Renkaan paistoleima

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ouzi

Turkulainen kiintiöpaha
No niin, tulipa iso kasa renkaita saksasta mutta, kahdessa takasessa on paistoleima 3906, kysymys kuuluukin rataa ajaneille/asiasta tietäville että kuinka kovaksi nuo muuttuu tuossa ajassa?  Pinta ainakin on kuiva ja "kova", etuset kun on tahmeat ja pehmeät leimalla 0209... Pääsis jo ajaan  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kuulemma 2 vuotta on se raja jota rengasta voi pitää "uutena". Varastointikin vaikuttaa, mutta mä en ainakaan noista kumeista enää täyttä hintaa maksaisi.

Se on vähän kuin eilinen pulla, ei niin maukas mutta täysin syötävä.  
smile_org.gif

Toisen käden tietona, oikein tunnetun ja suositun rengasmerkin Suomen maahantuojan edustaja kertoi, että tehtaan ehtojen mukaan heille toimitettavat renkaat saavat olla enintään 3 vuotta vanhoja, jotka tehdas siis katsoo uusiksi.

Muutenkin tämä hypetys siitä, että renkaan pitäisi olla aivan uunituoretta paistoa, on mennyt aivan överiksi. Tosi on!  
wink.gif

Kauppiaan on oltava tarkkana, ettei rengas pääsisi edes vuoden vanhaksi, koska foorumiasiantuntijoiden mukaan se pitäisi silloin saada vähintäänkin puoleen hintaan tai mieluiten ilmaiseksi. Which is not nice.  
sad_orig.gif

I'll get me coat..  
cool.gif

Joo, nuo on jo tallissa ja alle ne menee joka tapauksessa... Pidon mukaan sitä täytyy kuitenkin ajella, ajattelin vain näin kelejä kuolatessa kerätä "turhaa" nippelitietoa taas...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Itse tilasin helmikuussa kotiloon kesärengassarjan rengas onlinesta ja 3 rinkulaa paistettu 0209 ja yksi 3306....
Se yksi oli pölyinen ja kauan varastossa seisseen näköinen  
crazy.gif

Erituntuista kumiakin oli ihan sormin tunnustellessa.
Soitin asiakaspalveluun  
mad.gif
ja viikossa tuli uudempi rinkula 39/08.
Jos olisivat putsanneet "vanhan" renkaan, niin jollekin (ei minulle) olisi varmasti mennyt kuin väärä raha....

Back