Renkaanpaikkaussarja

GhostSpider

New member
Joulupukki kävi jo etukäteen ja Louisilta pärähti paketti ovelle eilen. Tilasin muiden romppeiden ohella tällaisen renkaanpaikkaussarjan. Näppärästi kun kulkee pankin alla ensikesänä jos sattuu gummi mossahtamaan kesken matkan. Tutkailin settiä ja ihan OK-paketilta näyttää muuten, mutta käyttöohjeet on pelkästään saksaksi ja tuo kun on allekirjoittaneelle täyttä hepreaa. Kertoisiko joku viisaampi, että kuinka tuo sarja nyt sitten toimii? Maalaisjärjellä ajateltuna ensin tuolla "raspilla" putsataan ja karhennetaan reiän seinämät. Sitten tolvataan liimaa tuollaiseen "paikkamatoon" ja mato ujutetaan tuohon toiseen kahvatyökaluun, eikö? Sitten painetaan mato työkalua apunakäyttäen renkaassa olevaan reikään ja vetäistään työkalu pois reästä. Nyt pitäisi madon tukkia reikä ja sitten vaan ylimääräiset pois ja kapselista vaan kaasut renkaaseen ja menoksi. Meneekö näin vai ?

....ymmärsinköhän itsekään mitä kirjoitin.....
confused_orig.gif

Kyllä se noin menee, sitten kun työkalu on vedetty ulos renkaasta, ei kuitenkaan kokonaan. Silloin tarvitaan tuota veistä katkaisemaan tuo paikkamato.
-Sergei-

Mulla on samanlainen pakkaus.

ja jos joku tietää mistä noita co2 pulloja saa lisää, niin saa infota. aika monesta paikasta olen kysellyt (polkupyöräfirmat yms.)

ja jos joku tietää mistä noita co2 pulloja saa lisää, niin saa infota. aika monesta paikasta olen kysellyt (polkupyöräfirmat yms.)
Kyseleppä sellasesta paikasta mikä myy ilmapistooleita, näyttäis vähän sellaselta toi säiliö kun käytetään joissakin ilmapistooleissa. Tai sitten värikuula-aseissa käytettävät säiliöt, ne näyttäis kyllä olevan suurempia kuin tuossa sarjassa.

Edit: värikuulat

Ainakin Clas Ohlsonilla on noita hiilihappokapseleita. Käytetään soodapullossa.

kysytty tampereen boystoys -kaupasta, active biken vieressä. eioota myi.

onko ohlsonin pulloissa kierre? niitä tavallisiahan/kierteettömiä löytyy honkkareista ja varmaan marketeistakin.

/edit: linkki

R.M.Heinolta Tampereelta ostin viime kesänä paikkaussarjan, jossa noita paineilmapulloja oli mukana yhtä monta kuin paikkojakin. Täyttävät renkaan kohtuullisesti ja mahtuvat satulan alle.

Olin joskus näkevinäni Biltemassakin noita kapseleita. Myytiin muistaakseni polkupyöränpaikkasarjan "lisävarusteeksi", joten uskoisin, että niistä löytyisi sitten tuo kierrekin.

Löytyy Biltemasta tuotenumerolla: 27511

Kyllä se noin menee, sitten kun työkalu on vedetty ulos renkaasta, ei kuitenkaan kokonaan. Silloin tarvitaan tuota veistä katkaisemaan tuo paikkamato.
-Sergei-

Mulla on samanlainen pakkaus.
Ai elikkä sillä "neulansilmätyökalulla" painetaan ensin se paikkamato kokonaan renkaan sisään ja sitten ulosvedettäessä katkaistaan sillä veitsellä? Elikkä tavallaan siihen reikään tulee sitten kaksi paikkamatoa rinnakkain?  
idea3.gif
Vai eikö?

Rengasliikkeen mukaan em. konstilla ei moottoripyörän renkaita saa paikata ja autonrenkaan nopeusluokituskin laskee maanrakoon. Tosin kyllä sen tommonenkin paikka tuntuu pysyvän, se vulkanointihan ei kuivu ikinä ja tahmeus pitää klöntin paikallaan.

No joo teoriassa noin. Mutta kun on pustan aroilla ja ei apua missään lähettyvillä, varmaan kannattaa mato reikään työntää ja yrittää nilkuttaa ihmisten ilmoille.

Jep, eiköhän tollanen setti oo hyvä hätävara. Ei tartte vararengasta kuskata kaulan ympärillä
wink.gif
Vähän alempana kehoa oleva "vararengas" onkin sit taas kuskin vakiovaruste
tounge.gif

Rengasliikkeen mukaan em. konstilla ei moottoripyörän renkaita saa paikata ja autonrenkaan nopeusluokituskin laskee maanrakoon. Tosin kyllä sen tommonenkin paikka tuntuu pysyvän, se vulkanointihan ei kuivu ikinä ja tahmeus pitää klöntin paikallaan.
No joo. Niinhän ne kaikki itseään kunnioittavat liikkeet sanoivat. Meni alku keväästä naula suhtkoht uuden, n. 2000 km ajettu, renkaan läpi. Ainoastaan joillain sivuilla parjattu CM suostui korjaamaan sen ko. välineillä. Sen jälkeen kesällä tullut n. 10 000 km pyörittyä ja hyvin on ilmat pysyny sisällä. Kyllä mä itsekkin vähän emmin et mitähän tosta tulee pyörän paino on 260 kg + matkustajat ja kamat. Mut ainakin hätäratkaisuna mainio keksintö.

Ai elikkä sillä "neulansilmätyökalulla" painetaan ensin se paikkamato kokonaan renkaan sisään ja sitten ulosvedettäessä katkaistaan sillä veitsellä? Elikkä tavallaan siihen reikään tulee sitten kaksi paikkamatoa rinnakkain?  
idea3.gif
Vai eikö?
Nimenomaan se "kamelinpaska" laitetaan kaksinkerroin siihen ja sitten painastaan sinne sisälle. Näin ainakin mulle on opetettu ja näin olen tehnykkin eikä asiakkaat koskaan oo tuonu takas että rengas vuotaa ainakaan samasta kohdasta.

Tosin saa sitten varoa kun sen painaa sinne renkaaseen ettei mene koko paikka sinne sisälle.. Joskus meinaa käydä silleen kun aluksi on hirveen luja meneen se paikka sinne ja sitten yhtäkkiä hujahtaakin mennä.

Ja tuosta taas en oo kuullukkaan että nopeusluokitukset muka laskis kun tuollaista paikkausta käytetään.

Tosin saa sitten varoa kun sen painaa sinne renkaaseen ettei mene koko paikka sinne sisälle.. Joskus meinaa käydä silleen kun aluksi on hirveen luja meneen se paikka sinne ja sitten yhtäkkiä hujahtaakin mennä.
Onpa ihme ettei työkaluun ole tehty pientä topparia tuon estämiseksi. Ei olis kovin suuri muutos. Pitäsköhän kirjottaa valmistajalle, sais ehkä aloitepalkinnon!

Ja tuosta taas en oo kuullukkaan että nopeusluokitukset muka laskis kun tuollaista paikkausta käytetään.
Aina jos tehdas valmisteiseen tavaraan tehdään omia muutoksia luokitukset ei ole enää voimassa. Tarkoittaa lähinnä sitä ettei tehtaalla ole mitään vastuuta esim. renkaan rikkoutuessa ajon aikana.

Kuinka paljon maksais jos kasais saman paketin irto osista johonkin rasiaan?

Back