysellyt mailitse niiden perään. Kerran tuli vastaus: "Do you have an order number?". Vastasin, että en ole mitään muuta saanut kuin tuon mailin ja liitin tuon mailin siihen vielä.
Olen tilannut ko paikasta usean satsin (n 15 renksua) renkaita luottokorttia käyttäen ja kaikki on mennyt todella tyylikkäästi. 5-7 päivää ja renkaat ovat olleet Suomessa juuri niin kuin pitääkin.

Onko kukaan tilannut tuolta mitään? Toimiiko palvelu?

Pitäisi 900RR:ään saada uusi takakumi ja tuolta näyttäisi saavan Metzeler / 180/55 ZR 17 TL 73W ME Z4 -renkaan ihan kohtuu halpaan hintaan..  
lookaround_orig.gif
Tulipa tilattua kasa renkaita. Tilasin ke 3.5. ja renkaat tuli lähimpään postiin 10.5. eli voisi kutsua nopeaksi toimitukseksi. Ei oikeen ehtinyt edes odottelemaan.
Aion itsekin jatkossa tilata tuolta; halvat hinnat vrt. Suomikaupat, helppo tilata ja nopea toimitus. Bandit 1200 S etu+takarengas (Metzelerin Z4) yht.195€, Suomen ovh. 344€; tosta ei kuitenkaan paljon alea saa, vaikka tinkis kuinka...
Vertailun vuoksi:
Meillä shopissa näkyis olevan nuo ko. rinkulat seuraavin hinnoin: (tilauksia otetaan vastaan riemurinnoin)

2004117 METZELER: 120/70 ZR 17 (58W) TL ME Z4 FR KEVÄTTARJOUS !! 101.85 €
2004207 METZELER: 180/55 ZR 17 (73W) TL ME Z4 KEVÄTTARJOUS !! 132.31 €

+2kpl kierrätysmaksuja a'1,85=3,70

Yhteensä siis:237,86 +mahdolliset postikulut 13,83
Noutaen säästää postimaksun.

No, siis tää ihan vaan tiedoksi, kun tuolle 6% alv-erolle, kierrätysmaksuille ja muille kuluille ei mitään mahdeta täällä Suomen rakkaassa verolandiassa.
tounge.gif

Mukavaa ajokautta kaikille joka tapauksessa.
062802moto_prv.gif

t. Spagu

sanoi:
Hello,

Konto-Nr.24066482
Sparkasse ALK
Reifen-Berg GMBH
57368 Lennestadt

regards

Mause
reifenversand.com

Onkos renkaista mitään kuulunu?

JK

Rodamotolle myös pisteet. Viime viikon keskiviikkona pistin tilauksen sisään ja eilen renkaat kiikutettiin kotiovelle
062802jumpie_prv.gif
Kaikenlisäksi maksutapa oli sellainen, että kun renkaat olen saanut niin käväsen pankissa ne maksamassa
thumbs-up.gif

Maililla olen yhteydessä ollut. Pyysin tarjouksen ja tarjous tuli. Pyysin vielä tarkennuksen, onko kaikki rahtikulut hinnassa sisällä.

Olen tilannut ko paikasta usean satsin (n 15 renksua) renkaita luottokorttia käyttäen ja kaikki on mennyt todella tyylikkäästi. 5-7 päivää ja renkaat ovat olleet Suomessa juuri niin kuin pitääkin.
Reifenversandiin vaihdoin kanssa juuri Rodamoton asiakkuudesta ja täysin olen tyytyväinen.

Etuja Rodamotoon verrattuna: toimiva webikauppa, maksu luottokortilla, hinnat suoraan näkyvissä ilman erillistä helppoheikkiarpomista, paketin seurantanumero ja saksalainen jämptiys. Huonot puolet: Rodamotoon verrattuna rinkulasetti kotiovelle ehkä kympin kalliimpi. Toimitusaika molemmissa aika samoissa eli ~5 arkipäivän luokkaa.

