Renkaanlämmittimien käytöstä..?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Hemppa

New member
Jos ajaa radalla 20min settejä kerran tunnissa, niin onko idea pitää rengaslämmittimet päällä koko huilatut 40 minuuttia?

Eli vaikka rengas ehtisikin lämmetä tarpeeksi esim 15min lämmityksessä ennen ajosettiä, niin onko renkaan kannalta huono asia, että se käy useammin läpi jäähtymis/lämpenemis-prosessin?
 
Pirelli muistaakseni suosittaa viittä lämmitys / jäähdytys kertaa renkaalle maksimissaan, eli lämppärit päälle siksi 40 minuutin ajaksi. Siksi niissä on termarit...
 
Kiitos, lämppärit tuli korkattua tänään ahvenistolla.

Vielä on hiukan hakusessa, kuinka "omaa kovaa" voi lähteä nyt siis heti alusta lähtien työntämään, kyseessä halppislämppärit
kiinteällä 80 asteen termarilla..
 
Kiitos, lämppärit tuli korkattua tänään ahvenistolla.

Vielä on hiukan hakusessa, kuinka "omaa kovaa" voi lähteä nyt siis heti alusta lähtien työntämään, kyseessä halppislämppärit
kiinteällä 80 asteen termarilla..
Miten muuten käytännössä tuo homma toimii paikan päällä? Eli mistä virtaa jne...?
withstupid.gif
 
Miten muuten käytännössä tuo homma toimii paikan päällä? Eli mistä virtaa jne...?
Varikoilla on sähkötolppia. Oma, pitkä ulkoilman jatkojohto kannattaa pitää mukana.
Ahaa. No, näin arvelinkin asian olevan. Peritäänkö näistä jotain erillistä maksua, vai sisältyykö pistokepaikat jo ratavuokraan?
nixweiss.gif
Ei ainakaan millään järjestetyllä ratapäivällä ole erikseen noita veloitettu.. Vapaista harkkareista en osaa sanoa.
 
Moro

Oikein piti Jonnelta kysyä tuosta sähkön veloituksesta ja kyllä asia on ensi viikonlopun leirilläkin niin, että renkaiden lämmittäminen kuuluu rata/ajoleirimaksuun, mutta esim. asuntovaunulta veloittavat pikku lisämaksun sähköstä myös varikolla "asuttaessa".

HelRC:n leiri-infossa on siis tuossa kohdin virhe. kaikilla radoilla ja kaikissa kekkereissä rangaslämmittimien käyttö on sisältynyt ratamaksuun.

Hanski
 
Moro

Oikein piti Jonnelta kysyä tuosta sähkön veloituksesta ja kyllä asia on ensi viikonlopun leirilläkin niin, että renkaiden lämmittäminen kuuluu rata/ajoleirimaksuun, mutta esim. asuntovaunulta veloittavat pikku lisämaksun sähköstä myös varikolla "asuttaessa".

HelRC:n leiri-infossa on siis tuossa kohdin virhe. kaikilla radoilla ja kaikissa kekkereissä rangaslämmittimien käyttö on sisältynyt ratamaksuun.

Hanski
Mielenkiintoista, kun lämppärit haukkaa sen reilun kilowatin ja vaunu muutaman kymmenen wattia tunnissa jos ei ihmeempiä käytä.

Kai vaunun voi akulla ilman liitäntää rata-alueelle vetää? Vaikka ei kai toi montaa kymmentä senttiä ole jos sähköä haluaa?
lookaround_orig.gif


EDIT: mulla on muuten kilowattituntimittari vaunussa..
tounge.gif
 
Jokaiselta pyörältä jossa lämppärit niin veloittivat 10€. Alkaa sähkökin oleen hinnoissaan...
omg.gif
Noh täähän oli jo viime kaudella sama homma Motoparkissa.
Täytynee ens kerralla ottaa telttaan sähköinen lämmitinkin.
biggrin.gif
 
Täytynee ens kerralla ottaa telttaan sähköinen lämmitinkin.  
biggrin.gif
Mietin ihan samaa, autolämmitin on liian äänekäs. Jospa se riitä että ottaa ne rengaslämppärit yöksi makuupussin tai makuualustan alle niin voi nukkua taivasalla jos ei sada?  
baaa.gif
Jollainhan sen on mopoparkin elettävä, kun ei siellä kohta saa ajaa niin veloitetaan sitten pysäköinnistä ja sähkötolpista?
 
Moro

Jos Motoparkissa maksuja keräileva herrasmies kertoi, että Jonne oli yhdelle sanonut, että lämppärien käyttö sisältyy leirimaksuun, voin paljastaa, että se yksi olin minä
smile_org.gif
siis soitin kysellessäni kausikortista ja samalla sain tuon virheellisen infon HelRC:n leirin sähköhinnoittelusta.

Pahoittelen, jos asia sekoitti jonkun leiribudjetin.

Kyllähän tuo sähkökin hinnoissaan on, mutta ei ole ihan ilmainen ratavuokrakaan, varsinkaan viikonloppuisin. Jos vaunussa pitäs päivisin ilmastoinnin ja öisin lämmityksen ja katselis videotykillä elokuvia ja lataisi kaikki talon akut ja tietty mopo koko ajan lämppäreissä, niin saisi kai kutakuinkin vitosella sähköä kulumaan vuorokaudessa.

Leirillä kokeilin ekaa kertaa omaa täyttä vauhtia suoraan eka kierroksella ja hyvin pysyivät kumit radassa eli suositukset lämppärien käytöstä tällaiselle harrastelijallekin ovat aiheellisia ja ajoseteistä saa kaiken irti (Sportsbike lämppärit ilman säätöä ja ajat 39-42, renkaina Racetec, edessä sc1 takana sc2 ja paineet kylminä viisarimittarilla 2,0, kuumina 2,3).

Senverran tärkeinä pidän noita lämmittimiä, että uudet hommatessani jätin vanhat ehjät varalle, jottei moisen takia mene ajopäivä pilalle.

Hanski
 
Jokaiselta pyörältä jossa lämppärit niin veloittivat 10€. Alkaa sähkökin oleen hinnoissaan...  
omg.gif
Noh täähän oli jo viime kaudella sama homma Motoparkissa.
Muistittehan pyytää kuitin
smile_org.gif
Muistettiin!
biggrin.gif


Eihän siinä mitään jos rahastetaan, koitettais vaan saada hommaa jotenkin sitten eteenpäinkin => radan WC:t, suihkut, pinta, yms. Ok joku piipertäjä valittaa ja ei voi investoida kun ei tiedä tulevaisuutta ja plääplää....

Sorry menee vähän ohi aiheen.
 
Se renkaan pito muuttuu todella jos pääsee kylmenemään. Mies on ajanut radan ja pyöränsäädöt sinuiksi. Käy kahvila ja lähtee takaisin kylmillä renkailla, niin silloin irtoo.
cool.gif
 
Kiitos, lämppärit tuli korkattua tänään ahvenistolla.

Vielä on hiukan hakusessa, kuinka "omaa kovaa" voi lähteä nyt siis heti alusta lähtien työntämään, kyseessä halppislämppärit
kiinteällä 80 asteen termarilla..
Itse en vedä ekaa paria kierrosta täysillä jos päivän eka setti vaikka siis lämppärit olisivatkin olleet kiinni (ei se varmaan muutenkaan hyvä idea ole kun on kuskikin kylmä).

Tokalla setillä uskaltaa kyllä renkaiden pidon puolesta sitten heti ajaa sen verran mitä nyt ylipäätään pystyy.

-Teemu
 
Back
Ylös