Renkaan vaihtoa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja markus80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

markus80

New member
No niin. Eilen korraksin neitsyyden tuon renkaanvaihto ruljanssin kotikonstein. Vajaan tunnin verran hikipäällä ahertelua etusen kanssa ja n.100km testilenkki vaihtopaikasta kotio. Olo kuin kuninkaalla että taas saa jatkaa tätä ihanan halpaa harrastusta vähän halvemmalla
062802jumpie_prv.gif
. Tänä aamuna emäntä tokaisee postia hakiessaan että olenko ajatellut nastoitaa nuo pärrän renkaat kun näyttääpi ruuvi niin komeasti eturenkaassa törröttävän  
crazy.gif
. Jokseenkin lievä vit***s. Tänään laittelin uusia etusia tilaukseen tällä kertaa kaksin kappalein ja huomenna täytyypi lähteä kalastelemaan tuota tubelesspaikkaa jos raaskisi ajella siihen saakka kunhan uudet etuset saapuu. Pitäisköhän laittaa vielä tuo lotto vetämään  
lookaround_orig.gif
.

No niin. Eilen korraksin neitsyyden tuon renkaanvaihto ruljanssin kotikonstein. Vajaan tunnin verran hikipäällä ahertelua etusen kanssa ja n.100km testilenkki vaihtopaikasta kotio. Olo kuin kuninkaalla että taas saa jatkaa tätä ihanan halpaa harrastusta vähän halvemmalla
062802jumpie_prv.gif
. Tänä aamuna emäntä tokaisee postia hakiessaan että olenko ajatellut nastoitaa nuo pärrän renkaat kun näyttääpi ruuvi niin komeasti eturenkaassa törröttävän  
crazy.gif
. Jokseenkin lievä vit***s. Tänään laittelin uusia etusia tilaukseen tällä kertaa kaksin kappalein ja huomenna täytyypi lähteä kalastelemaan tuota tubelesspaikkaa jos raaskisi ajella siihen saakka kunhan uudet etuset saapuu. Pitäisköhän laittaa vielä tuo lotto vetämään  
lookaround_orig.gif
.
Höh.

Et sinä mitään uusia renkaita tarvitse.
Tubeless paikat kestää renkaan iän.

Omia renkaita olen paikannut niillä kaksi kertaa ja kavereiden renkaita 3 kertaa.
Renkaat on sen jälkeen ajettu loppuun ihan alkuperäisen arvion mukaan. Eikä mitään ongelmia koskaan, ei edes kovissa vauhdeissa.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Laita tubeless paikka ja vaihda rengas vasta sitten kun pinta alkaa oleen lopussa. Aikalailla liioittelua tuo ettei uskalleta paikatulla renkaalla ajella. No eipä se multa pois ole vaikka uuden vaihdatkin mutta kuitenkin.

Noi rengaskauppiaat haluaa vaan myydä uusia renkaita.
Ne ei asenna tubeless paikkoja.
Ja selittää ( ihan perusteettomasti ) että siinä olisi jotain vaaraa.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Sen verran monta rengasta on tullut kyllä paikkailtua ettei osaa oikein laskeakkaan enää mutta yhtään ei takaisin tullut ettei olisi kestäny. Joukossa niin mp:n kuin auton ja mopojenkin renkaita. Oikein laitettuna ei paikkauksen suhteen tule kyllä ongelmia.

Muuten hyvät ohjeet mutta tuossa vaan ei sitä liimaa tunnuttu käyttävän. Meillä käytettiin aina sellaista sinistä "kumi" liimaa. Vulkanointineste taisi lukea purkin kylessä.

Minä olen aina pistänyt tip toppia tubelespaikan kaveriksi eikä ole kyllä siitä kohtaa enää vuotanut ja renkaat on pinnaltaan kyllä saanut ajaa loppuun
062802moto_prv.gif

Voi se tubeless-paikka sieltä poiskin lähteä, varsinkin jos ei ole sisäpuolelta asennettu, ja jos on asennettu hiukan väärin. Veemäinen puoli asiassa on se, että se irtoaa sitten todennäköisimmin kovassa vauhdissa. Olen kyllä itsekin paikkaillut, ja ovat pysyneet yleensä hyvin. Mutta riskinsä siinä kyllä on olemassa, en ajelisi kovin kovia nopeuksia paikatulla.

Minä olen aina pistänyt tip toppia tubelespaikan kaveriksi eikä ole kyllä siitä kohtaa enää vuotanut ja renkaat on pinnaltaan kyllä saanut ajaa loppuun
062802moto_prv.gif
Vähäkään wanhempaa kamelinpaskaa kun tuonne gummiin tunkee, on siinä riskinsä että se on jo hiukka kuivahtanut = vulkanoituminen ei enää toimi kuten pitäisi. Siksi freesit gummiliimat vain paskan kylkeen ja homma futaa varmasti
thumbs-up.gif

Onko kokemusta näistä? Stop & Go tire plugging kit

Tuollainen tatti ei pyri pois keskipakovoiman ansiosta kuten kamelinpaska.
Tiedät kai että "kamelinpaska" muodostaa vielä isomman "tatin" kuin tuo The Stop & Go:n "tatti".Kamelinpaska täytyy vain asentaa oikein.Jos ei osaa niin kannattaa muutamalla paikalla vaikka harjoitella vanhaan renkaaseen.
Vaikkapa akkukoneella ruuvi renkaaseen,ruuvi pois.Rassilla reikä kuntoon eli tarpeeksi suureksi.Liimaa/vulkanointiainetta reikään,"mato asettimeen ja voimalla sinne reikään niin että se "mato" menee kaksinkerroin pari senttiä sinne renkaan sisään ja sitten asetin vedetään pois. Renkaan sisälle tulee näin tehden pallo joka ei ulos keskipakovoimalla tule.

Tuohon The stop & go-paikkaan sen verran että muistelisin joskus kauan sitten noita nimenomaan moottoripyörien rengaspaikkoja jossakin lehdessä testatunkin.Eivät muistaakseni mitenkään erinomaisia olleet testin mukaan.

Back