Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Halkaisija kasvaa - perä nousee, ohjausgeometria tiukkenee, nopeusmittari näyttää vähemmän, välitys kasvaa, kallistettaessa on ehkä hiukan parempi/suurempi kosketuspinta. Eri asia sitten, huomaako näitä mitään muutoksia käytössä.mitä vaikutusta on renkaan profiilin vaihdolla? Jos vanha koko 190/50/17 ja uusi 55 sarjaa. Mihin vaikuttaa käytännössä/käytössä?
Tarkennuksena että halk. kasvaa 19 mm. eli perä nousee 9,5 mm. Jos akseliväli on 1200 mm. niin keulan kulma jyrkkenee 0,45 ast.Halkaisija kasvaa - perä nousee, ohjausgeometria tiukkenee, nopeusmittari näyttää vähemmän, välitys kasvaa, kallistettaessa on ehkä hiukan parempi/suurempi kosketuspinta. Eri asia sitten, huomaako näitä mitään muutoksia käytössä.mitä vaikutusta on renkaan profiilin vaihdolla? Jos vanha koko 190/50/17 ja uusi 55 sarjaa. Mihin vaikuttaa käytännössä/käytössä?
Ja esim -05 pikkuninjassa toi keulakulma on vakiona 25 astetta, joten 0,45 asteen muutos ois 1,8%. Jotku tosiaan huomaa sen parin prosentin muutoksen, tod näk suurin osa ei.Tarkennuksena että halk. kasvaa 19 mm. eli perä nousee 9,5 mm. Jos akseliväli on 1200 mm. niin keulan kulma jyrkkenee 0,45 ast.Halkaisija kasvaa - perä nousee, ohjausgeometria tiukkenee, nopeusmittari näyttää vähemmän, välitys kasvaa, kallistettaessa on ehkä hiukan parempi/suurempi kosketuspinta. Eri asia sitten, huomaako näitä mitään muutoksia käytössä.mitä vaikutusta on renkaan profiilin vaihdolla? Jos vanha koko 190/50/17 ja uusi 55 sarjaa. Mihin vaikuttaa käytännössä/käytössä?
Itse asiassa tuo prosentuaalinen muutos pitäisi kai mitata etujätön muuttumisesta. Jos putki kallistuu 0.45 astetta, pienenee etujättö ehkä pari-kolme mm, mikä voi olla jo useita prosentteja alkuperäisestä. Muutos on tietysti prosentuaalisesti sitä suurempi, mitä tiukempi geometria pyörässä alunperin on. Tuossa hd-miesten kalkulaattori, jos täsmälläset luvut kiinnostavat:Ja esim -05 pikkuninjassa toi keulakulma on vakiona 25 astetta, joten 0,45 asteen muutos ois 1,8%. Jotku tosiaan huomaa sen parin prosentin muutoksen, tod näk suurin osa ei.
Pikkuninjan vakio etujättö on 106mm, ett jos se pari kolme millii muuttuu, nii se o kans pari kolme prosenttii.Itse asiassa tuo prosentuaalinen muutos pitäisi kai mitata etujätön muuttumisesta. Jos putki kallistuu 0.45 astetta, pienenee etujättö ehkä pari-kolme mm, mikä voi olla jo useita prosentteja alkuperäisestä. Muutos on tietysti prosentuaalisesti sitä suurempi, mitä tiukempi geometria pyörässä alunperin on. Tuossa hd-miesten kalkulaattori, jos täsmälläset luvut kiinnostavat:Ja esim -05 pikkuninjassa toi keulakulma on vakiona 25 astetta, joten 0,45 asteen muutos ois 1,8%. Jotku tosiaan huomaa sen parin prosentin muutoksen, tod näk suurin osa ei.
raket ja trailit