• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Renkaat CBR 1000F:ään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suntilas
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suntilas

New member
Eli: Vaihtoon menis takanakki , ajattelin vaihtaa 140/80/17:sen tilalle 150/70/17

Minkäslaista kumia suosittelisitte painavahkoon matkajuhtaan???

METZELER 150/70 ZR 17 (69W) TL ME RoadTec Z6 ??
vai
PIRELLI: 150/70-17 M/C 69V TL SPORT DEMON
vaiko
BRIDGESTONE: 150/70 -17 BT 45 R 69 V tl

Vai suosittelettteko jotakin muuta??
hyvä kestävyys/pito suhde pitäis olla......

Tämä rengaskoko taitaa löytyä vanhemmasta CBR1000F:stä? Sattui vain silmään, että tuo 150/70-17 on oman Sevenfiftyn takanakin koko ja kokemuksia on noista malleista; CB750 on tietenkin kevyempi ( kuivapaino 201 kg ). Metzelerin renkaista olen käyttänyt nykyisen Lasertechin edeltäjää, yhden BT45 ja BT020 olen käyttänyt loppuun ja tällä hetkellä alla on Sport Demonit. Erot ovat olleet mitättömän pieniä: kaikilla olen alla olevia Pirellejä lukuunottamatta ajanut 10-14 tkm, kunnes keskeltä on kuvio häipynyt. Märän kelin ominaisuudet ovat olleet hyvät, normaaliajossa ei ole tuntunut ylimääräistä "liukkautta". Monella renkaalla olen ajanut radalla ja kumitassujen kantti on kestänyt enemmän kuin kuskin vastaava...
biggrin.gif

Uraherkkyydessä Pirelli on kehnoin, pyörä kiemurtelee selvästi eniten. Muut ovat aika tasaveroisia. Tämä ominaisuus on tosin pyöräkohtainen, joku rengas sopii vain ko. malliin toista paremmin. Liikkeiden tämän kokoluokan vaihtopyörissä näkyy aika usein Bridgestone BT020 tai BT45 , lienee siis kohtuullisen sopiva kompromissirengas. Sport Demon taitaa olla porukan edullisin, käytössä yllättävän hyvä.

Tonnisessa VF:ssä näyttävät Pirelli Sport Demonin kilometrit jäädä alle seitsemän tuhannen. Stormin suositustaulukossa sport demonia suositeltiin alle 900-kuutioisiin, ja taidanpa jotain muuta kokeilla ensi kesänä. Kun ilmanpaineet ovat kohdallaan ei juuri kiemurrellut, ainakaan 3000 km sitten, nyt kyllä huomaa ryhmitysnuolien ja jalkakäytävämaalausten saumakohdat.

jep malli pc-21, -88  

alla nyt BT45  kulutuspinta ihan merkin rajalla, tuppaa menemään kuin ajokoira urissa ja merkinnöissä. tuolla toisessa aiheessa oli puhetta tuosta Metzelerin Z6:sta ja taitaapi vaaka kallistua sen puoleen.

Onx kellään kokemusta AVONin vastaavista???

jos haluat kestavän renkaan niin Z6 tai michelin macadam 100X. todettu kestäviks. 150/80-16 macadamilla 18tkm ja Z6 kehuvat kovasti kestäväksi mutta kokemusta ei siitä ole.

Back