• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Renkaan ikä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mc1970
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mc1970

New member
onko tietoo kuinka kauan mopon rengas säilyttää ominaisuutensa siis vuosina. eli onko 02 leimattu kumi jo
kovettunut ihan finaaliin

Itse en kyllä laittaisi minkäänlaiseen mopoa kummempaan 2-3 vuotta vanhempaa rengasta alle. Ihan varmasti on jo kumi kuivunut ja kovettunut.

Peesaan edellistä - kumi vanhenee ja kovettuu ja samalla menettää ominaisuuksia.

Juu ei katukäyttöön enää tuollasta, tois arvosessa monttupyörässä toki menee vielä vaikka kuinka..
062802moto_prv.gif

Mulla oli tohtorissa kun ostin sen, edellisen omistajan jäljiltä Metzelerin enduro 4:set, ne oli aivan karmeen liukkaat sateella asfaltilla vaikka kulutuspintaa oli vielä reilusti, en katsonut päiväystä kun vaihdoin pois mutta ne tuntui enemmän aurinkoo saaneelta jääkiekolta kuin renkaalta..
biggrin.gif

Dunlopin omilla sivuilla kerrotaan, että renkaan ominaisuudet kestää vähintään viisi vuotta. Oleellisempaa ominaisuuksien säilymiselle on renkaan varastointi, kuin ikä. Eli säilytys pimeässä ja viileässä.

Mielummin faktaa kuin mutua näihin mielipiteisiin.

Slickseissä ei ole säilöntäainetta ja ne menettävät ominaisuuksia nopeammin. Tavalliset katukumit eivät muutamaan vuoteen happane mihinkään.

toi fakta on hyvä,pitää kuitenki ite miettii että kannattaako tommosista kumeista enää paljoo maksaa
bowdown.gif

Eihän niistä kannata. Sen takia niitä voi tarjota minulle!! Taikakeinot löytyy kovettuneisiin renkaisiin
wink.gif

062802jumpie_prv.gif
Faktahan on että renkaat ovat kuin viini - paranevat vain ajan myötä!
Entinen työ-autoni renkaat oli sellaset peräkärryn "rättirenkaat" joilla ajelin kesät/talvet kolme vuotta työajoa. Menivät auton mukana vaikka pintaakin olisi vielä ollut.
Ei näillä nopeusrajoituksilla renkailta ominaisuuksia vaadita.
033102beer_1_prv.gif

Kilpapyörien (fillari) renkaita säilytetään 4-7 vuotta, ennenkun niitä edes ajatellaan alle laittettavaksi. Ominaisuudet tulevat vasta silloin esille...!!

Bridgestonen edustajan mukaan renkaat tulisi käyttää 2-3 vuoden sisällä siitä leimasta. Tämä on myös faktaa.

Eli näköjään rengastoimittaja riippuvainen juttu. Itse en 2 vuotta vanhaa rinkulaa alle laittaisi, edes kadulle.

Back