Rengaspaineet Corsa III

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tipe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tipe

New member
Millaisia lämminpaineita kannattaa pitää radalla Corsa III:ssa? (Pyörä Kawa ZX-6R)
Olen lukenut että rengas kuoriutuu ja lipsuu helposti jos paineet on liian kovat.

Mulla oli 2.35 edessä, tosin oli ensimmäistä kertaa ko rengas alla. Toimi neutraalisti, eikä kulunut mitenkään rumasti... Noh vauhtikin oli mitä oli

Löysin tällaisen Pirellin flyerin: Pirellin paineet radalla

Näyttäis olevan n. 2,2bar kylmille renkaille. Lämpimille renkaille n. 2,4bar

(kaavalla: psi*0,06895=bar)

On se kumma kun tätä asiaa yritin kysyä myös Pirelliltä suoraan, en saanut mitään selkeää vastausta. No, ulkomaisia foorumeita kahlatessa sattui tuo taulukko silmiini.

Mulla on ollu radalla 2,3bar lämminpaineet ja hyvin on pitäny ja toiminu mun ajoilla. Kuluu myöskin ihan nätisti.

Lämpimänä n. 2,4-2,5...
sport05.gif

Mulla oli viime lauantaina alastarossa kylmäpaineet 2,7bar...
biggrin.gif

Onneks kukaan ei nähnyt sitä mun kaatoa siellä laspalmasissa...
tounge.gif

Ei sitten tosiaankaan kannata luottaa noihin huoltoasemien mittareihin....

Ite oon laittanut suurinpiirtein kylmänä eteen 2,3 ja taakse 2,2. Lämpinänä nousevat suurinpiirtein 2,5 molemmat. Tähän mennessä toiminut ihan hyvin (renkaina Misukan Pilot Powerit).

biggrin.gif

tounge.gif

Eikä kyllä myöskään pilipali mittareihin mitä tunkee omiin kompuroihinsa. 0.3bar heittoa ylöspäin omassa täyttömittarissa jos vertaa hi-tech painemittareihin.

biggrin.gif

tounge.gif

Eikä kyllä myöskään pilipali mittareihin mitä tunkee omiin kompuroihinsa. 0.3bar heittoa ylöspäin omassa täyttömittarissa jos vertaa hi-tech painemittareihin.
Mikä olis hyvä "hitech-mittari"? Tai miten vois varmistua oman mittarin luotettavuudesta
smile_org.gif
?

biggrin.gif

tounge.gif

Mikä olis hyvä "hitech-mittari"? Tai miten vois varmistua oman mittarin luotettavuudesta
smile_org.gif
?
Itellä on tuollainen käytössä. Tuntuu pitävän kutinsa. Ainakin jos rengasliikkeen mittariin on sitten uskominen.

Back