Tuossa Foton tarinassa ihmetyttää pari asiaa: miksi on pyydelty tarjouksia mailitse kun kaikki hinnat näkyvät webikaupassa, miksi ei ole tehty tilausta webikaupan kautta, miksi on välttämättä haluttu maksaa pankkimaksuna kun webikaupassa luottokortilla olisi tilaus mennyt suoraan Reifenversandin tilausjärjestelmään ja lähtenyt liikkeelle samana päivänä?

Maililla olen yhteydessä ollut. Pyysin tarjouksen ja tarjous tuli. Pyysin vielä tarkennuksen, onko kaikki rahtikulut hinnassa sisällä.

Tuossa Foton tarinassa ihmetyttää pari asiaa: miksi on pyydelty tarjouksia mailitse kun kaikki hinnat näkyvät webikaupassa, miksi ei ole tehty tilausta webikaupan kautta, miksi on välttämättä haluttu maksaa pankkimaksuna kun webikaupassa luottokortilla olisi tilaus mennyt suoraan Reifenversandin tilausjärjestelmään ja lähtenyt liikkeelle samana päivänä?

Lopulta nakit tuli postissa nyt tiistaina 6pv. Eli toimitus kesti vain 48 päivää. Eikä varmaan olisi tullut vieläkään ilman .Orgin nimimerkin BMWR1100RT apua. Bemari väänti saksankielelle kyselyitä ja jo rupesi tapahtumaan.
Olivat siellä vissiin hukanneet sen mun tilauksen tai jotain sählänneet.

Talttapään ihmetyksen aiheisiin vastauksia:
1. Pyysin tarjousta mailitse, koska usein tarjous on näin parempi ja saan myös varmistuksen todellisista rahtikuluista. Eikä minulla ollut kokemusta Reifenversandin nettikaupasta enkä ollut välttämättä halukas opettelemaan sen käyttöä. Ymmärtääkseni minulla on oikeus tarjouspyyntöön myös ilman Talttapään lupaa.
2.En omannut tuolloin luottokorttia joten helpoin vaihtoehto minulle oli pankin tililtä maksu. Koskapa yritys tällaisen vaihtoehdon minulle tarjosi, oletan että voin sitä käyttää myös ilman Talttapään lupaa.

Edelleenkään en voi kyllä varauksetta tuota puljua suositella. Oma kokemukseni on aika huono. Lähettivät tarjouksen ja tiedot maksamista varten. Hoidin laskun heti ja oikeilla tiedoilla. Olivat vaan siellä päässä sählänneet.
Jos jollain tilaus-/maksutavalla homma ei toimi lainkaan, ei sellaista pitäisi edes tarjota. Ugh.

1. Pyysin tarjousta mailitse, koska usein tarjous on näin parempi ja saan myös varmistuksen todellisista rahtikuluista. Eikä minulla ollut kokemusta Reifenversandin nettikaupasta enkä ollut välttämättä halukas opettelemaan sen käyttöä. Ymmärtääkseni minulla on oikeus tarjouspyyntöön myös ilman Talttapään lupaa.
2.En omannut tuolloin luottokorttia joten helpoin vaihtoehto minulle oli pankin tililtä maksu. Koskapa yritys tällaisen vaihtoehdon minulle tarjosi, oletan että voin sitä käyttää myös ilman Talttapään lupaa.

Edelleenkään en voi kyllä varauksetta tuota puljua suositella. Oma kokemukseni on aika huono. Lähettivät tarjouksen ja tiedot maksamista varten. Hoidin laskun heti ja oikeilla tiedoilla. Olivat vaan siellä päässä sählänneet.
Jos jollain tilaus-/maksutavalla homma ei toimi lainkaan, ei sellaista pitäisi edes tarjota. Ugh.
No joo, ehkä olisi aiempi kommenttini pitänyt pukea hieman vähemmän jälkiviisaan vittuilun muotoon, mutta muutamaa suurehkon volyymin webiputiikkia sieltä aidan toiselta puolelta seuranneena suosittelen vahvasti aina käyttämään tilausmuotoa jossa ei vaadita asiakaspalvelun osallistumista tarjous-, tilaus- tai maksun perilletulovaiheessa.

