Renkaat Sport Tourinkiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piston
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Renkaat Sport Tourinkiin -

• Bridgestone Battlax BT-021

Ääniä: 0 0,0%
  • Continental ContiRoadAttack 2

• Dunlop Sportmax Roadsmart

• Metzeler Roadtec Z6 (Interact)

Ääniä: 2 40,0%
  • Metzeler Roadtec Z8 Interact

Ääniä: 1 20,0%
  • Michelin Pilot Road 2

• Pirelli Angel ST

• Joku muu, mikä?

• Ääniä yhteensä
    5

piston

New member
Ratsu (FZS 1000) alkaa kaivata uusia kenkiä kavioihinsa, mitäs noista suosittelette? Listassa on vain valmistajan "uudemmat" mallit, vertaa esim BT-020/BT-021 tai Pilot Road/Pilot Road 2.
Jos ei mikään noista, niin mitäs muuta löytyy? Kommentoikaa myös ajo-ominaisuuksia ja kulutuskestävyyttä.

Edit1: Löytyy näemmä pari Continentalin sponnssaama vertailuakin täältä ja täältä. Vaikea arvata mikä kumi oli paras...  
tounge.gif

Edit2: Jaa-a, BT-021 tilalle olis varmaan voinut laittaa BT-023.

Ootko uusinta Bike lehteä lukenu?
Oli aika hyvä testi kun olivat ib -ajossa testailleet eri rengasmerkkejä.

Metzelerin takarengasta kehuttiin ko testissä, mutta itsellä viime kesältä ei niin hyviä kokemuksia. Kestihän se hyvin, mutta kun siinä ei ole kuviota siihen keskirenkaalle asti, niin ei sitten varoitellut mitään.

Nyt on Pirellin DiabloStrada alla ja kuvioita on keskemmälle asti, niin vähä pysyy mukana renkaan kulutuksen kanssa.
Pirelli muutenkin tuntui hieman mukavemmalta alla. On niinku paremmin tunto tiessä mutkissa ja epätasaisemmalla, ehkä juuri tuon paremman kuvion takia.

Pyörä siis tämä VTR

edit: rengasmalli

Olikos biken testissä ajettu samalla mopolla ja samalla kuormalla? Eri kuskeilla kuitenkin varmaankin? Ja samoilla paineilla aina?
Nuo muuttujat tuo haastetta kestävyystestin suorittamiseen..

Omat hyvät kokemukset pr2:sta. Aiemmin oli diablo stradat joka on sama rengas kuin Z6 mutta eri kuviolla. Hyvät oli nekin mutta pitäisin pr2:sta parempana, tuntuisi kestävän vielä reilummin.
Pilot road 2 CBR600:ssa 15tkm ja kuluma takarenkaassa 7mm -> 4mm.
Busassa 8500km ja 7mm -> 4-5mm.
Pitoa on sen verran että märälläkin bussi pyrkii pystyyn ennen sutimista. En koe kaipaavani pehmeämpiä nakkeja.. Kaipaan vasta sitten kun kerran lippaan kunnolla
smile_org.gif

Älä ainakaan noita bridgestoneja ota! Mua ottaa päähän, kun olin kokeeksi z6sia hakemassa, niin myyjä ylipuhui Bt21R malleihin.
Eturengas lähes kadonnut jo alta vaikka kilometrejä on perheenlisäksen vuoksi tullut viime kesästä vähemmän kuin koskaan. Aikaisemmin kuitenkin saanut ajaa 2 takasta 1 etusen aikana.

Johtopäätös, ei kestä sports tourinkin painoa.

Samalla pyörällä ajoivat, tais olla deauville, mutta eri kuskeja ja välillä kakspäällä...

Rengaspaineina käytti niitä mitä merkit suosittelivat.

Mää oon vuosia käyttännä Pilot Powereita. Viime kesänä laitoin mitkälie Bridgestonen samasena keväänä lanseeraamat ratarinkaimet. Ihmeen hyvin kestäneet, mut palaan takasin Misukkaleiriin.

Mikä tahansa noista mutta ei Bridgestonia,tuppaa jäämään kilometrit ennen vaihtoa pienenpuoleiseksi.

Mikä rengas ois paras hinta/kestosuhteelta?
Pitoa ei tarvi mahdottomia olla, toistaiseksi olen ihan Pilot Road kumilla pärjännyt. Ehkä sitten joskus pehmeämpää kun lipsahtaa, mutta ainakin vielä on pito riittänyt hyvin.

95% matka-ajoa ja 5% mutkapätkää aurinkoisella kelillä kevyesti päästellen, mopona ~220kg Suzuki RF900R.

Metzeler Z6:t alla ja kallistumassa Z8:n jos nuo myyntipuheet pitäisivät paikkansa, ootellut jo tovin josko joku niillä jo ajaisi ja kertoisi kokemuksistaan.
PR2:t on myös ollut alla mutta mun mielestä Z6:t on jämäkämmät FJR:n alla mutta ajotyylistähän nämä paljolti kiinni ovat, huonot eivät nekään olleet.

kokemusta noista on z6, bt-021 ja pilot road 2.
ehkä eniten misukka miellytti. kaikissa pitoa oli riittävästi.

paineet olen pyrkinyt pitämään varsinkin takana 0.2-0.3 yli ohjeen.

Metzeler Z6:t alla ja kallistumassa Z8:n jos nuo myyntipuheet pitäisivät paikkansa, ootellut jo tovin josko joku niillä jo ajaisi ja kertoisi kokemuksistaan.
PR2:t on myös ollut alla mutta mun mielestä Z6:t on jämäkämmät FJR:n alla mutta ajotyylistähän nämä paljolti kiinni ovat, huonot eivät nekään olleet.
FJR:ssä pitää muistaa ottaa ne vahvennetut kumit, oli ne sitten minkä merkkiset tahansa, muuten etunen sulaa alle alta aikayksikön  
eek.gif

Metzeler Roadtec Z6 oli aiemmin. Kului edestä "kummallisesti". Vaihdoin käytännön syistä (sain helpommin ja halvemmalla) Bridgestonet ja yllätyin hyvästä ajotuntumasta. Etenkin eturenkaan tuntuma yllättävän hyvä. Takarenkaan saa kyllä lipsumaan Alppien neulansilmissä. Kestosta ei vielä hyvää kuvaa. Takarengas vielä aika hyvässä iskussa 7 k km:n jälkeen. Vähän on touring-kulumista tullut jo Suomen suorilla teillä.
sport05.gif
Saksalainen matkamotoristien lehti rankkasi muistaakseni ykköseksi Pirellin, sitten Metzelerin ja kolmanneksi Misukan. BT021 taisi tulla sitten.
nixweiss.gif

Back