Tuossahan jo neuvoja saitkin..
Vaan jos vuotopaikkaa ei meinaa löytyä, niin tsekkaa vuotaako venttiilin juuresta. Reippaasti heiluttelet venttiiliä, niin ei pitäis edes saippuavesiä tarvita.. Eli tubeless-venttiili vois olla menossa poikki ja sellasella ei kannata ajaa metriäkään. Kun katkeaa lopullisesti, niin rengas tyhjenee muutamassa sekunissa ja sitte tekee kipeää..
Muillekin vinkkinä, että muistakaahan joskus vaihtaa ne tubeless-venttiilitkin. Ne ei ole ikuisia ja ainakin mun kokemuksen mukaan niitä ei rengasliikkeissä juurikaan tarkastella, saati sitten että vaihdettaisiin pyytämättä.
Ja semmonen tulee vielä mieleen, että kunnollinen venttiilihattu pitää ilmat sisällä vaikka venttiili vuotaisikin. Siksi en kelpuuta mopooni mitään muita kuin metallisia tiivisteellisiä venttiilinhattuja.
Ja sellasestakin kummallisuudesta olen lukenut, että venttiili (siis neulaventtiili, ei korkki) saattaa jopa avautua huippunopeuksissa keskipakoisvoiman vaikutuksesta. Jos näin todella on, niin silloin muovikorkit ei todellakaan sovi mopokäyttöön!
Mulla on ollu periaatteena vaihtaa venttiilit joka toisen.. / kolmannen renkaanvaihdon yhteydessä. Miten nyt on sattunu muistamaan...