Katteet kun on vedetty per tuote minimiin, niin suurin osa henkilökunnasta toimii siellä pakkauspuolella niputtamassa koneen sylkemiä tilauksia. Tällöin homma pelaa hienosti niin kauan kun puuhassa ei ole kaupan kannalta normaaliprosessista poikkeavia vaiheita, koska ne muutama ressukka palveluhenkilö yleensä hukkuvat siihen mailikirjeenvaihtoon & muuhun puuhasteluun ja sähläyksen mahdollisuus moninkertaistuu.

Hyvä että homma osaltasi kuitenkin lopulta selkisi
thumbs-up.gif

Henk.koht. voin ainakin omien kokemusteni perusteella tuota suoraa nettitilausta suositella mielummin kuin manjanamiehen Rodamotoa, jossa on vähän turhan paljon sellaista helppoheikkimäistä torikauppiaan touhotusta. Taas tuli satsi kumeja eilen Reifeniltä ja toimitusaika oli 4 arkipäivää.

Aika sopivat hinnat ainakin joissain. 1-3 rengasta tulee 25€ rahtimaksulla, neljännestä rahti pomsahtaa 50€:n.
MyNETmotoon tilaus sisään maanantai-iltapäivänä, maksu samantien nettipankissa tilisiirtona. Tänään tuli kuittaus maksun perillesaapumisesta ja ilmoitus että renkaat lähtevät kohti Suomea eli lienevät ensi viikon ke-pe akselilla sitten perillä Tampereella. Toki tälläkin välillä voi joku kusta kuriiriliike GLS:n toimesta.

sanoi:
The following prices including VAT.
Metzeler Sportec M-3        120/70ZR17 and 180/55ZR17 : 237,80 Euros

Rodamoton hinta M3 Sportecille tuossa yllä, myNETmotossa sama setti 248 e. Jotenkin sitä vaan oli innokkaampi tilaamaan tuolta preussilaisen jämptin asianhoidon edustajilta kuin jostain muualta. No, näähän on tapauskohtaisia juttuja kuten Reifenversandin tilauskatoaminen osoittaa, mutta pitäähän se pieni jännitys ulkomailta tilaamisessa ollakin  
wink.gif
Reifenversandiakin harkittiin ja en vieläkään pidä paikkaa mitenkään epävarmana, mutta asian olisi voinut liikkeen puolesta ripeämminkin selvittää. Tekevälle sattuu, kai.

Rahti tosiaan vähän hankaloittaa esmerkiksi neljän renkaan tilaamista, mutta meille sattui sopivasti kuuden renkaan porukka ja saatiin toimituskuluja vähän alas. Ihan niinkuin sillä 8,30 euron säästöllä jotain merkitystä olisi tässä konkurssissa...

Voisko joku tietävä kertoa kaltaiselleni rengasnoviisille että mitä tarkoittaa merkinnät:TT ja TL?
Eli olen tilaamassa jostakin noista suosittelemistanne liikkeistä. Metzler 140/80- 17 69 H ENDURO 3 87,00e lukee reifenVersandilla, 140/80-17 69 H TL Enduro Sahara 91,27e sekä 140/80-17 69 H TT ENDURO 3 89,32e lukee MTD reifenillä ja 140/80 - 17 M/C TL 69H ENDURO 3 SAHARA 92,43e.
Kaikki ne on ulkonäöllisesti samoja, mutta tosiaan TT, TL ja M/C tekstit on eroina. Eli mitäs ne mahtavat tarkoittaa?
bowdown.gif

Back